fredag, juli 31, 2009

Jeg er i gang!

I dag har jeg fått trekket av stolen, og det var ikke gjort på brøkdelen av et sekund, slik jeg først hadde tenkt meg. Jeg dro ut en og en stift med tang slik at selve stoffet skulle være mest mulig inntakt. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å være mer uforsiktig med stoffet, men etter at mamma sa at dersom jeg var forsiktig med stoffet ville jeg jo ha en mal å klippe etter til det nye stoffet, ble det slik!


Her står stolen klar på "malepallen" min til vasking og grunning. Stolen er god å sitte på så jeg har ikke tenkt å gjøre noe med polstringen.
Her er stolen grunnet og klar til maling. Dere ser at latskapen råder hos meg, så det er kun de delene som vises som blir grunnet og malt. Det som blir skjult av stoffet får være som det er.
Hvis noen har tips til hvor jeg kan bestille møbelstoff på nett, så tar jeg gjerne i mot!

3 kommentarer:

Fru Luna sa...

Hei og takk for kommentaren! Dette er første turen innom bloggen din og nå har jeg lest meg gjennom hele. Koselig blogg! Måtte le litt når jeg så trappeprosjektet deres. Jeg har friskt i minne hvor mye arbeid det var å male trappen vår. Gled dere til maling av gelenderet ;)
Ha en flott lørdagskveld! Klem

Anette Lislerud sa...

Hei hei!

Så fin blogg du har, og for et prosjekt du er i gang med, blir morsomt å følge utviklingen!

Hyggelig at du vil være med på konkurransen hos meg!

Håper du har en fin søndagskveld.

Klemmer fra
*A*

Kristine sa...

Hei :)

Jeg er litt usikker på møbelstoff...for det har jeg nemlig aldri bestilt på nett. Men jeg bare tok et kjapt søk på google på "furniture fabric" og fikk i alle fall opp en masse treff, så helt sikker på at du kan finne en bra nettbutikk å bestille stoff fra. Det som er litt "tricky" om du bestiller for over 200,- fra utlandet er jo toll og moms... da kan du alternativt bruke en toll og momskalkulator på nettet (bare google det og så finner du en fra dinside.no), eller du kan skrive mail til dem og høre om de kan skrive på tolldeklarasjonen at verdien på pakken er 200,-. Det har jeg gjort et par ganger, og det pleier fungere veldig greit...selv om det kanskje er litt på kanten da ;-)

Håper du finner noe :)
klem