søndag, mars 04, 2012

♥ NORGESGLASS ♥

I går var jeg og guttene på dagstur i Henningsvær. Nok en gang vil jeg bare si til dere som enda ikke har besøkt det sjarmerende og herlige fiskeværet, om å ta turen dit dersom muligheten byr seg. I går var vi så heldige å ha været på våre side og jeg fikk vårstemning så det holdt da jeg kjente at sola varmet da vi var ute og gikk tur. ♥ 



I Henningsvær er det flere små koselige butikker som selger de herligste ting, og det var vel ikke fritt for at det ble noe småtteri med hjem i går også. Dette blogginnlegget skal imidlertid ikke handle om det jeg kjøpte i går, men om den nydelige gaven jeg fikk. Det herlige hvite Norgesglasset på bildene i dette innlegget er laget på Engelskmannsbrygga i Henningsvær. Det er laget i benporselen og er glasert på innsiden. Man kan bruke det til vase eller slik jeg bruker mitt nå, nemlig til telys. 


Glasset var helt i min gate og jeg bare elsker det. Det bør nevnes at kunstneren som har laget disse også har laget lamper av disse hvite Norgesglassene. De er ikke godkjent riktig enda, men hun mente at dersom jeg kom tilbake om en 3-4 uker skulle de være klare for salg. Jeg trenger vel ikke å fortelle at jeg ønsker meg to slike til stuevinduene? 


Det er ingenting å utsette på detaljene på glasset som dere ser. *smile* Da vi kom hjem i går kveld tok det ikke lang tid før glasset var plassert på salongbordet og lyset var tent. Når mørket faller på er det bare det nydeligste skinnet gjennom porselenet. Jeg skal prøve å få tatt et bilde etterhvert som viser hvor flott det er. 


Da gjenstår det bare å si TUSEN TUSEN TAKK til snilleste S og K som ga meg denne herlige gaven. ♥
Håper dere alle har hatt ei fin helg!

13 kommentarer:

Bdicte sa...

Fantaaaastisk lekkert!! Absolutt must have:))
Heldig du e!

Klem!

Bustenellik sa...

Noe så vakkert! Elsk altså :-)

små gleder sa...

Åhh, så fint det var!! Viktig med søndagskos :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Sååå fint! :D Heldige deg!!!

*på ønskelista*


♥ ♥ ♥

Bringen Blomster sa...

Stilig:)
Så koselig i Henningsvær!

-synnøve-

Signe sa...

Har sett disse før på en blogg eller i et magasin og de er jo så fiiine ♥
Heldige du som har fått et i hus!

Kristin sa...

Kjempefint! Henningsvær er nydelig!! Fin dag til deg:)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hohohohoho! *fullmailboks*

Så flink du er til å kommentere HVERT innlegg, jeg samler opp i en kommentar jeg. ;P

Saaaaaaaaavneeeeeeeeeeeeer deg massemassemye!! ♥

Unknown sa...

Ooooooh, dette var bare utrolig stilig!!
Gjett om jeg skal dit å kjøpe meg lamper til hytta;))

Dra sammen kanskje?! jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! :)

Anonym sa...

Veldig flott Norgesglass!
Klem

mamma i nord sa...

For ett fantastisk flott norgesglass.

Tror vi må få tatt oss en tur utpå våren.
Spent på de vinduslysene.

Klem Tanja

Trådsnella sa...

Heisann.
Jammen et nydelig norgesglass du har fått deg!
Virkelig vakkert

;)
Hekle oppskriften som du spurte etter finner du her:
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=106&d_id=42&lang=no
Så har jeg bare laget stripene like tykke.
Lykke til

KLEMS

Jeanettes lille paradis sa...

Flott norgesglass! *ønsker meg*