tirsdag, mars 13, 2012

Hvem var det som sa vår?

Rundt om på forskjellige blogger, på facebook og på nettavisene leser jeg om vår, varmerekord og jeg ser bilder av folk som har tatt ut hagemøblene sine og som koser seg ute i sola. Vel, det er jo koselig nok det, men her laver det ned. I dag tidlig var det så vidt jeg fikk bilen ned fra gårdsplassen siden det var kommet så mye snø i løpet av natten. Trenger jeg å nevne hvor lei jeg er av vinter? 


Slik så det ut på trappa da jeg og guttene kom hjem i ettermiddag. Ikke akkurat mye som minner om vår her. Ericaene mine (som har holdt seg kjempefine hele vinteren etter at jeg sprayet de med hårspray i høst) er nedsnødd, og det er mye snø ellers også... Enda er det litt tak over aakkurat her, men det siste døgnet har det snødd sidelengs så det hjalp ikke spesielt mye...


Dersom du ser nøye på værstasjonen min ser du at det er snø på snora så det er ingen tvil om at det er snøvær i Vesterålen for tida. I morgen er det også meldt snø, men så på torsdag er det meldt mildvær og store nedbørsmengder. Tenker det blir herlig når all denne snøen skal smelte på en gang...


Neida, jeg er ikke spesielt 'værsjuk' eller sugen på at det skal blir vår! *smile* Vinter har vel aldri vært min favorittårstid, men i år må jeg ærlig innrømme at jeg gleder meg ekstra mye av en eller annen grunn. Og jada, jeg vet at det er helt normalt med snø her i Vesterålen på denne tiden av året, men jeg vil at vinteren skal være over NÅ! 

Men sånn ellers, bortsett fra snøen da, har jeg det ganske så fint! *ler* Håper alle dere andre har gode dager dere også - forhåpentligvis med litt mindre snø enn her!

8 kommentarer:

Nennes sa...

Flotte bilder :)
Har den samme værstasjonen.

ha en flott uke videre :)

Beathe sa...

Ja, det er mye snakk om våren. Nå er det ikke snø riktignok i Bergen heller men ikke så mye som minner om våren heller og jeg har ikke fått tatt ut utemøblene min heller, men venter på våren det gjør jeg. Koselig inngangsparti dere hadde :-)))

Vibeke / Mammas Hus sa...

Her var det jaggu skikkelig vinter ja... :/ Skjønner godt at du er lei!

Jeg forventer snøfall her, det er nok ikke helt vår ennå. Men jeg gleder meg om det jeg kan. ;)

*klemmemassepå*

Unknown sa...

Ja du snakker om asså.......forbaska DRITTvær om dagen!
På en anne side, det er fortsatt bare mars - og vi kan enda gå på noen reale smeller...;P

Savner deg!

Signe sa...

Haha, jeg ler meg skakk!
I dag var trappa vår så nedsnødd at det var såvidt jeg kom meg helskinna ned på veien.

Ikke mye hagemøbler nei, heller hjem å ta spaden fatt etter jobb :)

Marita Bliss sa...

Flotte bilder, men jeg er så utrolig glad vi er kvitt all den snøen her altså ;)

Fruehuset sa...

hehe, kjenner meg ikkje akkurat igjen beskrivelsen om vår nei.
Her i Bergen øser det ned meg regn:)

Men det var kjempe fine bilder du har tatt:)

Marita sin hverdag sa...

For en utrolig flott blogg du har, er stadig innom å titter på alt det flotte du legger ut. Marita