søndag, november 21, 2010

Bukser - prøv og (forhåpentligvis) lær

Som jeg har skrevet tidligere kjøpte jeg meg symaskin på Celines Hus da Vibeke, Monica og jeg hadde bloggcamp i oktober. I går kveld var det på tide å teste den ut, og jeg gikk på med godt mot. Det skal nevnes at jeg var nær ved å legge maskinen ut til salgs på Jungeltelegrafen før jeg kom skikkelig i gang, og det var nok ikke maskinen sin feil for å si det sånn... Uansett; nå har to bukser sett dagens lys og jeg har forhåpentligvis lært litt om sying. Buksene er på ingen måte perfekte, men det er bukser og det er jeg som har sydd de.


Benjamin og Nikolai har vært trøtte i dag, så da det var tid for å prøve buksene la de seg ned på gulvet og gjorde seg klare til photoshoot! Stoffene i buksene er fra CeTho Designs og de er kjempedeilige. Mønsteret er satt sammen av to modeller i Ottobre nummer 6/2010.


I morgen tidlig reiser jeg og Nikolai en kjapp tur til Tromsø, men kommer hjem igjen i morgen ettermiddag. Kanskje det blir tid til litt flere syprosjekter da. Nå skal jeg pakke inn noen julegaver som skal være med noen nordover i morgen. Ønsker dere alle en flott søndagskveld!

21 kommentarer:

Veronika sa...

Heia!
Syns buksene ser helt perfekte ut!

Unknown sa...

WOW! De ser helt perfekte ut for meg i hvertfall! Så deilig strikk i livet og leggen! Slik bukse ønsker jeg meg også;)

*lurerpåhvaduegentligerlagetav*

♥♥♥klemmepå♥♥♥

Unknown sa...

Pssst; kjempefin ny header forresten!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

WOW! Du er flink also! Kjempefine bukser! Imponerande☺

Klem M♥

Unknown sa...

fine bukser!
hva bruker du som "strikk" i livet?
hilsen manuela

Barbro sa...

Så flink du har vært!!
Jeg skal ikke si at jeg hater symaskin, men det er er forferdelig tiltak å ta den fram.
Har mye nå skulle vært fixet på.
Tipper fløyta hadde fått en annen lyd om jeg IKKE hadde hatt den.... Man vet ikke hva man har før man har mistet det :-)

Ønsker deg en fin uke.

Hilsen Barbro

No.15 sa...

WOW! Jeg er imponert!!!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefine disse da! :))) Heldige gutter ♥


Savner deg!!!


*klemmepå*

Marianne sa...

De ser kjempefine ut!! FLINK!
Har nettopp sydd noen som ligner veldig til eldstemann, bare med noen store lommer foran:)

Er så deilig med sånne gode, myke lekebukser:)

Guttemamma sa...

Buksene ser kjempeflotte ut!! Imponert!
klem♥

Anonym sa...

Du imponerer! Kjempe fine. Nydelige gutter også :-)
Klem Igi

Unknown sa...

Heia!
Jeg er ikke riktig så lei hasselen enda, men den dagen jeg blir det (og den kan komme fort...:P ) skal jeg sende den på første trikk til Sig'ern;)

Miss ya!

Unknown sa...

Ja det kan du jo også gjøre;))
Jeg er superbissi denne uka, men har kanskje en S.landstur i sikte neste uke;)

Unknown sa...

Aaah, ønskesituasjon sier jeg bare, jeg legger Knøtta mellom 7 og 8 og hun sivner sjelden før klokka 9.....:/ Ikke mye ro og fred å få på kveldene.
Når går han i land? R jobber nesten hver kveld nå som det nærmer seg jul og handlekaos, men jeg kan alltids få meg barnepike en kveld;)

Unknown sa...

Jeg vil komme til DEG! :)
Når jeg ser på kalenderen igjen så er jeg i Harstad (igjen) halve neste uke...så kommer jo B hjem...
Da må det bli i uke 49. Uke 50 er fullt opp med barnebursdag(er) hos oss. Kan jeg komme selvom B er hjemme??

Unknown sa...

Hahaaaaaaaa, man vet jo aldri:)

-Kamilla- sa...

Så flink du er!! Buksene så skikkelig gode ut, og det er jo kjekt for små krabater at de kan bevege seg og leke i dem :0)
Og et nydelig teppe har du også heklet siden sist jeg var innom her, du er jammen effektiv!
*Klem*
-Kamilla-

Elisabeth, innerst i veien sa...

Godt du ikke kvitta deg med symaskina for det var skikkelig fine bukser! ☺

Jannie sa...

takk skal du ha! får se om det ikke kommer etterhvert når jeg får tilgang til flere bilder hjemme :)

Anja sa...

Gikk jo fint! har sydd grytekluter i dag..svarte med "broderi"(kruseduller med sikksakk...)og malje til oppheng :)

Marit sa...

Kjempefine bukser :)