søndag, november 28, 2010

Advent

I går skrev jeg at vi ikke var klare for advent hos oss enda, men at jeg regnet med å komme i havn i løpet av dagen i dag. I formiddag skulle jeg sette i gang, men plutselig fant jeg ut at gardinene måtte vaskes og derfra ballet det på seg. Nå sitter jeg her med nyvaskede tak, vegger, vinduer - jada alt er rent og pent i stua i allefall. Kjøkkenet derimot, bærer preg av å ha blitt lagerstasjon for alt som ikke lenger skal være i stua. Det skal ryddes der ikveld, men rundvasken der får vente til i morgen kanskje. Uansett, her kommer litt adventsbilder fra stua.

Adventslysene som enda mangler tall siden jeg ikke fant ståltråden jeg hadde planlagt å feste de med. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tent de siden guttene syntes det var stor stas å blåse de ut.


I vinduet har min veldig tradisjonelle adventsstake kommet opp. Jeg ønsker meg egentlig en ny, men så langt har jeg ikke kommet. Fire små engler har også funnet veien til vinduet.



Selv om jeg syntes det var litt tidlig har guttene sine julestrømper kommet på veggen. Det er bonustante Karen som har strikket de og de var bursdagsgave i fjor. Pepperkakeformene som henger i et rødt silkebånd er det eneste kjøkkenbildet som har sneket seg med her, men det kommer nok flere adventsbilder derfra etterhvert.



Det ble også litt ommøblering på skjenken og lekeoppbevaringa så derfor legger jeg med bilder av de også. Det store sinkhuset er plassert på toppen av lekeoppbevaringa siden guttene syntes det var en ypperlig garasje til alle duplobilene. Vi var ikke helt enige der med andre ord. Etter at jeg har lastet opp bildene ser jeg at fjernkontrollene er flott dandert på skjenken, men jeg orker bare ikke å ta et nytt bilde. Kjøkkenet er tross alt nærmest katastrofeområde og jeg må jakte videre på ståltråden til adventslysene.

Håper dere aller har hatt en fin første søndag i advent!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Koselige adventsbilder du viser!! veldig lurt åpynte med pepperkakeformer!!
Gratulerer med dagen i går til de to tøffe guttene dine!!
Klem Igi

Ingvild sa...

Kjempeflotte adventsbilder!
Klem,I

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Herleg med nyvaska hus då☺
Eg var tenkt å vaske å styre-men vart lite av det...tokmdet mest nødvendige-god tid enno☺

Håpe du får ein fin mandag☺

Klem M♥

Unknown sa...

Herlighet! Så flink du er! Burde ha vasket taket jeg også har jeg sett...menne...ugh..
Kan jeg tilkalle deg kanskje? ;)
Så fint du har pyntet. Er englevingene fra Kremmis? Sånne må jeg nok ha meg...

Skjønner at guttene likte garasjen, men jeg skjønner godt at du flyttet det opp i høyden:)
Jeg har en stor glasslykt på gulvet som har fått seg en omgang med drillstav og dertilhørende lynlim...:/ Shit happens!

Ha en fin dag snuppa:)

Unknown sa...

LunsjSERVERING???? Ikke noe småtteri der i gården skjønner jeg;)
Jeg var en lyntur på S.land på fredag og sto med vingene i hånda, men la dem fra meg i siste sekund...jeg må slutte med det der asså...;P

Jeg kjøper blonder på Caro Gardiner i Nesset og på ViTo på Melbu. Jeg er heller ikke så glad i rødt, og jakter nå nærmest febrilsk etter rødt og hvitt stripete eller rutete bånd, men det er tomt overalt!! De har sikkert blonder på Panduro, eller Husfliden?

Unknown sa...

Aaah, hvilken luksus!!
kos deg!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Koselige bilder ♥ Jeg diller i dag, her går det i LILLA og hvitt. ;) Rødt kan vente, er ikke stoooor fan, men MÅ ha det til jul. ;)

Oss på Tverråmoen sa...

Du har virkelig stått på. Her blir det nok vsking i samme uka som julaften er på.. får bare håpe det blir på denne siden av julaften ;) Orker ikke å vaske nå midt i oppussingen, men det blir etterhvert.
Ser kjempekoslig ut hos dere. Og nydelig bilde av guttene.

Ha ei fin uka.:)

Cathrine Aksnes sa...

nydelige adventsbilder og flott det forige innlegget ditt. Noen ganger begynner man å tenke på det man har vært gjennom og det som former oss som mennesker. Jeg har selv holdt på å miste min gutt. Vår lillebror. Ikke under fødsel men da han fikk en hjerneblødning da han var 13 mnd. Litt av en kamp og en vondt del av hans korte liv. Oddsen var fryktelig dårlig men vi har også en herlig og aktiv 3 åring i hus :) Ha en fin kveld

Unknown sa...

Måtte bare innom her også, og sikle litt på ENGLEVINGENE dine....................
Spørs om jeg må en tur innom Kanebogen på fredag:)