søndag, februar 12, 2012

Morsdag..?

I dag tidlig fortalte jeg guttene at dagen i dag kalles morsdag og at det er en dag for mammaer. De så rart på meg begge to før den ene av dem svarte 'nei, mamma, idag e det jo søndag', hvorpå nestemann var hjertens enig og sa 'ja, det e jo det det e - søndag, mamma'. Der avsluttet egentlig hele morsdagssamtalen, men vi har jo hatt det koselig (som vi forsåvidt har hver dag) likevel. *smile*
 

Denne uka har vært ei særdeles dårlig blogguke, men etter mye om og men fikk jeg iallefall publisert det 'forhåndspubliserte' innlegget mitt på mandag. Jeg var på møter med jobb mandag og tirsdag, og var sååååååå fornøyd med meg selv som hadde klart å lage ferdig et innlegg kvelden i forveien. Mistanken om at noe ikke var helt som det skulle kom på ettermiddagen da jeg skulle sjekke eposten min, og oppdaget at jeg ikke hadde fått en eneste kommentar på innlegget mitt. Et godt tips fra meg er å lære seg forskjellen på AM og PM... Heldigvis klarte jeg å memorere passordet mitt det var nemlig forsvunnet fra minnet mitt som dugg for solen under middagen på kvelden og innlegget ble omsider publisert...

Ellers har jeg brukt uka på å irritere meg over mest mulig på kortest mulig tid, slik kan det iallefall virke nå i ettertid... *ler* Dermed er det kanskje på sin plass å takke kollegaen min som informerte meg på forhånd om at vi under mandagens jobbmiddag var nødt til å kle oss ut. Utkledningsopplegg er noe jeg unngår så langt det er mulig, men denne uka måtte jeg til pers. Det gikk bedre enn forventet - og jada, det hjelper med godt selskap og hyggelige bordkavalerer. ♥ Dette betyr imidlertid ikke at jeg fra nå av kommer til å delta på utkledningsfester, bare sånn at jeg får presisert akkurat det. 


I tillegg til andre mer eller mindre ubetydelige irritasjonsmoment denne uka har det vel jevnt over vært ei fin uke. Jeg har forresten funnet ut at jeg er særdeles dårlig til å forholde meg til konkrete mål denne helga. Jeg skulle tegne et forslag til kjøkken til en kompis av meg og med godt mot og veldig konkrete planer satte jeg meg ned med dette på fredagskvelden. Siden jeg syntes kjøkkenet ble litt kjedelig med de korrekte målene måtte jeg eksperimentere litt med å først utvide en vegg her og så en vegg der og ja, dere skjønner vel tegninga... Jeg endte opp med et kanonbra kjøkken, men det passer jo ikke under noen omstendigheter i det aktuelle rommet. Kanskje ikke engang i det aktuelle huset...*lermegihjel*  

Bildene i dagens innlegg er fra stua og de er tatt i dag. Her skal jeg feire resten av morsdagen - nei beklager, søndagen - med sofakos og litt forberedelser til neste uke. Sist, men ikke minst, gratulerer med morsdagen til alle mødre der ute, og spesielt til mammaen min. ♥


12 kommentarer:

Bdicte sa...

Haha, herlige guttan:))

Ja lampa e rålekker! Prisen va lekker også, kun 599,-. Og æ meldte mæ inn i sånn åhlensklubb og fikk ytterligere 25% rabatt - det like vi:))

Klem!

adales verden sa...

Morsdagen benytter jeg mest til å være så glad for mine små. Takknemlig og litt ydmyk, blir en JA dag. Nå står de med bolledeig til ørene- å jeg snikleser blogger;)) ha en fin dag. Stua di er superfine!

Signe sa...

Ååå, fine lyset det har vært i dag med dagslys og snø! Men dumme meg glemte jo sef å ta fram kameraeet mens jeg hadde sjansen...

Og så koselig du har det :) Den gamle kista gjorde seg i hvitt må jeg si!

Og ja, formen er på opptur! Hurra! Utrolig hva litt penicillin og paracet kan kurere! Er nok tilbake på jobben i morgen og da vil jeg høre mer om afterski på fredag, hva i all verden er det? :)

-Signe

Kathrine sa...

Gratulerer med dagen!

Så, da tenker jeg vi tar en utkledningsfest i nærmeste framtid...hehehe... ;)

Her er morssøndagen feiret med frokost på senga, basseng, bestemorbesøk og restaurant – sistnevnte var kanskje ikke helt gjennomtenkt, å dra med seg småtasser som er redd grønn mat og nye smaker på Saabyes Bibliotek er vel ikke et sjakktrekk... ;)

Ha en fortsatt herlig morssøndag!

Klææm, Kathrine

Bustenellik sa...

Håper søndagen din har vært fin, da. Også håper jeg at SØNnene dine ikke trekker noen merkelige sammenhenger mellom SØNdager og morsdager og sånt, for da kommer du dårlig ut av det til slutt :p
Ha en fin uke!

EtterRegnet sa...

Her i huset måtte vi forklare at det egentlig skulle heite mamma's dag før når vi sa morsdag ja da va det jo bærre MOR (altså da mormor'a demmes sin dag)!!!
hehe ;)

Men hærlig å høre at dåkk har kosa såkk selv om guttan bærre hadde vanlig søndag ;)

Fruehuset sa...

hehe:)
Hørres ut som eit drømmekjøkken ja.
Viktig å være kreativ:)

FIne bilder, tydelig av våren er i emning altså.

Ha ein strålandes søndagskveld, her skal det slappes av etter ei arbeidssom helg:)

Heinrich sa...

Men hvor er bildet av en utkledd Victoria? ;-)

Ønskedrømmen sa...

Savne et skikkeli fint utkledd-bilde av dæ!!!! :-D

Her i huset va det ei aldri så lita feiring av mamman, og æ trur faktisk at det e den aller første gangen vi feire den. Æ innbille mæ at mainn' har vært borte på jobb de ainner åran sånn at det ikkje har bidd nåkka feiring eller blomster..
Koselig va det iallefall, og ungan syns det va stas med en Mammadag, som dæm kalte det. :)

Finaste kveill'n!!

Klæm!

Unknown sa...

Heheeee, beste B&N;)

Jeg vil også se bilde av utkledd Vic?! ;))))

Måååå møtes snart!
KLEMMEMASSEPÅ

Vibeke / Mammas Hus sa...

Herlige Victoria ♥ Savner deg!!!!!

Tror du bare må fortsette med morsdag HVER søndag jeg. ;)

Fjellets datter sa...

...de e vel go de ongan...klart det va søndag det va!
Koselig kveld til deg...