mandag, februar 06, 2012

DESIGN sa du...

For to eller kanskje var det tre år siden fikk jeg en superfin Eva Solo fuglemater til jul. Den ble nesten umiddelbart fylt med fuglefrø og hengt ut på verandaen. Først nå i høst begynte det å komme fugler dit, til stor glede for både meg og de to små. Det er nemlig ganske morsomt å se på fuglene som kommer for å spise. Stormen Dagmar som var på besøk her i romjula gjorde imidlertid ende på hele fuglemateren siden noen glemte å ta den ned da de hørte at Dagmar skulle komme og som en nødløsning ble det kjøpt billig fuglemat på Rema. Vi kunne jo ikke la fuglene som hadde gjort det til en vane å spise frokost på verandaen vår sulte...


Tro det eller ei, men fuglene bryr seg ikke nevneverdig om hvorvidt de får maten sin i en knallfin glasskule eller om den befinner seg i en kokosnøtt... Hrmpf, sett sånt! Så da er det ikke vits å investere i en ny glasskule eller? Jeg er fortsatt i tenkeboksen når det gjelder akkurat det, så foreløpig er det Rema-maten som henger ute. 


Bildene måtte bli uten fugler for det var to små syntes det var veldig stas å skulle skremme fuglene når mammaen skulle ta bilde. Jaja...

Og sist, men absolutt ikke minst: Gratulerer så masse med dagen til Monica og Ingunn som har bursdag i dag. Hipp hipp hurra for dere begge to! ♥ ♥ ♥ Håper alle dere andre som titter innom også har en super dag. 

 - forhåndspublisert innlegg - 

11 kommentarer:

Fru Andersen sa...

Hihi, sett sånnt, bryr ikke fuglene seg om design? Her henger det hjemmelaget fuglemat i treet utenfor kjøkkenvinduet, og det går ned på høykant. Ikke så designbevisste fugler her på østlandet heller ser det ut til;-)

God kveld til deg!

PS: Herligste sengen med tøfeste puten under her;-)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Njjjjja....... Ikke helt enig. Er sikker på at fuglene synes maten smaker bedre i en Eva Solo. Det skal jeg sjekke ut tror jeg. ;)

Tror nok du må kjøpe en ny jeg. :D

Ingunn sa...

Mat e mat ;) Takk for bursdagshilsen :)

Fotballmamma sa...

Det enkle er ofte det beste, selv for fuglene.
Ante heller ikke at det fantes design-fuglematere thihi ;)
Her funker også kokos helt flott for småspurven.

Ha en fin kveld!

Klem Linda

EtterRegnet sa...

Egentlig så syns eg no de fuglan e ganske fornuftig da ;)
E vell ikkje såååå nøye ka dem spis maten sin av, bærre dem får mat!

Bringen Blomster sa...

Så bra at du husker på fuglene nå når det er så kaldt :) Design eller ei ;))
-synnøve-

Kathrine sa...

Der sa du noe...gubben er så opptatt av å fange rev at han har glemt å mate småfuglene...og de bryr seg vel ikke om maten kommer i beholder fra Rema eller Eva Solo...bare næringsinnholdet er riktig...hihi!

Birr...det er så kaldt på kontoret mitt nå at...ja, jeg skal ikke skrive det her, men du kjenner nå meg...og vet hva jeg kan lire av meg... ;)

Ha en fin dag!

Kath.

Unknown sa...

What??? Bryr de seg ikke om design?! Makan......! Heheee:)

Men du er nå snill som tenker på dem i kulden da;)

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusen takk for bursdagshilsen!
LOVE YOU! :)

Klemmemassepå:)

Kristin sa...

Ja Rema 1000 har rett i at det enkle ofte er det beste! Men jeg har sett et fuglematehus i sink som jeg tror vil fungere VELDIG godt:) Fin dag til deg!

Bustenellik sa...

At småfulg ikke bryr seg om interiør, eller skulle vi heller si eksteriør, er jo i grunnen forståelig, men så er det jo likevel koselig å skape litt ekstra hygge ved matbordet for dem også, da? :-)

fru. Lærum sa...

tusen takk for hyggelig kommentar hos meg....setter stor pris på det!
tror fuglene er mer intr i maten enn design, ja ;-)

ha en fin helg og god morsdag!

klem tone