fredag, januar 07, 2011

Vinterpynt

Jeg hadde bestemt meg for å poste et innlegg i dag for å vise hvilken julepynt som er omdøpt til vinterpynt. Derfor ble jeg nærmest fornærmet da Vibeke var raskere enn meg og fikk postet et innlegg med samme tittel og samme tema som jeg hadde planlagt. *ler* Likevel poster jeg mitt innlegg satser på at det går greit.

Juletrekulene i trauet får fortsatt være fremme. Jeg bare digger kontrasten mellom det gamle trauet og de blanke kulene. Denne skjenken en av mine favoritter i stua og den er nok blogget x antall gang, men jeg bare elsker den.


På hylla over sofaen står det et lite utvalg engler. Jeg synes ikke engler passer om sommeren, men fra advent og frem til påske bruker englene å få innpass i stua hos meg.


Pepperkakehjertene henger enda i stuevinduene, men de får nok ganske snart bøte med livet. Amaryllisene mine har endelig begynt å blomstre noe som absolutt var på høy tid. Hvite amaryllis er en av favorittblomstene mine, og jeg kjenner at jeg allerede gleder meg til neste jul på grunn av de. Da skal jeg kjøpe til rett tid slik at de blomstrer i jula.

Da jeg var innom Kremmerhuset i romjula klarte jeg ikke å motstå putetrekket på bildet under. Skikkelig stilige og de passer jo kjempegodt nå på vinteren.

 Nå skal jeg ta kveld. I morgen er det helg igjen, og det skal bli deilig selv om jeg bare har jobbet tre dager denne uka. Guttene har vært slitne på ettermiddagene etter at de begynte på storavdeling etter to ukers juleferie, så i helga skal vi kose oss så godt vi kan. Jeg gleder meg!



17 kommentarer:

Heimekjær sa...

vanskelig å pakke vekk alt:) har beholdt nåkke av julepynten min eg og:)

Unknown sa...

Hehe, tenkte faktisk ikke over at dere hadde "likt" innlegg engang jeg...;P
MEN; jeg legger jo merke til disse trauene deres til stadighet!! *ønskermegdyptoginderlig*
Kjempefine bilder!! Kos deg på fridagen din♥

Vigdis sa...

Jeg sliter med akkurat det samme. Den hvite engelen som sitter der har jeg på ei hylle i yttergangen. Det putetrekket så jeg også på. Nå tror jeg det blir med hjem i morgen :)

Unknown sa...

Nydelig putetrekk det der:o)
Ha en fin vinterdag!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Nydeleg vinterinteriør☺
Koseleg med vinter egentleg☺

God helg☺

Klem M♥

Alfa sa...

Kjempe flott:)
Ha en riktig god helg.
Klem Alfa

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hermegås altså, at det går an! *fniiiiiiise*

tante fiolett sa...

Heisann!!
De kulene i trauet var lekre!! Greit å døpe om noe til vinterpynt;)
Goood helg:)
Klem Jeanette

-Kamilla- sa...

Koselig vinterpyntet hos deg :0) Jeg må innrømme at jeg sliter med vinterpyntinga... Nå som jeg er ferdig med jul så ønsker hodet å hoppe rett over til våren. Meeen det er jo alt for tidlig enda!! Så inntil våren kommer så blir det kos med levende lys og slikt hos meg ;0) God helg!!
*Klem*
-Kamilla-

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hi, hi. Ja, jag har nog en del pynt jag med som kommer att bli vinterpynt... :-)
Kempelekkert putetrekk du köpt, underbar bild!

Ösnkar dig en riktigt fin helg!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Det putetrekket er knalltøft, absolutt vinterpynt. Da jeg rydda bort adventsstaken og kasta amaryllisene i kjøkkenvinduet i går, så ble det så utrolig tomt. Å omdefinere enkelte julepyntinnslag til vinerpynt var praktisk, synes jeg. Da bir det en mykere overgang etter jul, og vinter er det jo en stund til. Ha en riktig god helg i den fine pynten.

Unknown sa...

Tuuuusen takk for verdens koseligste hilsen inne hos meg! Det er alltid artig å møte deg, da får jeg annet å tenke på og ikke minst; latter og morro!!
Du er BEST!! Masse klemmer fordi DU fortjener det;)

Unknown sa...

Takk for gode ord;) Diktet har jeg funnet her:

http://www.rimemoen.com/scrapping/

Nattinatt;)

Unknown sa...

Hehee, ja jeg var ikke helt forberedt på at du skulle dukke opp! ;)
Men koselig var det ihvertfall;)

Unknown sa...

Hmmm,vet ikke hva de heter men det er slike som vi heklet på Camp:) Men nå er jeg tom for garn.....:(

Unknown sa...

Åååh, du må si fra med engang det kommer nyheter der asså!! :D

Unknown sa...

Ingen sak når man får garn levert på døra! Tjohoo:D