lørdag, januar 28, 2012

Gammelt og nytt

Denne uka har jeg, som skrevet tidligere, vært hjemme med syke smågutter. For det meste har tiden gått med til stell og kos med de to små, men innimellom har det blitt litt tid til litt dilling i heimen også. Det er ikke de største endringene som har funnet sted, men endringer er det nå likevel. *ler* På min elskede kommode, som er funnet i kjelleren, står den herlige gamle symaskinen som ble funnet på en bod på loftet. Den har mer eller mindre hatt fast tilhold på toppen av kommoden etter renoveringen av huset. 


Jeg husker at det i begynnelsen var flere som lurte på hva i alle dager jeg skulle med den symaskinen, men etterhvert har det blitt dratt inn mye annet 'skrap' her i huset så det har faktisk blitt lenge mellom spørsmålene. De fleste har nok oppdaget at det er meg revnende likegyldig om andre liker 'mainnskiten' jeg drar i hus, så lenge jeg liker den selv. *smile*


De herlige runde hvite betonglysestakene lå under årets juletre. Jeg rett og slett digger de. Betong har jo vært så i vinden den siste tiden, men dette er mine første betongting. Jeg vil derimot ikke vedde penger på at dette er de siste betonggjenstandene som kommer i hus. 


Da jeg ryddet i favorittkommoden denne uka kom jeg over disse herlige lysestakene på bildet over. De er kjøpt hos Bringen Blomster på Reine og er fra Lene Bjerre. De er superfine, men de har ligget i skuffen fra jeg fikk de i hus for et par år siden og frem til denne uka. *fy skamme seg* Den herlige sølvsoppen fikk jeg til jul fra søstrene mine, sammen med blant annet en til sopp i en større størrelse som dessverre kom ut for et lite uhell, og den er fra Kremmerhuset. Den fine klokka er også fra Kremmerhuset, og den har jeg kjøpt selv. *smile*


Her er guttene fortsatt syke og svake, men nå må vel formkurven snart være oppadgående? Iallefall krysser jeg fingre og tær for det slik at vi kan komme oss ut og nyte sola og det fine været. Resten av dagen er det avslapping, litt lørdagsgodis og tv-titting som står på programmet. Håper dere alle har ei fin helg og at dere koser dere masse!

17 kommentarer:

Fru Andersen sa...

Stakkars småguttene, håper de snart er myyye bedre! En liten lillebror med virus her også, men etter nesten en hel uke syk er han nå mye bedre og spiser like mye som før. Og det er jo bra, jeg blir alltis så stresset når de små spiser så lite;-)

Nydelig på kommoden din! Fine symaskinen:-)

God kveld til dere!

Signe sa...

Må jo vær gærn førr å hiv en sånn gammel symaskin spør du mæ, ikkje motsatt :)

Fortsatt god helg og god bedring til gutta boys!

adales verden sa...

Herlig stilleben, koselig symaskin;))

Marits Hverdagsgleder sa...

Nydelige bilder av like nydelig stilleben. En sånn symaskin er bare herlig i vintage-interiør.
Legger meg til som følger jeg :)
Du er velkommen innom meg også.

mamma i nord sa...

God bedring til guttene. Får håpe de snart er frisk og rask.

Her våknet en Tullemor med feber i morrest, og den var over 39 her en stund, men nå virker frøkna overraskende kvikk.

Symaskinen er kjempefin. Har selv en slik stående nordafør i huset vårt der. Den er etter svigermor, og skal få komme ut av kottet når vi kommer dit til sommeren.
Flotte både støyp stakene og de andre.

Ønsker dere en flott lørdagskveld.

Klem Tanja

NOSTALGI I NR. 9 sa...

De gamle symaskinene er virkelig vakre med sine mange detaljer, jeg hadde min framme på 80- tallet for da var de superhot. Gøy at de kommer igjen, får komme meg opp på loftet å hente min fram igjen :-))

Ha en fin fin helg :-) Anita

VillaVanilje sa...

hvor har du kjøpt det flotte lysfatert som ligger ett par innlegg under dette?

Notre Maison sa...

Så flott! Jeg har samme symaskin selv, de er kjempefine! Likte veldig godt kampen din fra Kartell, har lyst på sden selv, og hvor fant du det flotte skiltet på veggen? Flott blogg du har. Takk for koselige hilsner inne hos meg, legger meg til følger! Ha en fin søndag. Klem

Katla sa...

Sånne fine lysestaker skal jo ikke bare ligge nede i en skuff :) Digger symaskinen din jeg.
Håper gutta kommer seg snart på beina.
Ha en fin helg videre
hilsen fra Katla

EtterRegnet sa...

Ååååhhh... Heldige du som har en sånn nydelig symaskin..
Kom over en sånn bare at den var fast i et bort på loppis i sommer te rundt 300kr trur eg det va.. men eg valgte å ikkje kjøpe den... og eg ANGRE enda.... Ja før sånn e næmmelig eg...

Ååå de sølvlysestakene vært nydelig..
Og ikkje minst klokka da :D den va hææærlig ;)

Sku ønske eg hadde et loft eg eller en kjeller eg kunne finne masse "skrot" i...

God bedring te guttan <3

Monica sa...

Såå fint det er på kommoden din, slike gamle symaskiner er jo kjempefine, har hatt ei i mange år selv, og kunne ikke tenke meg å hive den ut.

Ønsker deg en fin ny uke med friske gutter :))

Ønskedrømmen sa...

Nydelig symaskin og nydelige lysestaka!
Æ kjøpte en sånn symaskin på loppemarked førr 75,- førr nån år sia. Fikk hakeslæpp når kjærringa sa prisen, regna med at ho sku ha 400,- minst! Men ho sa at folk ikkje ville ha sånn gammel mainnskit! Hørt sånnt????
Æ fòr derifra gla og førrnøyd, iallefall.

Håpe guttan e fresk no. Bei en hæfti tørn, det dær..

Klæm!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Dette gikk jeg glipp av.....?? Makan!!

Fiiiine sykmaskina! ♥ (Vi har sånn selv ;P) Og LEKRE betongen! (Jeg har noe lignende). Og gjet hva? Jeg har en slik lysestake også! :)))


Love and miss u!!!!

PS: Håper guttene er bedre!!!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Men gjeeeeet da. ;P

Stakkars gutter ♥

Vibeke / Mammas Hus sa...

Bææææææææææææææææææææææææææææ :D

Kristin sa...

Så koselig blogg du har! Har ikke vært innom deg før, men legger meg til som følger, så kommer jeg gjerne igjen:) Jeg har en sånn symaskin som min bestemor fra Lofoten brukte. Arvet den da jeg var 10 år, og er veldig glad i den:) God bedring i huset!

RamLa sa...

KNALL fint me deijnn gamle maskina og Kartell-lampa. Kjæmpefin "mix"..
E på jakt etter "fake" Kartell. Du har ikke nå tips?