mandag, januar 09, 2012

Ekstern blitz

På fredag bestilte jeg ekstern blitz til kameraet. Dette etter at jeg på torsdagskvelden hadde betalt regninger, sjekket kontoen og bestemt meg for å ikke bruke så mye penger på unødvendige ting resten av måneden. Jada, under et halvt døgn holdt med andre ord den tanken. *ler* Da Tyrifryd-Monica og SignePling anbefalte den samme blitzen fant jeg videre undersøkelser unødvendige og bestilte og betalte i løpet av noen få minutter. Alt for å unngå dårlig samvittighet og dermed å ombestemme meg. 


I dag kom blitzen og jeg har testet den bittelitt, og foreløpig må jeg nok si at vi er gode venner. Iallefall er jeg god venn og i dette forholdet holder det lenge for meg. *smile* Uansett så må nok bruksanvisningen til både blitzen og kameraet studeres litt mer, men jeg tror det kan bli bra etterhvert. Nå er det iallefall mulig å ta sånn noenlunde ok bilder selv i 'stupmørtna', og det kan nok resultere i hyppigere blogginnlegg herfra. 

Nå skal jeg gjøre meg klar til Tromsøtur i morgen. Kun en kort dagstur, men likevel Tromsø. ♥ Jeg hadde håpet å få hentet det 'nye' møbelet mitt i dag, men det var ikke noen som hadde mulighet til å hjelpe meg. Da ordner det seg nok sikkert en annen dag - helst snart. Jeg er jo ikke kjent for å være verdens mest tålmodige menneske akkurat og når jeg vil ha noe gjort skulle det som oftest vært gjort i går. 

Ha en fortsatt fin kveld og en super tirsdag! ♥

16 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med ny blitz, ser frem til mange bilder fra deg ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Åååååhhhh! FINT! ;D

Jeg har nettopp kjøpt nytt linsedeksel, kamera"veske" (bare sånn til å pakke det inn i), og bordstativ på ebay. Til en slikk og ingenting. *forøyd* (får se hvor fornøyd jeg er når det kommer ;P)

Signe sa...

Hurra! Det var jo kjapt levert!
Kos deg med din nye venn og Tromsøtur :)

-Signe

Unknown sa...

Ekstern blitz ønsker jeg meg også. Gjerne fortell hvordan det går videre;)

Ha en super tirsdag:)

Unknown sa...

Congratzzzz!!

Pssst: da jeg leste bruksanvisningen til kameraet i jul (bedre sent enn aldri) fant jeg en fiffig sak. Hvis jeg trykker på knappen WB og stiller inn på kunstlys (når det er stupmørkt og mye lys på inne) blir ikke bildene gule - Oh joyyyyy!! :D

Kos deg i Tromsø søta;)

Kathrine sa...

Lucky you! Har snust på 430'en ei stund, ei bekjent av oss sa til meg: -Jo større jo bedre! så vi får se hva det blir til etterhvert... ;)

Kos deg i Tromsø!

Kathrine

Kathrine sa...

Lucky you! Har snust på 430'en ei stund, ei bekjent av oss sa til meg: -Jo større jo bedre! så vi får se hva det blir til etterhvert... ;)

Kos deg i Tromsø!

Kathrine

mamma i nord sa...

Ekstern blitz er supre greier.
Bare så synd jeg glemmer av att jeg har en ....flau.
Lurer litt på hvilken du har kjøpt.
Min sluker batteri, så er nok en av grunnene til att jeg glemmer den, også er det ikke så mye finesser på den heller...eh tror jeg.

Håper du hadde en fin Tromsø tur.

Heinrich sa...

Hvilken blitz endte du opp med da?

Fjellets datter sa...

Godt å ha det sånn...ja, å bestemme seg kjapt...da slipper man å angre på det som ikke ble kjøpt iallefall!
God dag i Tromsø.
Klem fra Kristin

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

...og ka er det for slags ekstern blitz??☺

Klem M♥

Karen sa...

Godt nytt år!!! Måtte det bringe deg hell og lykke ;)
Godt å høre at det er flere enn meg som er ufornuftig i sine prioriteringer - hehe, men alt er jo rellativt, så gratulerer med investeringen!

Og forresten veldig fin den lysestaken på bildet under her :)

Just a Little Vintage sa...

Hei Victoria=)!
Grattis med ny blitz!! Den tror jeg du vil få mye glede ut av!! Vet ikke hvordan jeg skulle fått blogget om vinteren uten den;)! Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, det varmer=)! Jeg har kjøpt bukkeben på Ikea til arbeidsbordet!! Gikk kjempe fint til den gamle døren som jeg har som bord=)!

Ha en flotters midt i uken kveld=)!
Klemmer!

Benedictes Lille Lykke sa...

Har nettopp oppdaget bloggen din og her var det mye fint å sjå på!
God kveld til deg :)

Monica sa...

Hei hei
Så flotte bilder det ble med ekstern blitz :))
Liker stilen og bloggen din, legger meg til som følger her hos deg jeg :))

Ha en fortsatt fin helg :))

Fruehuset sa...

ååå:) ekstern blitz står høgt på ønskelista!
Det var nok eit godt kjøp sjølv om kontoen skulle tilsei noko anna, det bruker vertfall eg å sei til meg sjølv.


Ha ein fin fin søndag,
helsing Marianne:)