fredag, juli 08, 2011

'Nytt' klesskap til Nikolai ♥

På søndag kjørte jeg til en kollega av meg for å se på et par skap han hadde stående. For å si det forsiktig var det kjærlighet med første blikk. (Jeg vil presisere at det var kjærlighet til skapene, ikke til kollegaen min, dersom noen skulle være i tvil om akkurat det). Det ene skapet fikk plass i bilen og ble med meg hjem da jeg returnerte, mens det andre skal hentes i løpet av kort tid. På bildet under kan du se hvordan skapet så ut før jeg satte i gang med skraping, pussing, sparkling, grunning og maling.


'Litt' slitent i malinga og ikke akkurat i mine favorittfarger, men med nydelig fasong og flott størrelse til barneklesskap. På mandagskvelden var den gamle malinga fjernet og skapet var maleklart.


I formiddag var nabovenninna mi innom for å hjelpe meg å få skapet opp på loftet, og jeg knipset noen bilder etter at jeg hadde montert på dekoren igjen. Jeg malte dekoren i samme blåfarge som veggene på barnerommet og jeg er kjempefornøyd med resultatet. Jeg satte ikke all dekoren tilbake på skapet siden jeg syntes det var nok med disse 'krusedullene'. Innsiden av skapet er malt hvitt, mens skuffa er malt blå.




Skapet har fått plass under tallerkenhylla jeg har fått fra mamma. Tallerkenhylla rommer litt bøker fra Loppis og noen bøker guttene fikk til jul. Jeg synes skapet passet perfekekt under her. Benjamin har sagt klart i fra at 'imårra må du lag et sånt skap tell mæ mamma'. Lage faktisk! Vi får se om ikke kollegaskap nummer to kan bli klesskap hos han etterhvert da slik at ikke mammaen blir beskyldt for forskjellsbehandling...


Håper dere alle har en strålende julifredag!

17 kommentarer:

Tussi sa...

Gratulerer med et alldeles nyyydelig resultat av mye jobbing! Sånt liker jeg!!
Ha en fin helg, og lykke til med neste prosjekt (gleder meg til å se) :)

Monica sa...

For et nyyydelig skap! Så flott med detaljene i annen farge :) Du kan godt få lage et slikt til meg også, når du er ferdig med å lage et til Benjamin :P
God helg! Klem fra Monica

Anonym sa...

Så flott skap! En super makeover.
Klem

Gunn-Hege sa...

åååå. det var fint!!! Har et lignende skap i uthuset her som jeg har sååååå lyst til å pusse opp og ta i hus, men gubben er så sta på at det ikke skal inn i huset... hmpf.....
Må jo si at du inspirerte meg til å stå på krava når jeg ser hvor fint ditt ble!!!
Mitt skap hadde jo passa finfint inn på rommet til snuppa, som nettopp klessakp, da hun har en ganske sliten kommode (som sikkert også gjør seg med en makeover...) hmmm, blir jo en del arbe av å snoke rundt på diverse blogger... jaja, er jo bare kosearbe da :0)
God hælj!!

Unknown sa...

Nyyyyyydelig, Snuppa!! Kan skjønne du må LAGE et slikt skap til;)
Digger digger digger!

KLEMMOS!

Signe sa...

Whoa for et kupp! Og glimrende jobb også! Fytti det ble fint, jeg ble nesten litt misunnelig her jeg sitter :)

Klem og en finfin helg til deg!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Vi liker kollegaen din som bare gir vekk slikt! :))))

NYYYYYYYYYYYYYDELIG!!! (Leste på senga i natt, men orket ikke kommentere ;P) Nå gleder jeg meg enda mer til å male mitt skap. :D

*savner deg*

Home By Virginia sa...

Så flink du er! :)

Skapet ble jo bare helt nydelig :)

Ha en fin lørdag!

Klemmer fra MV :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint vart det☺ Flink du er☺
Har du laga eit til idag?? ;)

Er det malesprøyta du har brukt? Bruker du den inni og?

Klem M♥

Anonym sa...

nydelig!!!
Jeg har ett akkurat likens skap -med tilhørende sjenk og spisebord... hvordan har du fjernet malingen som var på skapet??

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Hei anonym!

Jeg skrapa bort all malinga med ei maleskrape fra Jordan: http://jordan.no/no/Malerverktoy/Produkter/Verktoy/Skraper/Universalskrape-50-mm/

Deretter pussa jeg med fint papir før jeg grunnet og pusset på nytt.

Ønskedrømmen sa...

Heldiggrisen som har fått et så nydelig skap!
Er bare litt misunnelig, et slikt skap står nemlig høyt oppe på ønskelista hos meg. :)
Klem

-Kamilla- sa...

Så nyyydelig det skapet ble, må ha vært litt av en jobb!!
Skjønner godt at Benjamin også ønsker seg et slikt skap :0)
*Klem*
-Kamilla-

ide-puffen sa...

Utrolig flott jobba. Nydelig skap. Hvilken farge er det du har på veggen? Fin blåfarge.
Hei hopp
Randi

Helèn sa...

Heisann :) kan jeg spørre hvordan du fikk av di der detaljene? Jeg holder på å male en gammel sjenk, men jeg fant ikke ut at det gikk an å få di av. Du har foresten en super blogg og jeg lar meg inspirere til stadighet :P -Helèn

Renate sa...

Hei!

Så nydelig det skapet ble!! Hvordan fikk du av di detaljene? Og hva brukte du for å sette di på igjen?

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Hei Renate :)
Takk for koselig kommentar!
Jeg tok detaljene forsiktig av med ei tang som jeg kleip forsiktig rundt detaljene og dro de forsiktig ut. Litt lirking, men det gikk fint. De var stiftet på med små stifter, men da jeg monterte sammen la jeg skapet på rygg og festet de med vanlig trelim. Håndtakene skrudde jeg på igjen!