mandag, juli 18, 2011

Ny spisestue

De siste ukene har vært fabelaktige på 'gamle skatter-fronten'. Først fikk jeg to gamle skap fra en kollega, og i dag fikk jeg ei ny gammel spisestue levert på døra. Jeg har planer om å gå til verks med pussing, maling og omtrekking av stolputene, men den måtte selvfølgelig testes ut på kjøkkenet umiddelbart. Bildene ble ikke kjempebra, men dere ser nå hvordan den ser ut.  




Personlig er jeg forelsket i den 'nye' spisestua og velger glatt å overse at jeg for øyeblikket har et digert spisebord, fire stoler og to tripp-trapper plassert i stua. Nabovenninna mi prøvde seg på å si at spisestua ble levert i feil hus, mens jeg vil påstå at den er kommet 'hjem'. I morgen skal jeg og guttene teste ut hvordan det er å spise middag her og om maten smaker bedre med nytt bord. *ler*

Håper alle har en flott ukestart! Her skal jeg sitte å nyte synet av nymøblene enda ei stund før jeg tar kveld.



15 kommentarer:

Marit sa...

For en flott spisestue, nesten så jeg ikke hadde klart å male den, men bare nesten :)
Ha en fin uke,
hilsen Marit

No.15 sa...

Kjempeflott spisestue. Blir den hvit?

klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fin! :) Din heldiggris! :D

Tror nok middagen kommer til å smake SÅ mye bedre der ja ;)

Unknown sa...

Herregud, jeg sviiiiiiiiiiiiimer av!! :D
Disse har virkelig kommet HJEM ja, dritlekkert ble det snupp;))

Annfrid sa...

Den er kjempe fin, min kjære besta har slike spisebordmøbler og jeg har alltid syntes de var fine:-)
Lykke til med prosjektet.
Klem fra Annfrid

Kathrine sa...

Wæo! Det va skikkelig lækkert... Heldige du! (Må vel stikk over sundet og ta det i nærmere øyesyn snart...)

Mamsens hus sa...

For en herlig spisestue. :) :)
Heldig er du. :)
Maten kommer helt klart til å smake bedre. He, he ;)
Ønsker deg en fin dag.

Bdicte sa...

Åå, så heldig:)) Hvis du ser bort fra malearbidet, da hehe!

Det blir kjempefint:))

Klem
Benedicte

Ønskedrømmen sa...

Heldige du! Nydelig spisestue, og den passer godt inne hos dere! Gleder meg til å se det ferdigmalte resultatet. :)

Klem

Havets Datter sa...

Vet du, jeg tror jammen den er identisk med den jeg har fått ;)
Jeg skal male min jeg også... men vet ikke om det blir hvitt denne gang ;) Har lyst å prøve noe nytt og sprekt! Nå må jeg vel invistere i malesprøyte om den noen gang skal bli ferdig :P

Klem..

Guttemamma sa...

Et funn, rett og slett! Gratulerer:-)
Klemmer♥

Winkel's Crazy Ideas sa...

En veldig vakker spisestue :)skjønner hva du mener med at den har "kommet hjem" jeg har hatt det på samme måten med mange av mine bruktfunn - bl.annet en svær tung slagbenk som mannen min måtte slepe på - men inn måtte den - den er kommet hjem!
Ha en flott dag, uansett sommervær :)

Hvite tulipaner sa...

Hei og takk for hilsen:)
Finfin spisestue som jeg gleder meg til å se etter makeoveren;)
Klem E

Anonym sa...

har akkurat samme spisestue -som også skal males... men vet ikke hvilken farge... den er for øyeblikket rosa, men har vært svart og blå også (alt før den kom "hjem" hit)

Bondekjerringa sa...

Har omtrent den samme selv :) Blir bare mer og mer glad i den. Jeg bestemte meg for å beholde den orginal, og heller trekke om stolputene når jeg går lei. Syns det er synd å male over all den historien som ligger i bordplaten. Kos dere, så håper jeg maten smaker bedre med nytt bord ;)