onsdag, juli 13, 2011

Barnerom

Av flere grunner har Nikolai sitt rom ikke blitt ferdig innredet; jeg har ventet på at han skulle flytte ut av sprinkelsenga, jeg har ventet på malesprøytevær (og motivasjon) til å male de små møblene jeg har kjøpt til han, jeg har ventet på å finne det perfekte skapet til rommet hans og jeg har ventet på å skaffe til veie rullegardin til vinduet (for jada, her har det bare hengt et pledd foran...). Det perfekte skapet viste jeg i forrige innlegg, og med perfekt skap på plass kom motivasjonen til å gjøre litt mer på rommet hans. På mandag flyttet han ut av sprinkelsenga og inn i den skyvesenga som han har overtatt etter Tante Ellinor. Den var trehvit, men jeg malte den i fjor sommer og siden da har den bare stått på vent. Nå er sprinkelsenga fjernet fra rommet og i ettermiddag har jeg hengt opp rullegardin i vinduet hans.


Rullegardinen er kjøpt på Jysk, Vimpelrekka er fra Den Lille Vimpelfabrikken og gardinene er kjøpt på Princess. Knaggen på veggen er fra Ikea og er julegave fra en venn. Stolen er også fra Ikea og er kjøpt brukt for en slikk og ingenting.


Reprisebildet av skapet med tallerkenhylla over. Skapet har jeg, som skrevet tidligere, fått av en kollega, og etter skraping, pussing og maling er det blitt et stasmøbel på barnerommet. Jeg er veldig fornøyd med de blå detaljene på skapet som har lik farge som veggen.


Storguttsenga er tatt i bruk, og både jeg og Nikolai er kjempefornøyd med den. Superkoselig med arvet tante-seng, og enda koseligere er det at sengklærne var julegave fra den samme tanta. *smile*
Nå som jeg er i gang med innredningen av rommet hans håper jeg på godt vær slik at de små møblene også kan bli ferdig. Dersom motivasjonen holder setter jeg kanskje i gang med et aldri så lite snekkerprosjekt her inne også slik at guttene kan få seg en egen liten kjøkkenkrok. Kryss fingrene for både godt vær og snekringsmotivasjon. Uansett er det godt å være i gang med rommet hans, og med bare noen små grep er det blitt mye koseligere her inne.

Håper alle har en flott onsdagskveld. Her er det brødbaking, klesvask, husrydding og litt vasking som står på programmet i kveld.

8 kommentarer:

M sa...

Så skjønt! En heldig liten gutt, klem, M

Ønskedrømmen sa...

Så flott rom til en stor (liten) gutt! :)
Ha en fortsatt fin kveld.

Klem

Kathrine sa...

Åååå du e nu så flink du! Håper på å bli bra igjen så æ også kan sett i gang med prosjekter...

K.

Signe sa...

Knallfint barnerom! Fargerikt og dust på samme tid :)

ide-puffen sa...

Det ble delikat og fint.
Jeg tenkte Risør ja. Jeg har akkurat malt sengen til minstemann i den blåfarger :))) Ett strøk til så er den klar. Har en vegg med Gustaviansk Blå og håper det blir fint ilag. Den er mørkere men ton i ton mener jeg.
Og farger i hjemmet.....jeg er så lei av å ha alt lyst og hvitt derfor har jeg eksperimentert med nye farger. Synes det ble litt gladere i stua.
Stoffet på stolene er fra Jab. Fløyelmønster på lin.

Klem

Anonym sa...

Så nydelig rom! Mange fine detaljer.
Klem

Bdicte sa...

Hei! Æ ser det e flere som får ut fingeren på gutterommet. Æ har også akkurat fiksa litt på Erik sitt rom...stakkars gutten har jo bodd på et ro som ligna mer på en bod enn på et gutterom.
Fant supersøt vimpelrekka på Åhlens og ny lampa på IKEA osv.

Kommer nok et innlegg om det snart:)
Rommet til Nikolai blei kjempefint, stor stas med ny seng regne æ med:))

Klem
Benedicte

Lone L sa...

Guri malla så lekkert!! Masse gode tips jeg kan ta med til våre 2 gutterom;) kommoden du har malt var bare fantastisk! :)