mandag, januar 03, 2011

Årskavalkade 2010 - del 2

I dag har vi kastet jula på dør her i Godt Isolerthuset. Litt julepynt som herved er omdøpt til 'vinterpynt' får stå fremme enda ei stund, men ellers er julestemningen ute av huset. Dermed er vi klare for det nye året og for hverdagen som venter like rundt hjørnet. Vi har enda to fridager igjen, men de skal vi nyte uten jul i huset. Nå er det imidlertid klart for den andre (og siste) delen av årskavalkaden på Godt Isolert.

Juli

Vi får en kjempefin start på juli når 'Bestefar i Drammen' kommer på besøk. Det er kjempestas for både små og store og guttene snakker fortsatt om at de kjørte traktor (plentraktor) sammen med Bestefar.


Da jeg hadde kjørt Bestefar til flyplassen på Evenes stoppet jeg på en bruktbutikk jeg passerte på turen, og med hjem ble en gammel amerikakiste.


Loftstrappa blir endelig malt etter å ha vært utsatt i tre år.


I tillegg ble flere loppemarkeder besøkt og jeg kommer hjem med mainnskit i følge Sjøoffiser B, men skatter i følge meg selv. I tillegg er juli måneden der jeg starter å mase om nytt soverom på loftstua, et prosjekt mannen er særdeles motvillig til.

August

Enda noen loppemarkeder blir besøkt og noen lopper fra tidligere loppemarkeder blir ferdig malt.


Jeg får endelig kjøpt nye lamper til å ha over salongbordet - og nytt gammelt salongbord som skal males hvitt.


September

Jeg kjøpte  ei supersøt gammel tine i en herlig lys grønnfarge - I love it!


Mens vi er i Tromsø på sykehuset med Nikolai lærer jeg meg å hekle og jeg lager et stort pledd for å ha i stua.


Benjamin får flytte ut av sprinkelsenga og over i storgutteseng. Det supersøte sengeteppet fant jeg i kjelleren på en av mine skattejakter der nede.


Oktober

Denne måneden skjedde det mye. Jeg fylte 30 år, var på verdens beste bloggcamp med Vibeke og Monica, jeg ble intervjuet av lokalavisen og Sjøoffiser B gikk endelig med på å dele av lofstua! I anledning avisintervju klarte jeg endelig å få ferdig det nye salongbordet, og det ble stuas smykke (i følge meg selv).


November

Det nye soverommet blir ferdig (selv om det fremdeles er noen småting som mangler da...), og jeg er mer enn fornøyd. Sjøoffiser B er nok også fornøyd selv om han enda ikke har kommet med den innrømmelsen offentlig.


Jeg og guttene starter med juleforberedelser og juletrepynt både til gaver og til oss selv produseres.


Desember

Benjamin og Nikolai fyller 3 år og vi feirer med både barneselskap og familieselskap.


Jeg havner i malemodus og får endelig pusset opp amerikakista og to gamle stoler. Hurra får ting som blir gjort!


Vi feiret jul i Lødingen hos mamma, og nyttår blr feiret hos gode naboer. Nå er vi klare for det nye året, og det første vi gleder oss til er ferietur i februar. Bare 46 dager igjen nå!


Håper dere alle har en fin start på det nye året! Jeg er forhåpentligvis tilbake med 'vanlige' blogginnlegg ganske snart.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Herlig!! Jeg er helt med på forsettet om flere treff i 2011;))

Vibeke / Mammas Hus sa...

Me too!! :)))

Vibeke / Mammas Hus sa...

PS: To kolonner på deg også! :D

Unknown sa...

Hipp hurra for 2 kolonner;)
nå leeeengter jeg virkelig etter litt sol, jeg er ikke akkurat vant til dette, så jeg (og omgivelsene mine angivelig) begynner visst å merke det på humøret mitt..:P

Unknown sa...

LEKKER header, Sweetie;))
Har du fått hjelp til 'knapper'?

Anonym sa...

Koselig med årskavalkade!
Godt nytt år til deg også!
Klem fra Igi

Unknown sa...

Bilder?? tok du den avanserte versjonen?
Når du går inn på utforming, kan du ikke legge inn rett link der?

Unknown sa...

Hehe, turte ikke å kaste meg på den jeg;)

Unknown sa...

Så fine!! De linker 50% rett;))

*sne* sa...

Godt nyttår Victoria! Tusen takk for hyggelig hilsen! Håper alt er bra med dere og at dere nyter 2011 så langt :D
Klemmer fra Christine

Randi sa...

Flotte årskavalkade du har laga! Utruleg kor masse du har fått tid til på eit år... ;-)
Her er jula også ute no, litt trist men litt godt også, for no er eg klar for å vente på våren.... :-D
Ønsker deg og dine eit strålande godt nytt år!
Klems

Unknown sa...

Hehee, ja og de 2,8 er faktisk til og med oppmålt. Faktaopplysninger er viktig;)
Miss U2!!
Hvordan gikk det med knappelinkene? Får du til?