torsdag, november 18, 2010

Er det du som driver bloggen...

...eller er det bloggen som driver deg?

Det er et spørsmål jeg har fått med jevne mellomrom, om ikke akkurat direkte. Kanskje ikke det enkleste spørsmålet å svare på, men jeg skal prøve så godt jeg kan. Det er nok like godt å innrømme det først som sist: det er litt begge veier! Det å blogge og lese andre blogger gir jo haugevis med inspirasjon og idéer. Dette gjør at jeg setter i gang med prosjekter som jeg kanskje ikke hadde kommet på uten bloggen, så på den måten kan man nok si at bloggen driver meg. På den andre siden er det ikke sånn at jeg setter i gang med prosjekter bare for å ha noe å blogge om. Jeg tenker at dersom jeg ikke har noe å blogge er det like greit å "ligge litt lavt" ei stund kontra å publisere "tull". Derfor mener jeg bestemt at bloggen ikke driver meg, iallefall ikke på den måten.

Uten bloggen er jeg usikker på om jeg hadde hatt dette salongbordet i stua i dag, men jeg hadde nok hatt en forkjærlighet for hvitt

Flere har også lurt på hvordan jeg får tid til alt? Jeg har naturlig nok ikke flere timer i døgnet enn andre, men det jeg har er to små som legger seg mellom halv sju og sju og jeg er hjemme alene med dem over femti prosent av tida. Det sier seg selv at jeg da har lange kvelder for å få unna en del prosjekter. Det aller meste handler om prioriteringer og hva man ønsker å gjøre. Jeg synes ikke det morsomste i verden er å sitte i sofaen og bare se på TV så noe må jeg fylle dagene med. Jeg startet bloggen for å ha noe å gjøre på kveldene og for å ha noe som var bare mitt. Etter den tøffe starten til guttene var jeg veldig mye mamma så jeg følte behov for et lite fristed. Bloggen har gitt meg så mye utover det fristedet jeg tenkte at det skulle være: blant annet to supre venninner (og ja, det er dere Monica og Vibeke). ♥♥♥




Bloggen driver meg på den måten at jeg stadig vekk lar meg inspirere og plukker opp idéer både her og der. Det som derimot er helt sikkert er at jeg ikke setter igang med noe jeg ikke liker bare for å blogge det! Hvorvidt jeg hadde begynt å hekle uten bloggen er jeg usikker på. Uansett så er det kjempekoselig og jeg er glad for at jeg oppdaget hekling. Når jeg i tillegg har ei nabovenninne som også er på heklebølgen er det koselig og møtes for å hekle på kveldene. En ting jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde begitt meg ut på uten bloggen er å sy, men per nå henger det nyvasket stoff til tørk og planen er å sy klær til guttene. Da gjenstår det å se hvorvidt bloggen driver meg til et ferdig resultat...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Hvilken blomster er det du har på sjenken? Hva heter den? Den er kjempefin, men finner den ikke i noen blomsterbutikker!


På forhånd, takk!

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Heisann!
Jeg vet dessverre ikke hva blomsten heter. Jeg har fått den i bursdagsgave for to år siden (hurra for at den enda er i live) av søstra mi. Tror ganske sikkert at hun kjøpte den på blomsterbutikken på Storsenteret på Sortland så dersom du bor i nærheten kan du kanskje spørre der? Beklager at jeg ikke kunne svare bedre...

Victoria

Anonym sa...

Okei, bor nok ikke i nærheten, men tusen takk for hjelpen iallfall! :) Du har en kjempeflott blogg forresten - fast leser. :)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Jeg kan prøve å finne ut hva den heter! Jeg skal spørre mamma, kanskje hun vet.
Takk for koselig kommentar og så koselig at du er fast leser. :)

Victoria

Anonym sa...

Beautiful and elegant home!

Kisses and regards.

Vibeke / Mammas Hus sa...

♥ ♥ ♥

Hasigamas mamma sa...

Tror nok det er litt sånn for mange! Superfin julepynt du har laget altså!
Klem
Lise

-Kamilla- sa...

Oi, her inne har det skjedd litt de siste dager!! Så fin julepynt dere har laget :0) Super smart de snømann kulene, så enkle og SÅ fine!! Sy rommet blir jo supert!! Tipper du gleder deg til å komme igang ;0) Noen hyller og slikt trengs jo alltids, kjekt å bo seg til litt og se hvordan behovet er :0)
Jeg styrer bloggen, liker ikke tanken på at den skulle styre meg...! Jeg gleder meg over hyggelige kommentarer, koser meg med gode ideer/inspirasjon hos andre og tar dagene som de kommer. Hadde neppe begynt å hekle uten interiør-blogglandia, så der er vi to :0)
*Klem*
-Kamilla-

Barbro sa...

Jeg er nettopp begynt å blogge.
Og det startet med at jeg leste mange strikke-blogger.
Og jeg fant ut at jeg like godt kunne blogge mitt strikketøy også.

Selv om jeg ikke var så smart at jeg tidligere tok bilder av alt, så gjør jeg det iallefall nå.
Men skulle ønske jeg hadde gjort det tidligere.

Jeg ble inspirert til å male om mine gamle møbler nettopp pga av ineriør-blogger.
Og jeg bel så fornøyd :-)
Ellers går det i strikking for meg.
Og har jegb ikke noe å legge ut, så får det bli med det.

Men bloggverden er enorm, og uhyre interessant.
Man finner vanvittig mye, om man bare har timer nok i døgnet.
Jeg følger bloggen din og syns du har gjort mye nydelig i hjemmet ditt!!!!

Ønsker deg ei fin helg

Klem Barbro

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Det går vel begge veia tenker eg; du driver bloggen med "hjelp" frå bloggen....☺ Om du skjøna... Sånn er det vertfall for meg☺ Kunne ikkje drive bloggen uten inspirasjon frå blogglandia, men bloggen hadde ikkje eksistert uten at eg hadde villa det heller☺

Klem M♥

Randi sa...

Eit godt svar på spørsmålet det der. Går nok litt begge vegar for dei fleste av oss tenker eg. Bloggen gjev jo inspirasjon til å finne på ting du kanskje ikkje hadde kome på utan bloggen, men det er jo berre positivt... Men enig med deg i at det er bedre å ta ein pause enn å blogge noko berre for å blogge liksom... Har eg ikkje noko å sei eller vise så ser eg ikkje så masse poeng med "tomme" innlegg liksom...
Ha ei flotte helg!
Klems

Unknown sa...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Marit ♥♥♥ sa...

Er nok begge veier her også, men jeg får litt dårlig samvittighet og det hadde jeg ikke hatt uten bloggen.

Bordet ditt er nydelig iallfall!! Mannen min var sikker på at jeg kjøpte toalettkommoden i sommer KUN for å blogge om den og ga meg dermed karantene hvis jeg skulle få lov til å kjøpe den. Så han kjenner meg litt :)

Ha en koselig adventstid!
Marit :)