lørdag, november 13, 2010

Velkommen inn på mitt syrom - del 2

På torsdagskvelden malte jeg ferdig syrommet/soverommet, og det ble så fint! Nå er alle spikerhullene sparklet igjen og lister og vegger er nymalte og fine. På fredags formiddag vasket jeg der inne og dobbelsenga ble flyttet inn. Dere ser vel at her har det blitt målt nøye, eventuelt har vi hatt flaks, og senga passer iallefall akkurat slik som det var tenkt. "Problemet" nå er at den gamle døra som skal bli sengegavl er for lang til veggen der hodeenden av senga står. Nå vurderer jeg å henge den på langsiden av senga og heller ha en hylle på hodeenden siden det ikke blir nattbord her inne. Jeg får se det an etterhvert. Foreløpig er det den andre enden av rommet som har hovedfokus, nemlig syromdelen!


Safen, som dessverre ikke inneholder penger, skal få stå her inne. Over safen planlegger jeg å ha ei benkeplate fra vegg til vegg som skal fungere som arbeidsbord. Stolene fra forrige innlegg skal få stå ved arbeidsbordet. På veggen over benkeplata blir det nok litt hyller og diverese etterhvert, men jeg tror jeg må se hva jeg får behov for når jeg begynner å sy. Planen er å feste ei skinne i taket og ha gardiner som kan trekkes for foran pult slik at overnattingsgjester slipper å se på syrotet.


På bildet under ser man hvordan det ser ut når man står i døra til rommet. Ikke kjempestort, men likevel stort nok til sitt bruk. Foran verandadøra skal jeg ha lamellgardiner når jeg bare får somlet meg til å kjøpe det. Den andre delen av loftstua skal også males før jul så her er det bare å stå på. Jeg ser for meg at jeg får tid til å begynne å sy en eller annen gang i løpet av 2015...


Håper alle har en strålende lørdagskveld. Håper også at mange vil stemme på bloggen min på Boligpluss. Hvis du vil det, trykk HER!

11 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Men da er det godt å ha en symaskin stående klart! ;) Sånn i 2015 mener jeg. :))) Og ja, du kan ha døra på langveggen!! :D

Lotta sa...

Lekkert sengeteppe:)Så herlig med syrom:)
Ha en fin kveld:)Klemmer

Anonym sa...

Det ser veldig fint ut! Kjekt med eget syrom.
Klem Igi

Ingvild sa...

Syrommet er blitt ordentlig flott! Lurt det der med forheng forran pulten!

Awarden må du ikke stresse med. Bloggen skal være gøy og givende!

Ha en fin fin lørdagskveld vennen,
klem,I

Randi sa...

Så gøy å vera ferdig med målinga og kunne begynne å innrede :-) Treng ikkje alltid så store plassen, det handler berre om å utnytte den plassen ein har maksimalt. Og det høres det jo ut som om du har planane klare for å gjera... ;-) Og så mange prosjekter som du har på gang så går nok tida så fort at det er 2015 før du aner... :-D
Ha ei fin fin helg vidare.
Klems

Heimekjær sa...

så bra det blei:) synd døra ikkje passa der du ville ha ho... likte så godt sengeteppet:)

ha en fin fin lørdagskveld.

klem:)

Jannie sa...

æ har verva ett par svenske stemma t dæ idag :) syrommet ser ut t å bli kjempefint forresten! klem fra Jannie

Jannie sa...

takker takker! jo det er klart jeg kommer hjem til jul! reiser hjem den 21 desember og blir da hjemme til den 29, så det blir ikke så lang tur hjem denne gangen! skal feire nyttår i skåne i år, først på skjemaet for år 2011 står nemlilg en reise til snø og fjell i de franske alpene :)

Jannie sa...

d må vi få tell! dåkker e vel i lødingen nåkka også antar æ? sånn dersom vi ikkje får ti t å kjik førbi sigerfjordn!

Unknown sa...

Jeg synes det ser kjempeflott ut. En god ide som jeg kan ta med videre til vårt eget hus, der vi har ett lite gjesterom. Takk skal du ha. Ha en fin søndag:o)

Frihet sa...

Så deilig å bli ferdig :) Nei nei du må ikke vente til 2015, sett igang.......

Ha en fin Søndag!