søndag, oktober 24, 2010

Bloggcamp - skatter og latter

Som kanskje flere av dere har fått med dere har jeg vært på Bloggcamp i helga. Vibeke fra Mammas Hus, Monica fra Tyrifryd og jeg avtalte, etter heftig melding på Facebook, at vi skulle ha Bloggcamp hos Monica. Vi har aldri møttes før, men jeg kan love dere at det var full klaff. Jeg har flere ganger i helga sagt at jeg skulle skrive blogginnlegg om hvor tragisk helga har vært, at det har vært trykket stemning og at vi absolutt ikke fant tonen, men det er vel så langt unna sannheten som man kan komme. Skal jeg oppsummere helga veldig kort (og ærlig) må det bli sjelden god stemning og utrolig mye latter.

Monica har allerede lagt ut et flott innlegg om helga og det kan dere lese her. I tillegg regner jeg med at Vibeke kommer til å skrive om helga etterhvert. Siden jeg selv har tatt NULL bilder tenker jeg at dere må lese og se på bilder inne hos de, mens jeg skal skrive litt om døra vi fant i grøftekanten i går.


Planen var å få døra vasket og i hus før mann og barn kom hjem fra hytta, og jeg hadde alliert meg med nabodama som bærehjelp. Som du ser av det første bildet gikk det ikke helt etter planen der... De kom kjørende mens jeg holdt på å spyle og for å si det forsiktig var vi ikke like begeistret over grøftefunnet, jeg og Sjøoffiser B.

Jeg: (med voldsom entusiasme og begeistring) Se, ka vi fant i grøfra på Fiskebøl? E den ikkje fin?
Han: (ikke på langt nær like entusiastisk) Ja, har du sedd... Ei gammel dør som ingen så nøtta i og ha hevve i fra sæ...

Til tross for mikroskopisk interesse for døra hjalp Sjøoffiser B meg å få den inn i kjelleren. Der skal den få stå til den har sluppet litt vann. Deretter skal den få komme opp på kablene i gangen eller på vaskerommet for å tørke ordentlig. Etter litt pussing og maling skal den bli sengegavl på det nye soverommet/syrommet. Ja, og når det gjelder syrommet så er jeg et bittelite steg nærmere drømmen om syrom for på fredag kjøpte jeg symaskin på Celines Hus i Narvik. Nå mangler det bare å få solgt de møblene slik at Sjøoffiser B starter med veggbygging.

Håper alle dere andre har hatt ei like flott helg som meg!


14 kommentarer:

Anonym sa...

I lake it!!!

Big kisses.

Vibeke / Mammas Hus sa...

*lermegihjel* Synes jeg ser ham! ;) (Gubben lo også av kommentaren hans! :D)

Takk for en HERLIG helg!!! ♥

Unknown sa...

Hehe, godt han ble så entusiastisk og begeistret;) Vi har nok et kjærligere forhold til Fiskebøl en de aller fleste etter dette funnet, og ikke minst opplevelsen:)
spent på å høre hvor lenge døra må tørke, for ikke å snakke om resultatet av sengegavlen og det O'store syrommet!
Takk for ei festlig helg;)

Klem!

Randi sa...

Hihi... han kan no få sagt det han sjøoffiseren din... ;-) Spent på å få sjå korleis døra vert som sengegavl... Og gratulerer med symaskin, då er det berre rommet som manglar då... ;-)
Ha ei flotte ny veke.
Klems

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Nåke sånt kunne min kjære lira av seg og...☺
(Trukje han var heilt begeistra for den gamle vasken eg fekk heim idag....☺)
Men døra er LEKKER!! Tenk å finne eit sånt kupp i grøftekanten-herleg☺

Flott at helga har vore so koseleg-ikkje det minste overaska☺

Håpe du får ei fin veke☺

Klem M♥

Barbro sa...

Ei vakker gammel dør du fant deg der!!! Gleder meg til å se resultatet!

Ønsker deg en fin uke
Klem
Barbro

Havets Datter sa...

For et kupp!!!! Høres ut som dere hadde det riktig trivelig :) Grattis med symaskin - nå er det bare å komme igang med syrommet ;) Jeg er på nattevakt...kjedelig.com!!! Skal ta meg en surferunde i bloggverden ;)
Sov godt :o)

Bringen Blomster sa...

Høres ut som du har hatt ei flott helg:) Va litt av et funn:) -blir artig å se det ferdige resultatet :))
-synnøve-

-Kamilla- sa...

He...he...he... Ja, dæm får sakt de di mainnfolkan ;0) Dæm e no ikkje like entusiastisk bestandi... Mæn e e sekker på at døra kjæm tel å bi nydele når du no bi færdi mæ ho!! Og du? Så herli at du får de syrom!! *Me like* Koooos de så masse me døra, og syrom prosjækte dett :0) (E tar no sjangsn på å skriv på dialækt sia vi e nordlænninga bægge to ;0)
*Klem*
-Kamilla-

Unknown sa...

Aah, takk for påminnelsen, jeg har helt glemt å skaffe meg tykt garn og krok! Eller kanskje jeg skal prøve å gjøre ferdig det andre?! ugh.....

Nei det må bli nytt og tykt;))

Unknown sa...

Psssst; ser du at jeg har endret navnet mitt???;)

Unknown sa...

Så bra at du ble glad;)

Drops garn, har de det på S.land eller har du bestilt på nett?
Høres kjempefint ut, du må blogge lappene;)

Unknown sa...

Hakke tid til å vente på at jeg skal komme meg dit på holkeføret jeg, så nå har jeg vært på S.nes og kjøpt meg garn og krok 7...hun hadde egentlig ingen farger eller typer garn jeg likte, men jeg eier ikke tålmodighet, jeg bare måååå få begynt idag;))

Unknown sa...

Kiste? Hva har jeg gått glipp av nå?
Innlegg? Bilder?

Du som har sånn fancy pizzaskjærer kan jo lett fikse den med nytt stoff;)