søndag, oktober 10, 2010

Hvordan kan man være uenig?

Hvordan kan man være uenig i at vi trenger enda et soverom her i Godt Isolert-huset? Og ja, Sjøoffiser B, jeg sikter til deg dersom du var usikker på det! For meg står det iallefall helt klart at det er på høy tid med et ekstra soverom.


Når man åpner døra inn til Nikolai og storebror Joakim sitt soverom (sistnevnte er ikke hos oss så mye, det er derfor de deler rom) ser det ut som på bildet over her. Det er, som dere sikker ser, fullt! Med et nytt soverom på loftstua kan vi fjerne dobbelsenga fra dette rommet og flytte den inn på det nye rommet. Da vil storebror få eget rom når han er her. I tillegg kan det nye rommet fungere som gjesterom og hobbyrom til mammaen (når storebror ikke er her). Som allerede skrevet, hva er det å være uenig i? Jeg har skrevet to innlegg om dette tidligere og de kan dere les her og her dersom dere ønsker det.


Siden jeg fyller 30 år om ei uke og siden jeg regner med at Sjøoffiseren (som vanlig) er sent ute med gavekjøp kan jeg gjøre det veldig lettvint i år. Jeg ønsker meg nemlig et nytt soverom!

Nikolai har ikke tatt i bruk storguttsenga si enda, men den står inne på rommet klar til innflytting. Jeg har planer om å gå til anskaffelse av en sengehest, eventuelt lage en selv, før han skal få flytte over fra sprinkelsenga.


Derfor er det hele tre senger på dette rommet, noe som egentlig er to for mye spørr du meg. En grunn til at jeg er litt ivrig på å få det nye rommet klart snart er at når Sjøoffiseren kommer hjem fra jobb har han (forhåpentligvis) med seg barnemøbler til dette rommet. Slik det er nå er det ikke plass til møblene der inne. Jeg har kjøpt et lite bord, en gyngestol og en vanlig stol på Finn.no. Siden jeg kjenner Sjøoffiseren litt for godt ble han ikke informert om kjøpet før møblene ble levert på kaia i Bodø til han. Hurra for gode venner som henter og bringer! Å be Sjøoffiseren om å hente "gammel mainnskit" vil si det samme som å takke nei til å kjøpe. Nå krysser jeg fingrene for at han har plass i bilen, at møblene kommer i hus og ikke minst, at han endrer mening i spørsmålet om nytt soverom!

Håper alle har en flott søndag. Her hos oss regner det veldig så vi skal kose oss inne!

9 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg er ikke uenig. Dobbeltsenga må UT! Gutttene trenger da egne rom! ;)

Gammel stil sa...

Hei du:)

For en HERLIG og FANTASTISK blogg du har:) Vi er helt stumme av begeistring!! Mye inspirasjon her ja:) Også så mange fine bilder!! Dette var gøy!! Vi la oss til som følger med en gang, håper det går bra? Vi blir utrolig glad for nye følgere, så hvis du vil følge oss får vi to store smil:)

Stor klem fra tvillingene i Gammel stil:)

Gammel stil sa...

Bare hyggelig:) Vi blir jo alltid kjempeglade for nye følgere.. Så det er bra du ble glad:)

Anonym sa...

Helt enig med deg! Dere trenger ett soverom til. Stå på, du kommer til å overtale han til slutt :-)
Ønsker det en ny fin uke.
Klem IGi

Rakel sa...

Eg er så enig med deg... Får tru mannen din snur no når du ønsker deg dette soverommet til bursdagen!;)
Ha ei fin ny veke:)
Klem, Rakel :-)

Unknown sa...

Dobbeltsenga må UUUUUUT!! ;)
Kanskje vi skulle tromme sammen en gjeng handywomen hos deg neste gang offiseren er på jobb, så blir det nytt rom skal du se;)

Apropos skilt(er); jeg TRENGER heller ikke flere, men har idag trøstehandlet hele 8 stk på Landstil.no, høhøøøøø;) Tipper Hunsbonden blir imponert over det, hvis han i det hele tatt ser det da, hehe;)

Håper du har hatt en koselig dag i ruskeværet og krysser fingrene for at Offiser B kommer hjem med bilen full av møbler;))

No.15 sa...

hihi, masse lykke til.
Og jeg er selvfølgelig enig! :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha, ha, du utspekulerte kvinne! Enig i at rommet hadde nok senger...

Lotta sa...

hehe:) Innom med en megaklem:)