onsdag, august 11, 2010

Kjære Sjøoffiser Bjørnsund...

...eventuelt PappaRonny som guttene sier! Jeg har jo, som du vet, veldig lyst til å dele av loftstua slik at vi får et ekstra soverom. Siden jeg er så snill og grei (og flink til å vaske) lurer jeg på om du kan være behjelpelig med litt godvilje for å få det gjennomført? Jeg tror ikke det blir så dyrt for vi har jo isolasjon i kjelleren, listverk i den flotte sjåen vår, og så har jo du en pappa som muligens kan være behjelpelig med å få veggen opp. Det som kommer til å koste noe er: lekter, sponplater, tapet, maling, skyvedør, skyvedørskasse og en elektriker som kommer for å legge opp en kontakt i den nye veggen. På den annen side har vi ikke lenger plass til/bruk for sovesofaen (ja, jeg har målt, den er for stor i kroken med trappa), tv-bordet og skapet som står i dagens loftstue. Ved å selge det, er jeg rimelig sikker på at vi langt på vei har nok penger til prosjektet. Det betyr at kontoene våre ikke vil lide underveis...



Her ser du hvor flott det kommer til å bli! Ja, for du ser vel det? Inn til det nye soverommet planlegger jeg å ha innfelt skyvedør (i den nye veggen) for å unngå enda ei dør som åpnes ut i loftstua. Og ja, jeg vet at det ikke blir noe stort soverom, men det er god plass til senga som nå står på Nikolai sitt rom (jeg har faktisk brukt korrekte mål på denne tegninga). I den andre delen av rommet har jeg planlagt å ha ei skinne i taket med gardiner hengende ned som en slags garderobe. Inni garderoben, og hold dere fast - her kommer nemlig det mest geniale, planlegger jeg å ha en arbeidspult (til symaskinen jeg snart skal skaffe meg) og noen hyller. Dette betyr at det ikke bare blir et nytt rom til sjøoffiserens eldste sønn/gjesterom, men også et sted hvor jeg kan sette meg ned for å sy litt og kose meg. Dessuten tenker jeg at gardinene vil gjøre det lunt, siden det "bare" kommer lameller foran dobbeldøra ut til lufteverandaen. 

I den nye loftstua får vi plass til en to-seters sofa og vi kan ha en TV på den nye veggen. Det betyr at den funksjonen dagens loftstue har ikke forsvinner, men flyttes til motsatt del av loftstua, og som en stor bonus får vi et ekstra soverom! Du kan jo ikke være motstander av dette, kan du vel?

Dere andre, synes dere ikke dette ser ut som ei super løsning?

14 kommentarer:

Ingvild sa...

Ser ut som en god ide dette her ja. Håper du får solgt planene til sjøoffiser B..

Ha en fin fin kveld,
klem, I

Vibeke / Mammas Hus sa...

Gjør det, gjør det, gjennomfør det!!!!! :))))


Jeg er helt FOR!

Anonym sa...

en veldig god ide! Jeg er sikker på at du får positivt svar på søknaden din.
Klem Igi

Hasigamas mamma sa...

Kjære Sjøoffiser Bjørnsund! Du må høre på den skjønne kona di..... dette blir veldig, veldig bra! Er jo bare bonus, bonus, bonus -akkurat som et kinderegg :)
Lykke til!
Ha en herlig kveld!
Klem
Lise

HusmorDronninga sa...

haha..
håper du får overtalt din bedre halvdel, for dette så jo slett ikke verst ut ;)
Ta frem dådyr-øynene og en porsjon sjarm så går det nok i boks!

Ella sa...

Dette blir supert Victoria :) kjempeplaner du har lagt ut her, og i tilleg veldig detaljert, kan ikke skjønne at offiseren skulle hatt noe imot å kaste seg over prosjektet med masse mot og lyst :)
Klem klem fra en "gammel" offiser :)

Unknown sa...

Jeg støtter meg til Vibeke;
GJØR DET, GJØR DET, GJENNOMFØR DET!!
Løsningen er genial, dette kan han ikk si nei til vettu;)

Havets Datter sa...

Dette kunne ikke vært gjort med bedre stil!!! Godkjenner han ikke dette?!? ja da vet ikke jeg.... ;)

Jannike sa...

dette blir nok bra :-)
Vedr torsdag så har Theodor tilvenning i barnehagen - trolig kan jeg være borte litt, vi kan jo snakkes nærmere :-D

Ellinor sa...

Han rob fiksa det elektriske. og ka har sjøoffisern svart om æ tørr spør? Han må jo ha sett det her nu, så...?

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Ja, og vess han Rob fiksa det elektriske bi det jo iallefall ikkje dyrt! :D Æ veit ikkje ka sjøffiser B mein om prosjektet. Han e jo på jobb og har ikkje sagt verken ja eller nei... Æ derimot e klar tell å legg møbla ut på på Vol og tell å sett i gang! :D Kryss fengran førr at svaret e JA!!

Marit ♥♥♥ sa...

Du får sikkert ja så flink selger du er :) En smart løsning!!

Takk!!
Koselig med faste lesere av bloggen min :)
Klem Marit :)

Anonym sa...

:)) :)) kainn jo ikke ainna enn å smile te dæ Victoria...ingen ainner enn du kunna skrevve nåkka sånt :))
Connie

Anonym sa...

Hehe, du får si at han får ha en 50" tv oppe på loftstua da, slik at den blir grei og se på der oppe. Så så langt ut ifra sofaen til der tv'n skal henge(men så er jeg eier av en 50" tv selv, og tror ikke jeg ville ha hatt mindre tv nå lengre)