mandag, august 09, 2010

Ord og bokstaver i 1.etasje

I dag tenkte jeg å vise dere ordene og bokstavene i første etasje. Det siste halvannet året har det blitt mye av det hjemme hos oss og jeg må si at jeg liker det veldig godt. Jeg vet ikke helt om mannen i huset syntes det var noe stas til å begynne med, men han har ikke sagt noe direkte negativt om det så da regner jeg med at han synes det er greit.


Velkommen skilt fra Kremmerhuset og Velkommen wallsticker som jeg har vunnet hos Hilde Heimdal er det første som møter deg om du kommer på besøk til meg. Lurer du på hvorfor jeg ikke har tatt bilde av mer av inngangspartiet? Det er fordi vi har verdens tristeste inngangsparti! Ronny, hvis du leser dette: jeg vil ha platt og ordentlig inngangsparti NÅ...


I yttergangen over skoskapet blir du ønsket velkommen enda en gang. Hvor mange ganger kan man egentlig ønske folk velkommen? Dette veggordet kom på plass før de to på ytterdøra og det er bestilt fra Lekestue.


Videre inn i mellomgangen/hallen (eller hva jeg skal kalle det) har jeg en bilderamme med teksten FAMILY over. Ramma er fra Perfect Home, og jada, den har fremdeles bare et bilde i...


Fra mellomgangen kan man gå inn på gjestebadet, og det er godt merket.


Under speilet på gjestebadet er det plassert en wallsticker (også det fra Hilde Heimdal) med teksten Carpe Diem.


På badet står også boksene fra Loppis som er sprayet og har fått tekst av perler - made by me!


Når man kommer fra mellomgangen og inn i stua er noe av det første man legger merke til Keep Calm plakaten min som jeg har vunnet i en konkurranse hos Snøstorm. Pappa måtte på IKEA for å kjøpe Ribba ramme som "hører sammen med" Keep Calm slik at alt skulle være riktig.


Over sofaen henger denne hylla med diverese Loppiskupp og Babushkaene fra Kremmerhuset. I tillegg er mitt favorittveggord, som er helt meg, plassert her. Dette er også bestilt fra Lekestue, og var de første bokstavene som kom inn i huset her.


I sofaen står denne Enjoy-puta fra Kremmerhuset. Da jeg kjøpte denne puta og de to hvite putene rett bak mente ei venninne av meg at det var galskap med hvite puter og to små barn. Det har gått helt fint (og ja, putetrekkene kan vaskes)!


På skjenken i tv-stua står det en B og en N for Benjamin og Nikolai under verdens fineste bilde av guttene. Bokstavene er kjøpt på Britts Boutiqe i Tromsø før jul i fjor.


På kjøkkenet står det HOME oppe på ventilatoren. Disse bokstavene ble kjøpt på Go Idé på Stokmarknes før jul i fjor. De har vært plassert litt rundt omkring, men har nå fått nærmest fast plass her. Bak koketoppen står (for tiden) et skilt med teksten "Please God if you can't make me thin make my friends fat". Det er tatt fram siden jeg har startet prosjekt "Bikini Februar 2011" (Ja, jeg har bestilt sydentur etter denne tullesommeren her i nord). På skuffa står det en wallsticker fra Hilde Heimdal med teksten Spiskammers.

Dette tror jeg var rundturen med ord og bokstaver i første etasje. Håper alle har en flott mandag. Her står det tv-titting på programmet.

15 kommentarer:

Bdicte sa...

Hehe, flere som e litt bokstavhekta:)) Æ har lyst på sånn wallstickers, men har ikkje kommet så langt enda...

Jaa, kom til Tromsø på bloggtreff! Har lagt ut innlegg nuh om det! Æ skal hive familien ut den helga, så omså kan du låne ei seng hos mæ!!

Klem
Benedicte

Fru Bakken sa...

Stili med bokstaver:o)
Har også et BAD skilt fra Kremmerhuset...hvordan har du festet det?
Har ikke så lyst å spikre i ny dør:o/
Ha en super flott uke:D

Hasigamas mamma sa...

Masse fine bokstaver, skilt og veggord! Blitt en farsott dette, gitt... men det er jo så dekorativt, så jeg skjønner det godt... en god del av det her hos meg også.. hi hi...
Ha en fin kveld!
Klem
Lise

Elisabeth, innerst i veien sa...

og VELKOMMEN som følger hos meg. ☺

Ella sa...

Så mange fine bokstaver og skilt, kjenner igjen noen som jeg også har :)
Takk for linken fra deg til meg, koselig :)
Og så er spørsmål, hvordan får jeg fikset bloggen slik at jeg får "you might also like" på den? Har det noe med etiketter å gjøre?
ha en fin kveld, klem klem

No.15 sa...

Vi lever farlig med hvitt interiør og barn i heimen ;)
Litt spenning må man ha, hehe.

Har også veeeldig sansen for ord i interiøret, og det har sneket seg inn noen ord hist og her i heimen. Synes det er flotte detaljer.

Klem

HusmorDronninga sa...

Du har virkelig fått satt ord på ting ;)
Selv har jeg et veggord jeg kjøpte til den forgje leiligheten vår.. den kom aldri på veggen der.. men nå skal jeg prøve meg igjen..

Ingvild sa...

Skjønne ord og wall stickers... Lekre bilder av heimen. Du har en fin stil!

Klokken min er kjøpt på farmors hus ( lokal butikk!)Sto ikke noe merke på den desverre.

Ha en fin kveld,
klem,I

(eddas) sa...

Flott med ord og bokstaver....
eddaKlemmer

Anonym sa...

Bokstaver i interiøret er kjempe fint!
Synes du har gjort det på en veldig fin måte.
Klem Igi

Bringen Blomster sa...

Flott med stickers og bokstaver. Henger veldig etter på den trenden gitt, har 2 små bokstaver på nattbordet and thats it :)) Nydelig bilde av deg og guttene dine i forrige inlegg :)
Ha en fiiin dag :)
-synnøve-

Min stil sa...

Heisan du.
Så mange flotte bokstaver og veggord, for ikke å snakk om bildet av barna - Nydelig!
Klæm Susanne

Smineset sa...

Hei! Du må si fra neste gang dere er i Bodø. Vi bor nesten i sentrum (vestbyen mot flyplassen). Hadde vært så koselig å treffes.

Lampa er kjøpt på Slettvoll. I løv it! ;-)

Alhana sa...

Så mange flotte bokstaver og tekster du har fått på plass - dekorativt og pent :-)

Unknown sa...

Godt å se det er flere som er hekta på bokstaver og ord;) Jeg får liksom ikke nok av det...riktig enda ihvertfall:) Husbonden har til og med begynt å like det, selvom han riktignok rynket litt på nesa da jeg hadde kjøpt et Kitchen skilt som viser vei inn på kjøkken med piler...vi har ikke så stort hus på en måte, hihi;))
Kjempefint var det ihvertfall hos deg!