tirsdag, august 17, 2010

If at first you don't succeed...

I dag hadde jeg en gave med hjem til hver av oss her i huset, og det kan jeg love dere var en knallsuksess (eller ikke)! Da vi kom hjem opplyste jeg entusiastisk at jeg hadde med en gave til hver av guttene, inkludert sjøoffiseren.

Han: Åhh... (Jeg tror han prøvde å engasjere seg for å høres interessert ut, men han lyktes ikke helt. Benjamin gikk ut på altanen for å sykle og Nikolai ville ligge på sofaen for å slappe av. Dere skjønner at jubelen ikke akkurat sto i taket?).
Jeg (henvendt til sjøoffiseren): Ja, en gave tell kvær av guttan. E du spent på å se ka æ har kjøpt tell dæ?
Han: Tja... (Fremdeles ikke veldig begeistret)


Reaksjonen da han fikk overlevert dette skiltet i gave minnet ikke akkurat om julaften og 17.mai. Med litt godvilje vil jeg definere det som avmålt glede, men det var nok egentlig mere oppgitthet... Dessuten mistenker jeg han for å avsløre at det med å gi det i gave til han egentlig bare var for å kamuflere at jeg hadde lyst til å henge det på veggen hjemme!


Gaven til meg selv var disse falske blomstene som jeg har plassert i de små vasene jeg kjøpte for 10 kroner per stykk på Kremmerhuset sist uke (også de i gave til meg selv). Synes det ble veldig koselig med blomster på nattbordene. Når sjøoffiseren skal gå til sengs i kveld regner jeg med nok et "entusiastisk" jubelrop! Blomster på nattbordet er sikkert en nødvendighet i hans hode...

Lurer dere på hva guttene fikk? De fikk hver sin turkise body med busser og traffiklys på. Heller ikke de ble spesielt begeistret... Gavetirsdag blir med andre ord ikke tradisjon her i huset!

Nå venter jeg på Grey's og Private Practice. Enda en gave til meg selv!

12 kommentarer:

Ingvild sa...

Så herlig skilt.. Tror jeg må kjøpe det i gave til mannen også! Merkelig at sjøoffiseren ikke var mer fornøyd med at konemor hadde tatt bryet med å lete opp den mest perfekte gaven;o) hihi...

Jeg slapper av med DVD kveld... Maratontitting på serien Dexter og kooooooooser meg :o)

Kos deg masse med gavedrysset i dag.
Klem,I

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hehe for ein gjeng☺ Eg ville fortsatt med gavedryss, er jo tross alt ein person som blir glad; deg☺

Klem M♥

Hasigamas mamma sa...

God kveld i stua!
Det skiltet var utrolig kult! He he, jeg vil ha også :)
Jeg humrer like mye hver gang du gjengir samtalene deres... akkurat som hos oss... hi hi hi...
Kos deg med gavene du! Skulle forresten gjerne vært flue på veggen ved leggetider i kveld, bare for å høre kommentaren til sjøoffiseren :)
Du får hive deg over utfordringa, en dame må i alle fall få ØNSKE seg noe...
Klem
Lise

-Kamilla- sa...

He..he..he...*Ler godt!!* Så herlig skilt!! Vi har hatt noen slike tilfeller her i huset også, så den gave greia til mannen har jeg gitt opp. Kjøper heller til meg og jentene (De er som jenter flest gla i stasj og gaver :0) Kan jeg spørre hvor du fikk tak i det skiltet?? Et sånt MÅ jeg bare ha!!! Jeg er VELDIG flink til å blande meg borti når han skal gjøre noe ;0) Og du?? Det bordet ble kjempefint i stuen din!!
Kos deg videre!! *Klem*
-Kamilla-

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hahahah! Herlig innlegg.....



Møkkamenn ;P

Anonym sa...

Et herlig skilt som absolutt burde vært å finne i Igihuset!
Klem Igi

Randi sa...

Så råkult skilt! Eit sånt eit må eg få tak i... Ikkje så lenge til mannen har bursdag, og det der hadde jo vore genialt... ;-) Kor har du fått tak i det...? Forresten, ikkje svar på det som kommentar på bloggen min, for den leser jo mannen til tider og må ikkje avsløre dette ;-) Så om du kunne gjeve meg eit hint om kor eg kan finne det der pr mail så hadde eg vorte yfseleg glad :-D

Og så til det dere kost- og feiesettet mitt.... Beklager eg er så treig å svare! Men altså det fungerer ganske bra. Er litt uvant å koste med rund kost enno, men rekner med det vert ein vane etterkvar...? Det får i alle fall smulene med seg og kaninene (støvdottene altså) henger seg fast i busten som bare det, så må gjerne tømme den litt underveis dersom det er for lenge mellom kvar gang den har blitt brukt...kremt.... Men ja, trur eg skal få teke på den etterkvart :-)

Og så var den jo så fin å ha ståandes lett tilgjengelig då... :-D

Ha ein fine kveld vidare.
Klems

Inger Lise sa...

Hehe, så utrolig artige ting du har kjøpt! Og et herlig innlegg. Du skriver godt! :)

Alhana sa...

Hehe, morsomt innlegg.
Skiltet var flott forresten ♥

Ingvild B sa...

Hehehe...
Det skitltet var jo fantastisk!

Tidsoptimisten sa...

Hehe, høres ut som ett kjent scenario :) Fantastisk skilt forresten, har du funnet det i en butikk her i området??

Unknown sa...

Hehehe, *flirer*! Den dekkoperasjonen der har jeg prøvd meg på en gang også, men jeg ble tvert gjennomskuet;)
Skiltet var herlig! I morgen blir det sortlandstur på meg, med 4 unger og svigermor, må nok innom Kremmerhuset og se om de har fått noe nytt og spennende;)