tirsdag, august 10, 2010

Nye lamper

Tidligere i sommer knuste guttene mor og barn lampa vi hadde i stua, og det kan du lese om her. Jeg var ikke spesielt lei meg for det, for planen var uansett at den skulle skiftes ut så fort jeg fant ei lampe jeg virkelig likte. Da jeg var innom Kremmerhuset i begynnelsen av juli, for å kjøpe det siste til giveawayen min, hadde de akkurat fått inn noen lamper jeg falt pladask for, og da var det jo flaks at ny lampe sto ganske høyt på handlelista.  Jeg måtte ringe mannen i huset for å spørre om han hadde noe kronasje å bidra med for å gjennomføre handelen...

Jeg (med veldig søt stemme): "du veit vi treng ny lampa i stua og nu har æ funne ei og den e så fin og æ trur faktisk vi må ha to og æ lura på om du kan værme å betal på det førr æ har ikkje penga trur æ kanskje..." Tung setning sier du? Ivrig Victoria sier jeg...
Han: Ja, det har æ vel. Men e det bra nok lys i den lampa da? Du va jo veldi opptatt av at det sku vær bra lys.
Jeg: Jaja, det trur æ det e! Lampa hang i taket uten lyspære og for alt jeg visste kunne den ha verdens dårligste lys.
Han: Ja, men kjøp nu bære me dæ heim da så kan vi se om de passa.

Jeg var ikke akkurat vanskelig å be, og senere samme ettermiddag var lampene på plass, og nå kommer det endelig bilder av de på bloggen. Se og nyt!




Jeg har enda ikke fått kjøpt ny gardinstang eller byttet ut de sorte persiennene. Vinduspostene bak sofaen er fremdeles tomme siden små barnehender synes det er veldig morsomt å røre det som står i disse to vinduene. Alt i de andre vinduene får stå i fred, men her er det visst umulig å ikke røre! Det jeg derimot har kjøpt, men ikke fått hjem enda, er nytt salongbord, og jeg gleeeeder meg til å få det på plass. Plan for videre innkjøp til denne delen av stua er ny gardinstang (fremdeles), nye vinduslys (jeg krysser fingrene for at de får stå fred), noen litt høye hvite potteskjulere og blomster.


Til sist et bilde fra sofakroken og inn i tv-stua. Her er det meste "på stell", men siden vi enda ikke har vært på IKEA (det er laaaaaaaaaangt dit) har vi fremdeles en fotskammel for lite.

På tur til jobb i dag kom jeg på den beste idéen (synes jeg selv da) i forbindelse med å dele av loftstua og få et ekstra soverom. Er det noen som har tips til husbyggings-/innredningsprogram jeg kan laste ned gratis? Jeg må prøve å få det ned på papir for å, muligens, få mannen i huset på glid.

Nå er det snart Grey's og Private Practice og jeg gleder meg!

16 kommentarer:

Ingvild sa...

Nydelige lamper du har fått tak i! Bra mannen kunne være med å påkoste disse...

Angående klokken så kan det være en liten mulighet, jeg planlegger en give away snart - og tenkte jeg skulle prøve å få tak i en slik klokke til det! Du får følge med!

Ha en fin kveld med grace.
Klem,I

Vibeke / Mammas Hus sa...

KJEMPEfine! I love! :)))))))

Hasigamas mamma sa...

Jeg har samme lampe!!!!! Henger til stor fryd i taket på soverommet.... Love love love :)
Koselig stue dere har også... vet alt om ivrige barnehender som ikke kan la være å plukke på ting... hi hi... men siden jeg har hylledilla, så går det ganske bra ;)
Kjempegøy å få vite hvor navnet til bloggen din kom fra.... blir nok ikke kaldt hos dere om vinteren, nei ;)
Kos deg i den koselige stua!
Klem
Lise

HusmorDronninga sa...

hihi... så søte samtaler dere har.. blir helt rørt her.. hehe..
Men lampene var fine da! Håper mannen e like begeistra!

Klem fra Kjersti

Bringen Blomster sa...

Veldig veldig fine lampe!! :) -og ei kjempekoselig stua du har :)
-synnøve-

Unknown sa...

Utrolig fine lamper! Så koselig å få være med inn i stuen din, du har det kjempekoselig!
At du ikke sa at du trengte en skammel da, det hadde jeg fått plass til med litt godvilje! (og det har jeg mye av når det gjelder å stappe;))

Stor klem!!

Unknown sa...

Klart jeg hadde hatt plass til det!! Både skammel, teppe og sengehimmel! at jeg ikke tenkte på å spørre om jeg skulle kjøpe med noe til deg...Argh...
Kona til din tidligere kollega er også interessert i en Haparanda tur, så da kan vi kanskje reise alle 3?!

Unknown sa...

LASTEBIL!!!!!!! ;))

Unknown sa...

Ja det tror jeg kunne blitt en meeeeget festlig tur;)
Ja da er jo turen spart inn alledere! Hvis vi kjøper dresser til alle barna våre, det blir 5 stk! Helt klart verdt det;))

Unknown sa...

Jaja, ikke for det...en 50-pak med kronelys fra Ikea gjør turen verdt det i seg selv for meg, hihiii;)

Merethe sa...

så lekre lamper da! jeg skjønner at du måtte ha de, for de passet kjempefint over bordet der.. Er det ikke bare gøy med ting som kommer på plass, og som man har ventet lenge på?! Deeilige gleder! :)

Klem Merethe

Havets Datter sa...

Kjempefine lamper!!!! De passet jo perfekt ;) Veldig koselig stue dere har!

-Kamilla- sa...

Så fine lamper, skjønner godt at du falt for dem :0) Og de ble jo kjempefine over bordet også!! Så koselig at du likte kjøkkenet vårt :0) Kos deg videre, her er det avslapping for alle pengene (siden det regner og beisingen er utsatt til i morgen) *Klem*
-Kamilla-

tinemari sa...

Fine lampe! Æ e skikkeli sjalu på dein syngestoln din :)

RamLa sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
RamLa sa...

Lampan va RÅLÆKKER!!!
Kan e spørr ka d e slags merke å kor du evnt kjøpt dem hæn?
Flott blogg du har !