mandag, august 16, 2010

Nytt gammelt salongbord og nyklipte gutter

Jeg har lenge vært på utkikk etter nytt salongbord, men det perfekte bordet har latt vente på seg. Jeg har lett på Finn, og det har nærmest florert av slike bord jeg har hatt lyst på lenger enn 1500 kilometer herfra. Selv jeg synes det er i overkant langt å kjøre for å hente et bord! Jeg har lagt ut annonse på vår lokale Finn-variant, Jungeltelegrafen, uten hell.  Til sist prøvde jeg lykken på ei Facebook-gruppe som heter Kjøp og salg i Lofoten og der var det ei som svarte at hun hadde et slikt bord som jeg var ute etter.



   
I dag har svigerfaren min vært i Lofoten i forbindelse med jobb, og med seg hjem hadde han det nye bordet mitt. Nå står det på prøve foran sofaen slik at jeg kan få et inntrykk av hvordan det blir. Det skal selvfølgelig få seg noen strøk med hvitmaling, men jeg tror dette kommer til å bli bra. Jeg har vært litt bekymret for at det skulle bli "feil" i forhold til den nokså "stramme" sofaen, men jeg tror det blir fint. Hva tror DU?



Benjamin (til venstre) og Nikolai har endelig fått klipt seg. Kathrine med bloggen Tryllehuset har jobbet som frisør tidligere og hun påtok seg oppdraget med å få skikk på guttene sitt hår. Det var på høy tid, men mammaen har utsatt hårklippen leeeeeeeeenge. På fredag oppdaget jeg at de kunne ha hestehale og da tenkte jeg at nok fikk være nok! Nå er de nyklipte og jeg synes de er blitt ordentlige storgutter. Benjamin syklet ned fra verandaen i ettermiddag ("bare" to trinn) noe som er grunnen til de tre blåmerkene i panna... Etter det har han gått rundt og sagt "Bemin ott høvve", og nå jeg krysser fingrene for at det ikke blir flere utforkjøringer der. Selv om det gikk veldig bra er det ikke noe morsomt når de små slår seg.

Håper alle har en fin mandagskveld!

15 kommentarer:

Unknown sa...

ÅÅåå, lekkert bord!!! :)

Ja, jeg likte de nye dørene best, så da spørs det hva Mannen syns. Det hadde vært perfekt hvis vi kunne byttet dem, så jeg håper han er med på tanken.

Skjønne de var med nyklipt sveis. Ha en fin kveld! :)

Ingvild sa...

Knallstilig bord. Et slikt et ser jeg også etter!
Fine guttene ble på håret. Ordentlige hjerteknusere!

Klem,I

HusmorDronninga sa...

Jeg tror det blir knallbra! Og at du er heldig som har funnet et så fint bord!!
Selv synes jeg det generellt er vanskelig å finne slike møbler med "svaneføtter" (ehh... heter det det? ble litt i tvil nå...) uten at de er overpriset til tusen... Prinsippielt betaler jeg ikke 1500 kr for et bord på Fretex.. men det er kanskje bare meg?!?

Det blir i alle fall spennende å se det ferdig - i hvitt :)

Klem fra
Kjersti

No.15 sa...

Det var FINT. Og det blir KNALLFINT med noen strøk hvitmaling.
Du skal være fornøyd :)

Anonym sa...

Utrolig at du har klart å få tak i et slikt bord. superstilig :)) blir helt sikkert fint med noen strøk hvitmaling.
Guttene var såååå fine, så plutselig mye eldre ut. Huff, han var uheldig han Benjamin da han skulle ha seg en sykkeltur.
Ha en fin kveld :)
Åse

Unknown sa...

Lekkert, LEKKERT!! Det passer jo kjempefint til sofaen, syns det er stilig når gammelt mikses med nytt jeg:) Og det blir nok enda lekrere i hvitt!

fine gutter da gitt! Får håpe han ikke satser nedover lengre trapper med det første;)

Hilde sa...

Fant deg hos Igi, og her var det hyggelig! Bordet blir veldig stilig til salongen - bare å male i vei... Husker tiden med blåveiser fra tvillingene mine var litt yngre - nå går det mest i skrubbsår - de begynner på skolen neste uke...
Hilde

Vibeke / Mammas Hus sa...

Endelig hjemme! :)

Kjempelekkert!!!!!!!!!

Hasigamas mamma sa...

Ååååhhhh, har så lyst på et sånt bord.. men mannen i huset vil ikke ha mer "gammelt" i hus...
Det var kjempelekkert!!!!!
Stakkars liten bror med kul i panna... passe seg!
Ha en nydelig kveld!
Klem
Lise

Rakel sa...

Tusen takk for fin kommentar:)
Eg trur bordet blir veldig fint etter eit par strøk kvirmaling;) Fint å kombinere gammalt og nytt så dette blir nok bra:)
Håper du også har ein fin mandag:)
Klem.

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint bord!! Blir kjempebra i kvitt☺

Klem M♥

Fossestua sa...

Grattis! Endelig fikk du bordet ditt :) Snill svigerfar du har da, som hentet det til deg :)
Bordet passet kjempegodt inn hos deg! Bordet myket opp de stramme linjene til sofaen, og det kommer til å bli lekkert i hvitt!
Hihi, heldige oss :)
Fine gutter du har :)
Klem fra Lise

Anonym sa...

Jeg liker kontrasten mellom bordet og sofaen. Det kommer til å bli lekkert etter maling.
Klem

Kathrine sa...

Dææææken, det va fint det bordet! Bare LITT misunnelig ja... ;-)
Guttan e nu nydelig uansett, men de vart meir voksen nu ja!

Kath.

Fossestua sa...

Hei igjen :)
Jeg brukte en halvblank (veldig fint med høyglans også) vannbasert, helt hvit maling. De fleste bruker nok eggehvit for en litt varmere farge, men jeg liker ren hvit. Jeg har brukt liten rull for glatte flater, og en fordriver-pensel. På bordflata brukte jeg golvmaling for en ekstra slitesterk flate men bare fordi vi hadde noe igjen. (den er så dyr). Best ut i malingstester, kommer Lady interiørmaling :)Husk å pusse med fint sandpapir mellom strøkene, så får du en fin og glatt flate.
Håper svaret var til hjelp :) Du må bare spørre igjen hvis det er noe du lurer på :)
Klem fra Lise