søndag, august 08, 2010

Piketitteren er blitt hvit + litt annet

Tidligere har jeg vist bilde av piketitteren jeg kjøpte på loppis for 20 kroner. Den var malt i en lys rosa farge, men nå er den blitt hvit og fin.


Foreløpig står den på kommoden i stua. Litt fordi jeg ikke helt vet hvor jeg skal ha den og litt fordi den er sååååååååå fin at jeg vil ha den her hvor jeg han se den. Problemet er bare at nå ser jeg enda bedre at kommoden (som er malt med oljemaling) er skikkelig gulnet. Den skal få seg et strøk med vannbasert maling så får vi se om den holder seg hvit da... Speilet på piketitteren er litt "ødelagt" og skjoldete, det er ikke jeg som har vasket det dårlig.


Lyslykta er fylt med litt stein nå. Vi har ikke vært på steinsanking, men på Europris og kjøpt stein... Latskapen lenge leve!


Benjamin og Nikolai har ikke vært i toppform i helga, og i hele går formiddag lå de på puta på gulvet og koset. Det er tydeligvis slitsomt å være barnehagegutter...


Til sist et bilde der mammaen også måtte legge seg på gulvet for å kose... Håper dere alle har hatt en fin helg. Jeg skulle egentlig vært i Tromsø i bryllup, men jeg hadde ikke samvittighet til å reise fra de to små når de ikke var i toppform.

10 kommentarer:

HusmorDronninga sa...

Liker den piketitteren din altså!
Og ergrer meg bare mer og mer over at mamma hadde kasta den vi hadde på loftet... Selv om den var glorete rød, hadde jeg nok klart å fått has på den.. hehe.. Men kanskje det dukker opp en ny til meg på loppis i høst.. det er lov å håpe :)

Susanne sa...

Å så fin piketitter:) pappa har laget en sånn til meg, han er utdannet treskjærer så min er litt mer utskjæringer på...holder på å forhandle med han om å male den hvit så frem til da blir den stående på pikerommet hjemme... mye fint på den kommoden din:) og ikke minst søte små gutter, håpe æ får hilse på dæm en dag.

Bdicte sa...

Nydelig:)) Håpe æ kommer over en sånn på neste loppis æ e på! Og skjønne gutta, håpe dem e bedre no!

Vet du om du skal til Tromsø i september..? Tenkte muligens ha et bloggtreff - og da e 18.september datoen æ tenkte på.
Hadde jo vært koselig om du blei med!?

Klem
Benedicte

Kathrine sa...

Du e altså så flink! Det blei kjempefint! Må få kom og sjå en av dagan!

Kath.

Randi sa...

Den er så fin den piketitteren din, og enda finare vart den no når den var blitt kvit... ;-)
Klems

Anonym sa...

Så vakker piketitteren ble! Navnet er flott i seg selv.
Håper guttene føler seg bedre i dag.
Klem IGi

Kjolesnekkern sa...

Nydelig er det!! Og så koselig mor og gutta-bilde, julekort, dette:-) Takk for hyggelig hilsen, ha en finfin dag! Klem

Smineset sa...

Hei Victoria! Så koselig at du er her inne i Bloggeland! Nydelig blogg du har. Visste ikke at du holder til i Sigerfjorden. Hadde vært arti å treffes! Klem ;-)

Ingvild sa...

Nydelig piketitter...Knall fin i hvitt. Gulnete møbler kjenner jeg godt til - her burde det meste fått nye strøk... Men det var tiltaket da ;o/

Nydelige bilder av mor og søte små!

Ha en fin nye uke,
klem,I

Unknown sa...

Så fin piketitteren ble! Den passer jo perfekt på kommoden din! Syns ikke det gjør noe at speilet er litt skjoldete jeg, men du vet; det er jo meg;)
Håper guttene dine er bedre, det ser unektelig koselig ut å ha hverandre å kose med...så søte!

Flott søppelkjørergave du har fått da! Gleder meg til å se den andre;)