fredag, august 27, 2010

Hvordan ble det med det salongbordet da...?

De siste dagene er det flere som har spurt meg hvordan det nye salongbordet mitt ble og hvorfor det ikke er kommet bilder av det på bloggen. Grunnen til det er ganske enkel; det er nemlig ikke ferdig! På fredag gikk jeg i gang med pussing, vasking og grunning. Lørdagen gikk jeg til innkjøp av maling og det som skulle være noe av verdens mest fantastiske maleutstyr, og fikk malt bordet to strøk. Det ble ikke annet en nydelig i hvitt med glans 80, men selve bordflata ble ikke så bra som jeg ønsket. Mandagen pusset jeg den ned med sandpapir og var klar for å teste ut min nye malerull som skulle gi tilnærmet spraymalt resultat, men etterpå forsvant all motivasjon. Dermed står bordet fortsatt på loftstua og venter på å bli ferdig.


Legger dere merke til det flotte maleunderlaget mitt? Ja, jeg mener gulvteppet... Dessverre oppdaget Sjøoffiseren det.

Han: Kanskje vi ska ta å fjern den der matta under bordet?
Jeg: Fjern den? Koffør det? Æ har jo lagt den der sånn at æ ikkje ska ødelegg golvet.
Han: E det ikkje bedre å legg nåkka anna under?Jeg: Nei, koffør det? Æ ska jo uansett ikkje ha den matta meir.
Han: ............... (mens han ser på meg med et merkelig blikk).
Jeg (etter at det har gått opp for meg at den forrige kommentar ikke var verdens smarteste, da bruk og kast mentaliteten ikke er Sjøoffiserens favoritt): Ja..., nei..., altså..., men du ser vel at æ uansett ikkje har grisa maling på den?
Han:............... (mens han ser på meg med et merkelig blikk ENDA EN GANG).

Da vet dere altså "ståa" når det gjelder det nye bordet mitt, men i helga skal jeg prøve å få det ferdig. Det er jo egentlig fort gjort, og jeg gleder meg til å få det på plass. Det bør være motivasjon god nok. Dersom noen har gode maletips er dere veldig velkommen til å skrive de inn i en kommentar under her.

Ønsker alle ei god natt!

12 kommentarer:

Lotta sa...

Blir bærre lekkert:)Herlig dialog..hehe:)

Nattaklemmer:) ♥

Havets Datter sa...

Hehe... pussig nok ser jeg for meg det "merkelige blikket" ;) Bruker å få slike i blandt jeg også! Da jeg skulle male spisebordet jeg kjøpte for en stund siden (og enda ikke har malt ferdig) kjøpte jeg vannbasert maling. Jeg syns det var noe herk å male med! Furene fra penselen fløt aldri utover, så jeg byttet til oljemaling <3 Det er bare et lite tips til bordflata ;) Lykke til!

Klem Karina

(eddas) sa...

Ja..de blikkene sier mer en 1000 ord:)
Bruk oljemaling..det blir penest.Nå er du straks i mål:)
nyt dagen
eddaKlemmer

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hahaha! Synes jeg ser ham!

Synes du er flink jeg. Jeg hade nemlig satt på plass bordet med ufin bordplate. Ref. vårt stuebord med masse bengalakkrenner på siden. ;P

Hasigamas mamma sa...

Hi hi, jeg synes jeg er det blikket, ja :)
Bordet ser lekkert ut på bilde i alle fall!
Lykke til med malinga :) og god helg!
Klem
Lise

Hasigamas mamma sa...

ikk er blikket.... men SER blikket... hihi...

Bdicte sa...

Ja, huff den motivasjonen.....:) Den kommer og går, så du får gripe tak neste gang den kommer!

Skal snart finne nytt datoforslag til bloggtreffet!

Klem
Benedicte

Fru Andersen sa...

Hihi! Synes bordet var veldig flott jeg, ser jo blankt og spraylakket ut! Jeg er ikke så tålmodig jeg, så her i huset er det mye skjolder, malepenselhår og renner i malingen... Men, men trøster meg med at det kanskje føles lettere å bruke tingene, når de ikke er så fine at jeg blir redd for dem;-)

Ha en herlig dag!

Susanne sa...

hm...hadde ikke du kjøpt deg malersprøyte?? den må jo være super te bordtoppen.. havna i en diskusjon med to selgere fra jordan sist æ va på byggmakker, måtte klage litt på maling me vannbasert, får ikke resultatet fint da så æ bruke oljemaling og den hvite korthårete rullen på slutt strøket..han selgarn sa at på vannmaling var det best å bruke en fordriver etter man har malt så sku resultatet bli supert. Lykke lykke til. har forresten et lite bord som står her å vente på maling, regne med at det e heilt okey at æ sende det til dæ så male du det;) I helga ska vi å få malt ferdig spikerteltet, gleder meg til å bli ferdig.
Klem fra husøya. GO HELG:)

Ida sa...

Hehe, har også en mann som er allergisk mot bruk og kast mentalitet. Ikke lett å prøve å få et ryddig og organisert hus, når ALT skal spares på! Så jeg så for med det blikket, for å si det sånn ;)
Uansett, lkke til med bordet, blir sikkert kjempeflott :)

Ida sa...

Så heldig du er som skal ha party, tror jeg må få til et snart jeg også :)
God helg :)

Randi sa...

Blir så fint det bordet då! Lekkert i kvitt, utskjeringane på beina kom så godt fram. Lekkert :-)
Artig dialog... ;-) Du får prøve deg på det uskyldige dådyrblikket i retur du då...hihi...
Ha ei flotte helg.
Klems