torsdag, august 05, 2010

På høy tid og overraskende gave

Den gamle skjenken som jeg fant i kjelleren har stått uten handtak leeeeeeeeenge nå, men i går tok jeg meg sammen og gikk ut og sprayet de. Nå angrer jeg selvfølgelig på at jeg ventet så utrolig lenge før jeg fikk det gjort for det ble veldig fint.


Da jeg først hadde sprayboksen framme fikk også nøkkelen til kommoden i gangen seg en runde med sølvspray. Nå gjenstår bare et fat fra loppis for jeg er ajour med spraylakkingen (for denne gang) og jeg lurer egentlig på hvorfor fatet ikke ble tatt i samme slengen, men, men... Kanskje i morgen!


Nøkkelen vises ikke noe særlig på bildet her, men den ER der - jeg lover. Ser dere den flotte skåla som står foran lysestakene? Nabovenninna mi (man kan vel si nabovenninna når man er både nabo og venninne?) kom opp i kveld med en gave til meg siden jeg hadde tatt søppelboksen deres ned til veien da de var på ferie. Veldig koselig gjort av henne, men jeg hadde ikke regnet med å få noe for det. TUSEN TAKK, Tone! Den andre nabovenninna mi var her forleden med gave til meg siden jeg hadde tatt deres søppelboks også (jeg er søppelkjøreren i nabolaget skjønner dere), pluss at jeg hadde vært kattevakt mens de var på ferie. Bilde av den gaven kommer når jeg finner ut hvor jeg skal ha det.


En liten duk på kommoden og litt stein i lyslykta mangler fremdeles, men det kommer seg. Her er loftet vasket til helga, men hovedetasjen gjenstår, men, men... Resten av kvelden skal brukes til avslapping her i huset!

9 kommentarer:

Randi sa...

Kjenner meg igjen der, utsetter og utsetter og så er det egentleg kjapt gjort og SÅ deileg når du endeleg berre får det gjort... Vart fint då. Flotte lysestaker du har funne, og så gøy når ein finn ting på salg... :-D
Klems

Ingvild sa...

Ja, rart det der at ting blir utsatt i det uendelige! Ble knallfint da!

Håper du har det bra,
klem,I

Marit ♥♥♥ sa...

Det ble kjempefint! Tips til stige er å finne noen pinner som er så gamle at de er lette å knekke. Så i Rom123 at det var "oppskrift" på stige men der hadde de saget av pinnene - det blir ikke helt samme looken da.

Takk, ble veldig fornøyd!
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Lekkert som alltid! Du er så flink til å ordne det fint.
Klem Igi

Hasigamas mamma sa...

Så koselige nabovenninner du har :)
Kommoden din ble veldig fin -og kjenner meg godt igjen i det å ikke få gjort alt i en fei :)
Ha en fin dag!
Klem
lise

Vibeke / Mammas Hus sa...

Synes du telleren min er så fin? *fnise* (Jeg bare MÅTTE ;P)

God fredagskveld! ♥

Vibeke / Mammas Hus sa...

Du vet du ikke får flere lodd med flere kommentarer? ;))) (Herremin, jeg er jo rene komikeren i kveld. HAHAHA)

Bdicte sa...

Se der så flott det blei:) Kjenne igjen den der utsettinga....:S Man e go til det:)

Håpe du får ei flott helg, no e de bare 5 daga til æ vende nesen mot Haparanda:))) Herregud kor æ glede mæ!

mitt hus sa...

Heisann! Så fin blogg du har. Jeg har ikke somlet meg inn hit før nå, men nå har jeg lagt meg til som følger ;)

Du står jammen på og lager det fint og koselig rundt deg! Håper alt står til med deg og din familie. Nyt siste rest av sommeren!

Klem Rannveig