lørdag, august 21, 2010

Om å slappe av...?

Denne uka har jeg vært litt sliten og derfor hadde jeg bestemt meg for å slappe av i helga. Hvem er det egentlig jeg prøver å lure når jeg planlegger slikt? Det er jo så utrolig kjedelig å slappe av når de første femten minuttene er over. Forresten, til 30 årsdagen ønsker jeg meg et avslappingsgen dersom det finnes, så det kan dere notere dere på ønskelista. Jeg vil poengtere at det ikke er slik at jeg alltid må gjøre noe, men å planlegge å slappe av fungerer dårlig for meg...


I går ettermiddag hadde jeg det koselig sammen med disse to superguttene. Bodyene de har på seg under selebuksene er de jeg hadde med hjem i tirsdagens gavedryss som du kan lese mer om her. Jeg syntes de var morsomme og guttene likte de bedre i går enn på tirsdag... Da de var i seng, og sjøoffiseren var dratt avgårde for å sette kveitevad, var det klart for avslapping. Femten minutter gikk og jeg begynte å se etter ting å gjøre. Det nye salongbordet var jo veldig strategisk plassert så da var det bare å lete frem pussepapir, salmiakkvann og heftgrunn.


Bordet kommer til å bli superdupert i hvitt og jeg gleder meg allerede til det er ferdig. I dag har vi vært på Sortland og kjøpt maling til bordet og nye vinterjakker til guttene. Kjempeflott dag å handle vinterklær på siden sommeren ENDELIG kom til nord i dag... Vel hjemme igjen ble første strøk på bordet malt. Jeg valgte Lady 80 vannbasert maling og det blir lekkert når det blir ferdig, og jada, bilder kommer selvfølgelig.


Etter middag skulle sjøoffiseren og de to små ut å klippe plenen og mammaen tenkte at NÅ var det tid for avslapping. Jeg hadde så vidt kommet ned i sofaen før jeg kom på at nå skulle jeg jammen meg ut å plante de syrinbuskeskuddene som jeg har utsatt leeeeeenge. Da jeg hadde gjort det kom jeg på at jeg kanskje bare skulle sette i gang å grave opp det blomsterbedet som har vært planlagt siden i fjor. Som tenkt så gjort. Til info, å grave bedd er ikke gjort på 1-2-3!


Nå er imidlertid bedet klart, men jeg har ikke én eneste liten staude å sette ned i jorda i skrivende stund. Jeg har hørt rykter om Plantesenteret har salg på stauder nå, men dersom det er noen der ute som har noen stauder de vil dele opp og overlevere til et nytt hjem - ta kontakt!

NÅ skal jeg kanskje slappe av ei lita stund hvis ikke enda et strøk med maling på salongbordet frister for mye... Ønsker dere alle en flott lørdagskveld!

13 kommentarer:

Ingvild sa...

så skjønt innlegg. Jeg kan godt sende deg litt avslappingsgen - for jeg tror jeg har mer enn jeg behøver faktisk :o)

Ha en herlig lørdagskveld...
(ps. Bordet blir knallflott)
Klem,I

Tidsoptimisten sa...

Hjelpe meg, for en energi!! Du må gjerne sende litt utover til Strand :)Men så deilig å få ting gjort, det er jo da man virkelig kan sette seg ned og slappe av :) Bordet blir veldig bra forresten!!

HusmorDronninga sa...

*Knis* dette høres veldig velkjent ut!
I hvor mange uker skulle ikke jeg slappe av nå?
I stedet finner jeg meg bare nye prosjekter hver dag.. maling, snekring, shopping, rydding.. ja you name it... Det er ikke lett å bare sette seg ned å slappe av liksom...

Håper du får en litt bedre dag i morgen da:)
Klem fra
Kjersti

Unknown sa...

Hehe, knallbra! Kjenner meg godt igjen må jeg si;)
Må si jeg er imponert over bed'et ditt, det der er neimen ikke gjort i en hånvending! Ser for meg at det blir lekkert med stauder, kanskje lavendel? De er så fine:)
Jeg hadde også en plan om å slappe av igår, men endte opp med å bli liggende på sofaen å irritere meg over alt som burde vært gjort, så endte opp med å vaske huset, rydde ute, gjøre ferdig gavlen, og skifte på alle senger, høhøø...
Men nå derimot, som ferien er over - begynner jeg å føle for å slappe av...pokker så typisk;)

Elisabeth, innerst i veien sa...

He, he, du er visst full av energi. Utrolig hva du får ut av en dag. Lykke til med avslappingsprosjektet. ☺

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg har vært superflink i dag. Det mest krevende jeg har gjort er å gå ned i kjelleren for å hente reker fra fryseren. Jenta si det!

Så flink du har vært med bedet, vil du komme på besøk hit til våren....??? :))))

Havets Datter sa...

Wow!! Skal si du har overskudd... send gjerne litt energi hitover - så skal du få stauder av meg ;) Søsteren min malte noen skapdører med vannbasert maling i 80 glans. De ble ikke blanke :/ Rart men sant. Så nå er jeg spent å høre om bordet ditt blir blankt! Fint er det nå uansett ;)

Ha en super lørdag!
Klem

Unknown sa...

Folkeslaget er det ingenting å si på, det kan ikke sammenlignes med kulturen sørpå! Jeg kunne ikke i et øyeblikk av vill fantasi tenke meg å flytte særover igjen...:) Her har jeg virkelig alt jeg trenger og mer til:)

Unknown sa...

Så hyggelig å høre, takk det samme!! :)

klem

Anonym sa...

Høres kjent ut, ikke lett å slappe av når en kan. Må si du har vært veldig effektiv. Bordet blir lekkert og jeg gleder meg til å si blomsterbeddet i full blomst.
klem Igi

Tidsoptimisten sa...

Om du vet hvem jeg er? Det vet jeg faktisk ikke. Vi har flere felles kjente, jeg fikk tips om bloggen din fra Elin S. Så har jeg en tante og onkel som bor rett nedfor deg (Agnes og Leif O). Nå høres jeg ut som en skikkelig stalker, men det er jeg ikke :) Jeg jobber på prix annenhver helg, så du har kanskje sett meg der?

Marianne sa...

He he, kjenner meg litt igjen:) Avslapningsgenet har faktisk blitt svakere etter at jeg fikk 2 gutter. Trenger visst alltid å ha noe å holde på med, men det er heldigvis ikke mangle på prosjekter:)

Lykke til på give awayen!

Marit ♥♥♥ sa...

Kjenner meg VELDIG igjen der, ja! Jeg kan forsåvidt se en film med min kjære, men ellers raser jeg rundt som en Duracell-kanin og ser konstant noe som burde vært gjort.

Man må vel bare si til seg selv at man aldri kommer ajour...
Lykke til :)

Klem :)