torsdag, august 12, 2010

Jeg er ikke sint...

...bare veldig veldig skuffet! Det andre alternavtivet til overskrift ville vært "Hurra for sjøoffiser B". Egentlig passer ingen av delene... Det vil være feil å påstå at sjøoffiseren ble fra seg av entusiasme over forslaget mitt. På den annen side var han ikke direkte negativ heller.


På bildet over her ser dere den delen av loftstua som jeg ønsker skal bli soverom. Vi har nesten ikke brukt loftstua de tre årene vi har bodd her så jeg har aldri engasjert meg noe særlig i å stæsje og ordne her. Sjøoffiseren sier at han har en dårlig følelse rundt det å sette opp en vegg her, men min følelse er veldig god. Svigerfaren min danset ikke akkurat av glede han heller da jeg spurte han om å hjelpe oss å sette opp veggen. Derimot lurte han på om skyvedør egentlig var en god idé. Han mente at veggen måtte være en god del tykkere hvis vi skulle ha innfelt skyvedør, kontra "vanlig" dør. Er det noen som vet? Jeg vil jo ikke ha tykkere vegg enn høyst nødvendig siden rommet ikke kommer til å bli så stort...


Angående sjøoffiserens dårlige følelse vil jeg bare minne på om at han ikke bare hadde en dårlig følelse når det gjaldt den gamle skjenken i kjelleren. Jeg er faktisk villig til å strekke meg så langt som å omtale den følelsen som bedriten. Da han kom hjem fra jobb og fikk se den fiks ferdig i stua sa han derimot "kor fint det gamle bromme der bei, kjempebra faktisk".


Jeg kan ikke akkurat si meg uenig i det for jeg synes også den ble kjempebra! Kjære sjøoffiser B, det var takket være min gode følelse og ikke din dårlige. Kanskje noe å tenke litt på før du tar en ny vurdering av loftstueprosjektet?

16 kommentarer:

Elisabeths Ingeborg sa...

Jeg synes du skal gå for ett lite rom, i værste fall kan man ta ned igjen veggen dersom det ikke ble behov for rommet... Og man kan jo fortsatt ha loftstue på gjesterommet :)

Anonym sa...

Alle først vil jeg takke deg for fantastisk underholdning, jeg leser bloggen din å ler å ler, du er bare helt utrolig. Skriver sååååå godt, og jeg ler fordi jeg kjenner meg så godt igjen på "må bare ha det "
Du er kjempedyktig tryller frem de vakreste ting, av gamle utslitte ting.
Så sjøoffiser du har en klok og dyktig fru, tenk over det hun sier om skjenken, tror hun har et poeng der.

Åse

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefin skjenk☺
Har lite greie på veggar so kan nok ikkje hjelpe deg med "problemet" ditt-håpe du får hjelp☺
Vert nok uansett bra med soverom der☺

Klem M♥

Susanne sa...

hehe du må bare vente noen dager, kanskje en uke før du lufter loftstua for han igjen...husk at sånne idea som innbefatter at de må gjøre et arbeidsstykke i huse trenger mainnfolkan å tenke leeeenge på, la det ligge der bak i hjernebarken å bli fordøyd... du ska se at han blir veldig ivrig etterkvært.Lykke til:)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Hei Åse!
Tusen takk for koselig kommentar! :)
Morsomt at noen liker bloggen min og finner den underholdende! ;)

Klem

Ingvild sa...

Tror ikke man trenger tykkere dører for å lage skyvedører. Vi har planlagt flere skyvedører i nye huset og har her vi bor nå og veggene er ikke tykkere der enn andre steder... Ikke er de tegnet inn bredere heller på tegningene.
Håper du klarer å bearbeide sjøoffiser B. Siden der nesten ikke bruker loftstuen slik den er nå tror jeg at det blir mer brukervennlig slik du har tenkt. Det eneste jeg tenkte litt på med planen din som du viste i går var at det kanskje er litt lite med bare en toseter - men hvis dette er ment som et ekstra TV rom så er det vel ikke nødvendig med større plass...?

Håper dere blir enige om noe fornuftig og spennende :o)

Fortsatt fin kveld ønskes deg,
klem,I

H

Randi sa...

Oi..dette vert spanande å følgje med på... ;-)
Såg veldig fint ut med dei teikningane du hadde laga då. Og eit ekstra rom høyres det jo ut som om de kunne hatt bruk for... og så lenge de framleis får ha ei loftstue også.... så... Hmmm... Ja, nei dette vert spanande... :-D Gleder meg til å sjå sluttresultatet eg, for han kjem nok rundt til slutt... ;-)
Lykke til!
Klems

Ingvild sa...

Da er det en strålende god ide!

Gleder meg til å følge prosjektet videre.
Klem igjen :o)

Unknown sa...

Så bra at han ble så fornøyd med sjenken da;))
Han kommer til å syns ideen din er bra, men det er noe med at mannfolk sjelden blir henrykt over ideer som ikke er deres egne....
Tror ikke du trenger noe tykkere vegg enn en "vanlig" innervegg, det er isåfall ikke snakk om mange centimetrene:)
Ønsker deg fortsatt lykke til i overtalelsesprosessen;))

Vårglad sa...

Hørtes ut som en god ide, og slett ikkje dumt å ha et rom der man også kan sy litt nå og da, og la det "flyte" litt og bare lukke døra så er det ryddig;)
Eg trur ikkje veggene trenger å være tjukkere. Eg hadde har 2 skyvedører i mitt forrige hus, og de veggene er ihvertfall ikkje tjukkere enn normalt. Lager dere en lettvegg kan den tas ned igjen senere uten å ødelegge gulv og tak (annet enn at det vil bli litt fargeforskjell pga. noe er blitt bleikere med tiden. Men til det evt. skjer, kan det godt være at dere ønsker å skifte/male både tak og gulv;)
Lykke til:)

Jannike sa...

Kan hende er han litt dårlig til å se for seg ting. Ta å mål opp hvor veggen skal være og markér dette med maskeringstape. Så ser både han og du hvordan rommet vil bli seendes ut. Og en vegg m/skyvedør tar ikke mer plass enn en vanlig vegg. Men det er selvsagt ikke noen isolasjon i den, slik at det blir ikke så lydtett. Men det er jo en liten pris å betale :-D Lykke til med overbevisningen, JEG er overbevist om at du klarer det ;-)

Unknown sa...

Ha en SUUUUPER fridag!! Skit i alt som BURDE vært og gjort, og gjør akkurat det du har LYST til;)
(det gjør jeg om dagen, det er sjelden hybelkaninene har så gode vekstvilkår hos meg som de har nå;))
Nattaklem:)

Bringen Blomster sa...

Du må bare gi han litt tid så blir det nok soverom på deg skal du se :) Har oppdaget at slike planer må synke LANGSOMT inn hos mannfolk;) Fælt for utålmodige kvinnfolk som gjerne skulle ha jobben gjort i går men men... Bare vi får det som vi vil så ;)
-synnøve-

my little life sa...

Kjempefin kommode og nydelig bilde oppå:=)

Tidsoptimisten sa...

Typisk mannfolk! Men la nå tanken modnes litt til hos sjøoffiseren, så blir det sikkert gjesterom i løpet av høsten. Vi (dvs sambo)har forøvrig gjort akkurat det samme, delt av loftstua med en lettvegg, og det var ganske fort gjort! Tror min kjære wannabe-handyman-samboer brukte to formiddager på veggen.

Rakel sa...

Eg er veldig enig med sjøoffiseren når det gjeld den skjenken! Den var veldig fin:)
Stå på vidare so får du nok viljen din tilslutt;)
Kjekt å lese bloggen din:)
God helg til deg! Klem:)