søndag, juni 20, 2010

Jaja, så tok de saken i egne hender...

Da vi renoverte Godt Isolert-huset i 06/07 ble det aller meste revet og skiftet ut, bortsett fra (den mye omtalte) lofttrappa, de fire vinduene i front og stuetaket. Dette resulterte i at vi i dag har det gamle, sjarmerende(???), skeive og litt lavere enn normalt-taket i stua. En annen konsekvens av dette valget er at det ikke ble lagt opp strøm til kontakter i taket, og derfor må vi legge ledninger utenpå tak og vegger dersom vi ønsker å ha takbelysning. Dette igjen har ført til at vi ikke har hatt takbelysning i stua, bare ei mor og barn lampe som jeg har irritert meg grundig over. Til tross for dette har den forsåvidt gjort jobben sin som lyskilde, og jeg har ikke gjort noe med tanke på takbelysning.


Dette bildet ble tatt for ca 40 minutter siden. De to små syntes tydeligvis at nok var nok, og nå er mor og barn lampa historie. Nå er jeg dermed tvunget til å bestemme meg for takbelysning, og gode tips mottas med takk. Er det noen som lurer på hvordan man ser ut når man har knust ei lampe? Vel, her kan dere se...

7 kommentarer:

Kathrine sa...

Hehe... Ja, da har du vel en som kan strekke ledning til koblingsboksen over salongbordet tenker jeg...? ;-)

purglede sa...

Hehehehehe, unnskyld at jeg ler, men det var litt av noen luringer........
Ble mor glad for at lampa gikk?
Med så nydelige unger MÅ man vel bare overse det som har hendt, og ta det med videre som en god historie senere,.
Håper resten av dagen blir bra i allefall:)
Klem.

Bringen Blomster sa...

Litt vanskelig å være sint på sånne søte små kanskje?-iallefall hvis du ikke var så glad i lampa:)) Nå har du jo en god grunn til å finne deg en lampe du liker!
-synnøve-

Fargeheimen sa...

Kjedeleg med lampa som vart øydelagt. Men når du ikkje likte den, så er det jo ei god unnskyldning for å kjøpe seg ei ny fin taklampe. Litt kjedeleg med ledningar som synest, sånn har eg det og det irriterer vettet av meg av og til ja.

Men var no søte desse lampeknusarane dine. :)

Ha ein fin søndagskveld.

Havets Datter sa...

Så herlige rampegutter ;))

-Kamilla- sa...

He..he...he... Søte rampunger du har :0) Eller er de egentlig rampunger??, kanskje snarere mors lille hjelpere?? *Smile*

Da er det bare å hive seg over lampebutikker og finne noe fint å ha i taket. Ledninger oppetter vegg og i tak er ikke så veldig pent, men det skal jo bare være slik midlertidig. Husk bare på å klage sånn innimellom til mannen om hvor skjemmende den ledingen er ;0) Etter at lampa er montert, vel og merke. Så går han kanskje lei en dag og vips så får du nytt tak også?? *Smile* :0)

Ønsker deg en lampefin sommer :0)
*Stor sommer klem*
-Kamilla-

Unknown sa...

Hehe, noen ganger kommer slike uhell meeeeget beleilig;))