onsdag, juni 02, 2010

Enda et loppefunn er ferdig

Da jeg var på loppemarked på lørdag kom jeg over et dukkehus til den nette sum av 20 kroner. Sånt noe går man ikke forbi selv om jeg "bare" har gutter (noe jeg absolutt er fornøyd med, bare for å ha det sagt!!).



Over ser dere to bilder av hvordan dukkehuset så ut da jeg kjøpte det. Mannen i huset kom, overraskende nok, ikke med noe veldig negative utbrudd om at guttene hadde fått seg dukkhus. De siste dagene har gått med til "oppussing" av huset, og i kveld etter treninga har jeg lagt siste hånd på verket - i alle fall foreløpig. Her kommer derfor et bilderas av "guttehuset" som det nå er døpt.


Huset er tapetsert i guttefarger, men er ikke møbler. De aller fleste dukkehusmøbler er så "jentete" synes jeg. Dessuten vet jeg ikke helt hvorvidt dette kommer til å bli en suksess hos guttene. Min foreløpige plan er at dette kan være huset til alle duplomennene, men jeg er litt red for at det kanskje kommer til å bli en garasje...

10 kommentarer:

Runa sa...

Det vart jo kjempestilig og langt fra så feminint som æ først så før mæ

Sommerlyst sa...

Klart du ikke kunne gå fra dette!! Gutter liker å leke med dukkehus også, selvfølgelig!

Tenkte faktisk raskt at dette måtte jo være ideelt for Duplo mennesker!!

Havets Datter sa...

Så fint det ble! Blir nok stor stas ;)

Anonym sa...

Kjempe fint! Lekre farger på "tapeten"

Fru Bakken sa...

Kreativ du er :o)
Jeg "koser" meg på fri dagen med å vaske kjøkkenet grundig:o/ Festlig....Men det trengtes VELDIG!!!
Ha en flott dag;o)

Lotta sa...

Kjempefint!! Noah hadde elska det.. :) Men mannen min er litt skeptisk til både dukkehus og lekestue til han..Hørt på makan!! Kanskje jeg klarer å overtale han vedr lekestua...;)Hmm...Tek så kult å innrede da:)

Ønsker deg en fin torsdag:)
Klemmer

Marianne sa...

Det ble kjempefint!
Det gjelder å selge det inn som Duplo-hus, ja:)

Ellers blir det jo en veldig fin garasje, da:)

Jannike sa...

Fint hus - jeg hadde kjøpt det jeg også. Vet ikke målet på huset ditt, men her er noen fine dukkehusmøbler som passer like godt til gutter og som tåler en støyt: http://www.storebjorn.net/product.asp?product=823
(Forøvrig MASSE annet fint på denne nettbutikken).
Klem

Fru Andersen sa...

Hihi, kjempefint guttehus! Og om det ender som garasje, ja da blir det verdens flotteste garasje;-)

Men kan jo tenke meg at det passer supert til slike små figurer!

Ha en flott torsdag videre!

Hege sa...

I så fall blir det gatas kuleste garasje! :) Ser for meg lekebilene på rekke og rad der inne.. Må bygge en innkjøringsrape, da ;)

Klem