fredag, juni 18, 2010

Ombyggingsproblem

Vi har bare tre soverom i Godt Isolert-huset, og det er minst ett for lite. Derfor har jeg ei stund ønsket å dele av loftstua slik at vi får et rom til. Problemet er at det ikke blir noe vindu i det nye rommet, bare den doble verandadøra.


Jeg sendte epost til NorDan (som har produsert døra) for å spørre om det er mulig å bytte ut glasset i den ene døra med et vindu som kan åpnes. Svaret var at de hadde hatt en slags stalldør-lignende løsning tidligere, men ikke nå lenger. Mannen jeg mailet med mente jeg kunne ettermontere trinnløs luftestilling på døra i stedet for, dvs at man kan åpne døra på gløtt og sette den i luftestilling ved hjelp av vrideren. Det er jo en løsning, men jeg ser for meg at det kanskje ikke er så veldig morsomt om vinteren når det snør eller når det regner sidelengs... Derfor lurer jeg på om det er noen der ute med gode idéer til hvordan jeg kan løse dette? Jeg vil ikke sette inn vinduer på sidene av døra for da må jeg gjøre det samme nede i første etasje, og da er vi kommet opp i en pris som Godt Isolert-mannen ikke kommer til å godta (siden han i utgangspunktet er negativ til hele dette prosjektet...

3 kommentarer:

Martilie sa...

Herlig blogg som jeg akkurat oppdaget. Har lest meg litt nedover og lagt meg som følger. Gleder meg til å lese mer :)

Ha ei fin helg!

Tove

Randi sa...

Hmm... ein liten utfordring du har fått deg der... Kan dessverre ikkje så masse om sånt, så har ingen lure tips å koma med. Spent på å sjå om du får nokre gode råd.... ;-)
Ha ei god helg.
Klems

Havets Datter sa...

Heia.. tavlen kjøpte jeg på..hmmm..hva het det nå igjen??? Charlotte?? Kan det stemme? Ut av glasshuset og opp til høyre (bruker å ligge en hund i vinduet).
Fælt å være i bodø å ha så knapt med tid!! Klarer ikke shoppe med tidspress :/
Lykke til med ombyggingen :)