tirsdag, juni 29, 2010

Hjemmesnekret bokhylle - nå med bøker

I dag har jeg brukt mange timer på å sortere bøker og få de på plass i den nye bokhylla. Vi hadde åtte esker med bøker og for å få en oversikt (?) tømte jeg alle bøkene utover gulvet. Det var virkelig en glimrende idé. Jeg ble motløs da jeg så hvor mye bøker det egentlig var og guttene fant på en veldig morsom lek som jeg velger å kalle "se hvor langt ned trappa du klarer å kaste bøkene"! Resultatet var at det ikke ble gjort så mye før guttene la seg til å sove. Da Godt Isolert-mannen kom opp på loftet for å hjelpe til og så alle bøkene som lå utover, i tillegg til at han oppdaget mitt sorter-etter-farge-opplegg, snudde han ganske raskt og gikk ned igjen. Jeg tror i grunnen det var en løsning som passet oss begge ganske bra...


Nå er alle bøkene kommet på plass og jeg synes det ble bra. Jeg har sortert blå, rød, grønn og brun og  sort i hver sin hylle. Dette er egentlig en sannhet med modifikasjoner for siden hylla er 60 cm dyp er det opptil tre rader med bøker i de ulike hyllene. De fremste bøkene er i alle fall sortert etter disse fargene. I den øverste hylla er det fotoalbum og hobbybøker så der er det ikke noen spesiell fargesortering som har vært gjeldende.


Da guttene våknet fra formiddagsluren sin og jeg enda ikke var helt ferdig, ble det plenklipping på alle de tre Godt Isolert-guttene. Og dersom dere ser godt etter ser dere at Nikolai (på pappas fang) har på seg hatt. Det var ikke snakk om annet enn at den skulle på utenpå lua. Hatt og plenklipping hører tydeligvis sammen! 

6 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Så fint det ble!! Liker når bøkene får komme godt frem. er jo så synd når de bare står i kasser. :D
Ønsker deg en fin dag!

Klem Madelén

Anonym sa...

Det blir ekstra hjemmekoselig med bøker fremme,lurt å sortere etter farge. :)Klem.

Bringen Blomster sa...

Det va genialt å bygg bokhylla der! Kjemppeflott resultat :)
-synnøve-

Ingvild sa...

Så lekker bokhyllen din ble med bøker i! Du har virkelig gjort en fantastisk god jobb!

Klem,I

Vibeke / Mammas Hus sa...

Se der ja! Kjempefint!!! :)))))

Godt at du koser deg med malingssprøyta. Mannen har kvistlakket lekestua i dag. Det betyr vel at jeg må male i morgen. Og da blir det uten sprøyte... :( (tror jeg......?)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Utfordring hos meg ;)