søndag, januar 06, 2013

Bedre sent enn aldri...

Det er en hel måned siden guttene ble fem år, og her kommer omsider bilder fra borddekkingen. Etter en del om og men ble vi enige om at det skulle være 'Biler'-bursdag. Mammaen hadde nemlig heeeeeeelt andre planer og hadde kjøpt inn tallerkener, pappglass, sugerør, ballonger og servietter i de herligste pastellfarger. Hjemmelagde matchende brusflaskeetikker var også designet og selveste bursdagskaka var planlagt ned til minste detalj. Alt var med andre ord helt under kontroll flere måneder i forkant faktisk. Da det var vel en måned igjen til den store dagen fant jeg frem alle 'godsakene' og skulle vise frem for guttene. For å si det forsiktig var ikke begeistringen spesielt stor.
 
B&N: Koffør ska vi ha det der, Mamma?
Mamma: Ehhh, va det ikkje fint?
B&N: Vi lika ikkje det der, vi vil ha Biler-bursdag
Mamma: Nei, det bi detta, se her kor fint!
B&N: Du har enkli lova oss Biler-bursdag...
 
 
 
Ja, for jeg hadde 'enkli' lovet det - og glemt det! For så å komme på det, men med et stort håp om at jubilantene også hadde glemt det. Den gang ei gitt... Da guttene sto opp neste dag hadde samvittigheten tatt meg og jeg kunne fortelle at det skulle bli Biler-bursdag likevel. Gleden var stor hos guttene, mens jeg tenkte at her var det bare å hive seg rundt. Fra å ha alt planlagt og klart sto jeg nå helt på bar bakke. *ler* Etter å ha surfet en del på nett var popcornbokser med jubilantens navn, burdagsvimpelrekke med teksten 'Happy 5th Birthday Benjamin & Nikolai', sugerørflagg, kakepynt, invitasjoner og brusflaskeetiketter - alt med Bilertema bestilt og jeg hadde kontroll igjen! *smile*


 
 
 
Både jubilantene og de små gjestene var fornøyde, og da kunne jo ikke mammaen annet enn å være fornøyd hun også. *smil* Og pastellrekvisittene? Jeg tenkte et øyeblikk at jeg kanskje kunne bruke de til seksårsdagen, men det blir vel neppe noe av... *ler*

8 kommentarer:

Karen sa...

Det var et superkult bord - har aldri sett ei så gjennomført pynting før... Og når det gjelder de pastellfargene, så jobber jeg med å hjernevaske Janne... Så da kan du komme hit og pynte til bursdag i juli - er ikke det ei flott løsning??

Karen sa...

Haha, ja da er det "enkli" bare å kapitulere! Men FOR en gjennomført helomvending da :) Kaken var jo super... Mine kreative evner strekker seg ikke så langt som til kakedekorering! Haha, er det noe jeg er dårlig på, så må det være det :)

...Og så elsker jeg hyllene i vinduet ditt! Sakt det før!

Jepp - jeg er gravid og skal ha en liten gutt i mai :) Spennende og skummelt - med en allerede meget trassig toårig prinsesse i hus :P

*Søndagsklemmer*

Anonym sa...

Hihi ja det er vel best å glede ungene for det er jo feires dag,knallfint pynta og kaka såg fantastisk fin ut:))
Me får heller pynte bord til andre anledninger slik som me ville hatt det!

Fin søndag til deg!
Klem fra Lillian

Camilla Ajer Leerstang sa...

Herlig!

Det er gutter som vet hva
og hvordan de vil ha det.
Sånn det skal være ;)


Ble jeg kanon kult da,
sikkelig gjennomført!

Flink er du :)

fam gab sa...

Et bursdagsbord guttene verdig dette ;D Kan da ikke ha pasteller og glade farger, når man kan ha biler må vite ;D hihi..
Veldig gjennomført og fint, og så flott kake!!
Flink er du !

Fin ny uke til deg =)

Unknown sa...

Wow, for en supermom:)
Flink du er altså!!
Bordet ble jo kuuult ♥

Og gratulerer md guttene, litt på etterskudd, hehe:)

Unknown sa...

HolyMalony - så masse stilig stæsj!! Hadde tenkt meg en pastellbursdag jeg og, men det nytta visst ikke! Kunne kjøpt pastellpynten din, men blir vel neppe godtatt her i gården heller. Du kan jo bruke det til din egen bursdag?! ;)

My Dream sa...

så stiiili fest. og KUL kake!!!