tirsdag, januar 08, 2013

♥ Velkommen inn til Benjamin ♥

I mai viste jeg frem bilder fra Nikolai sitt rom, og jeg er ganske sikker på at jeg den gang skrev at det også skulle komme bilder fra Benjamin sitt rom om ikke så alt for lenge. Vel, det ble visst ganske så lenge til, men her kommer det i alle fall noen bilder. Benjamin har soverom vegg i vegg med Nikolai, og hans rom er likedan og like stort, men speilvendt.  
 
 
Benjamin har bord og stoler fra Ikea sin Mammutserie. Disse kom i hus før guttene var i nærheten av å kunne sitte. *ler* En Trofast oppbevaringsstamme med fargerike kasser til å ha leker i har også funnet veien hit, og en saccosekk som guttene har arvet etter ungene til ei venninne av meg har også sin plass her inne. ♥ Benjamin har, i likhet med Nikolai, ei hvitmalt skyveseng. Nikolai har arvet si etter tante Ellinor, mens Benjamin si har vært tante Runa si. Stas for guttene og ganske sikkert også litt stas for tantene. Senga var ny på 90-tallet og var selvfølgelig syreluta. En liten runde med malesprøyta, og vips så var den hvit og fin.
 
 
Som broren har også Benjamin et gammelt skap på rommet sitt. Dette har jeg fått fra den samme ekskollegaen min som også ga meg skapet som står på Nikolai sitt rom. Dette var i litt dårligere stand, men det er pusset og malt. De runde føttene som var på dette skapet var såpass dårlige at de er skrudd av og kastet, og det tar visst litt tid å skaffe nye... Det får stå på lista over prosjekter som skal fullføres i 2013. *ler* Jeg hadde også planer om å skru noen supersøte hvite knotter med lyseblå prikker på dette skapet, noe som også bør skrives på den samme lista... Selv om skapet ikke er helt ferdig er jeg likevel fornøyd, og joda, jeg blir nok enda mer fornøyd når det en gang blir fiks ferdig.

 
 Håper alle har en fin tirsdag!
-forhåndspublisert innlegg-

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så nydelig rom han har og skapet var knallfint og har faktisk sett at folk tar vekk beina og synest det er fint at det står rett ned på gulvet så det gjere jo ingenting egentlig:)

Fin dag til deg!
Klem fra Lillian

fam gab sa...

Fin fint gutterom! Og skapet var nydelig!

Ha en fin kveld - klem !

Fjellets datter sa...

Godt nytt år og hjertelig takk for besøk!
Kjempeflotte gutterom, som i tillegg så usedvanlig striglet ut...er det mor som holder orden her, mon tro? Likte sengeoverkastet kjempegodt, det var skikkelig flott!
Ha ei fortsatt god uke.
Klem fra Kristin

mamma i nord sa...

Så koselig rom de har begge to.
Artig å se att de er såpass forskjellige.

Ønsker deg en flott uke.

Signe sa...

Hehe, takler du litt sånn messingskimmer i lysestaken du da? ;)
Men jo, den hadde nok passet som hånd i hanske hjemme hos deg :)

Og herlige gutterom - ikke minst sengeteppet! Kan ikke skjønne at ikke jeg også kjøpte et sånt..?

Unknown sa...

Gutterommene er så koselige!! Mener å minnes at skapet sto på samme viset sist jeg var hos deg også (sommeren 2011?!) :P Knallfint som det er!!

Miss u!

JeanetteCEB sa...

Nydelig barnerom.
Ser vi har like saccosekker :)
Tusen takk for de koselige sporene du legger igjen på bloggen min.
Det setter jeg stor pris på :)
Klem fra Jeanette

Tonje Merethe sa...

Så koselig gutterom! Og så koselig å finne bloggen din da. La meg til som følger jeg.

Ønsker deg en fin dag!
Tonje Merethe

Camilla Ajer Leerstang sa...

For et fint gutterom du har klart og stelle i stand! :) Likte jeg!

Ikea sine trofast oppbevaringssystemer er helt geniale!

Ha en fortsatt fin helg :)

Gårdsjenta sa...

så koselig rom :) syns barnerommene er så vanskelige, jeg får det liksom ikke helt til.. :)