torsdag, januar 03, 2013

De fineste julekulene...

...kan du faktisk lage selv!
 
Julegaven fra guttene til besteforeldre, oldeforeldre og noen bonustanter ble i år (det er vel mer korrekt å skrive i fjor, meeeeeeen...) hjemmelagede julekuler. Dette var easy peasy og jeg brukte overraskende lite tid på dette prosjektet.  
 
 
Bildet av guttene har jeg tatt med mobil på kaia i Svolvær i høst en gang. Det er printet i sort/hvitt på vanlig papir på en helt vanlig printer. Deretter har jeg klippet det til slik at det skulle passe på baksiden av ei glatt blank julekule som jeg kjøpte på Panduro. Jeg smurte et tynt lag med blank decoupagelakk over forsiden av bildet og limte det fast på baksida av kula. Når bildet var plassert der jeg ville ha det, smurte jeg decoupagelakk over baksida av bildet for å feste det ordentlig. Når lakken var tørr malte jeg over bildet, litt rundt på kantene og litt på forsiden av kula med snømaling (også kjøpt på Panduro) og vips var kula ferdig. Det tar ei god stund før snømalinga tørker så den bør minste henge til tørk over natta før den pakkes inn.
 
Kanskje litt i seneste laget for julegavetips tenker du? Jeg kaller det heller å være tidlig ute! *smil* Jeg har faktisk allerede kjøpt tre julegaver til årets jul!

5 kommentarer:

Signe sa...

Flotte ble dem!

Og 3 julegaver ferdig allerede..?
Djiiises!

:)

Bringen Blomster sa...

Så koselig julegave! :)

Anonym sa...

Så nydelige dei julekulene var,kjempeskjønne:)
Hihi du er flink som har kjøpt 3 julegaver!
Klem fra Lillian

Camilla Ajer Leerstang sa...

Så fine!!

Spørs om ikke det blir noen lignende julekuler på treet vårt neste år.

Takk for tips.

Unknown sa...

G E N I A L T ! ! ! !
Må prøves neste år;)
3 julegaver allerede?! I'm speechless! ;)