onsdag, august 31, 2011

Den siste sommerdagen og trappa er høstklar

Kalenderen viser 31.august, og dagen regnes som den siste sommerdagen. Sommeren 2011 er dermed historie i morgen, og høsten blåses offisielt i gang. Jeg og guttene har gjort inngangspartiet høstklart med noen fine rosalilla Ericaer i den gamle sinkbøtta fra loppis.


Mulig det er overraskende for noen, iallefall for meg selv, men jeg har faktisk ikke vært på et eneste loppemarked denne sommeren. Det har ikke passet når det har vært loppis i området, og jeg har heller ikke vært i den ivrigste loppeformen (dersom det er noe som heter loppeform?) denne sommeren. Dessuten har jeg jo huset nærmest fylt til randen av uferdige prosjekter, og det kan kanskje være greit å fullføre noen av de før man fyller på med enda mer... Jepp, innimellom kan jeg faktisk være bittelitt fornuftig! *ler*


Tilbake til høstklart inngangsparti: det har dessverre ikke skjedd noe med prosjekt platting denne sommeren heller. Jeg krysser fingrene for at til våren - da skal det store skje! Jeg er såååååååå lei av det triste inngangspartiet på Godt Isolert-huset, men det er tross alt blitt bedre etter at jeg pyntet litt der ute i sommer. For eventuelle nye lesere kan jeg opplyse om at knaggrekka er laget av en drivvedbit, noen knotter og litt hamptråd. Veldig enkelt å lage og i tillegg dekorativt. Dessuten er det kjempeenkelt å skifte pynt når det bare henger på knagger der ute, og det liker jeg godt!



Ønsker alle sammen en flott siste sommerkveld og en nydelig start på høsten i morgen!

7 kommentarer:

Kathrine sa...

Hæ?!? Avblås sommeren? Leste seinest idag at den kommer i september! ;-)
Det ble fint med røsslyngen på trappa, jeg har etpar av dem inne... Fiiiint!

Koser meg med høstmørke kvelder, det e så herlig med levende lys når de e mørkt ute!

;-)

Kathrine

Karen sa...

Nei nei nei - jeg er jo ikke ferdig med sommerens to do!!! (ikke i år heller) ;)

Unknown sa...

Endelig høst, I love it! And I love your inngangsparti, lekkersmekkert! Har visst ikke blitt mange loppemarkeder på meg i år heller, men helga om 2 uker er holdt av til loppis på Strønstad!! Væme??

Vibeke / Mammas Hus sa...

Høøøøst! Jeg liker høst, det er bare kroppen som ikke liker overgangen. :P

Nyyyydelig på trappa!

EtterRegnet sa...

Høsten e ei fantastisk flott tid :)
Men høre rykter om at det skal bli varme i Nord igjen ;)

De muffinsene har mamma hekla uten oppskrift/mønster til meg!

Villa Minde sa...

Det er SÅ vakkert ved inngangspartiet deres at man ikke tenker på om det er platting eller ikke! <3 Og veldig godt å høre at det er flere som ikke har fått gjennomført alle sine prosjekter i sommer! ;o) Jeg elsker sommer, men blir mer og mer glad i høsten også. Det er så koselig med mørke kvelder og stearinlys <3 Ønsker deg en flott dag! Klem

Unknown sa...

Strønstad er Fis(k)ebøl sia;)