onsdag, september 29, 2010

Gammel skolepult

I dag lå det en gammel skolepult til salgs på vår lokale Finn.no variant, Jungeltelegrafen. Jeg har lenge tenkt at en gammel skolepult måtte være flott på et av barnerommene på loftet. Denne skolepulten er dobbel og har god plass til to barn. Nå ser jeg for meg hvordan guttene skal kose seg med tegning og maling her etterhvert, men det gjenstår å se hvor morsom de synes pulten er.

Bildet er hentet fra annonsen

En annen ting som blir spennende er å høre hva Sjøoffiseren mener om det nyeste innkjøpet her i huset. Tidligere i uka ville jeg kjøpe en gammel Singer med bord, men han var ikke akkurat fra seg av begeistring, og jeg lot det dermed være. Denne gangen spurte jeg ikke etter hans mening så jeg regner med han leser nyheten her på bloggen i løpet av kvelden eller morgendagen... Dere skal få høre hans reaksjon etterhvert! Hva synes dere om den forresten? Og ikke minst, synes dere den bør males?

Ha en flott onsdagskveld! Her står det husvask på programmet.

17 kommentarer:

Jannike sa...

Så fin den er!! Og du: IKKE mal den...... Den må få ha alle de hakk og merker som små barnehender har laget i den opp i gjennom tiden.
HEldig er du (og guttene)

tante fiolett sa...

Slike gamle skolepulter er så fine..:)
Jeg tror jeg ville malt den ja, kanskje lys blå eller hvit, eller "gammel"grønn!!

Ha en fin kveld, klem Jeanette:)

Havets Datter sa...

Åååå..så fiiin!! Har lenge vært på utkikk etter en slik jeg også, men de er alltid så langt unna :( og da blir det så dyrt!

jeg hadde nok malt den...vil jeg tro ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

NYYYYYDELIG!!!!

Jeg er tilhenger av maling, og du kan ha hakk og merker også, bare å ikke pusse den det. ;)

Trappa vår er bare malt og den er full av merker og slitasje. Ser fortsatt gammel ut! :)

(Alt. kan du vaske godt og beise med noe??)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Det er jo smart! Da kan den bo seg inn - og du har tid på deg. ;)

Bdicte sa...

Åååå, så fin:)) Vi skjit no vel langt i om mannan like ka vi kjøpe, haha!

Æ hadde ikkje malt den, så sjarmerende med alle hakk og historie:)

Klem!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

NYDELEG♥
Eg trur eg ville malt den, og kanskje shabba den litt...men den såg kanskje litt "skitten"? ut på bildet..so viss du vaske og stelle fint med den forandre eg kanskje meining☺
Heldig med den!☺
Lyst på sånn eg og...☺

God natt klem M♥

Bringen Blomster sa...

E e så imponert over kor mykje fint du kommer over! Før en skatt dette va da!! E sannelig ikkje sikker på om e hadde malt eller ikkje. Ser den veeldig shabby ut hadd e nok malt ;)
Lykke til på giveawayen :)
-synnøve-

Marit ♥♥♥ sa...

Så heldige de er! Var veldig tøff :) Jeg vil anbefale deg å ikke male selv om jeg sannsynligvis ville gjort det selv... Fin blir den uansett!!

Ha en fin dag!
Klem Marit :)

Hasigamas mamma sa...

Så stilig! Og veldig artig at begge guttene kan sitter der sammen :)
Jeg ville ventet med å male den hvis jeg ikke var sikker! Er jo allerede veldig sjarmerende, og etter en grundig runde med grønnsåpe, blir den nok ren og fin!
Klem
>Lise

Jannie sa...

Fine pulten! Der trur æ guttan bi t å kos sæ :) æ hadde mala den trur æ!

Elis@beth sa...

Knallfin! Hadde nok malt den i hvit eller isvann-den fargen er bare så fin!

Heldige du!

Ha en fin fin torsdag!

Marit ♥♥♥ sa...

Tusen takk :)
Lykke til! Ja, greit å bruke malingsprøyta når man først har kjøpt den hvis man har noe som skal males. Men brukte du ikke den på salongbordet??

Kos deg!
Klem Marit :)

Randi sa...

Den var råflott! Så gøy med sånne gamle skulepulta. Usikker ang måling, så ville vel venta litt og sett det ann... Er normalt tilhenger av å ikkje absolutt måle alt...men...vanskeleg å sjå av bilete korleis den evt blir etter ein liten vask...?
Venter spent på å få høyre mannens reaksjon... ;-)
Ha ei strålande helg!
Klems

Anonym sa...

Hadde nok malt den hvit - den bevarer jo fremdeles sjarmen! Du kjører jo en ganske klassisk lys stil i heimen, og derfor tror jeg den ville passet ekstra godt inn dersom den var hvit. Smak og behag.

Anonym sa...

Når blir bloggkonkurransen på boligpluss avsluttet?

Unknown sa...

dødslekker altså....jeg må nok innom Vol litt oftere;)