onsdag, september 15, 2010

TUSEN TAKK, jeg kunne visst hekle og vinnerlykke

Først må jeg bare få si TUSEN TAKK til alle som har stemt på bloggen min på Boligpluss. Det er kjempekoselig at så mange har stemt og det varmer virkelig. ♥ ♥ ♥ Det ser selvfølgelig koselig om dere vil stemme flere ganger, det er nemlig lov å stemme en gang per dag.

Som jeg skrev i det forrige innlegget mitt kom jeg over et veldig fint heklet teppe i et vindu sist uke og dermed bestemte jeg meg for at et slikt skulle jeg lage. Her er noen av lappene jeg har heklet til nå og som dere ser så kunne jeg visst hekle (selv om jeg aldri hadde holdt i en heklekrok tidligere).


Så til alle dere som vil hekle - SETT I GANG for det er både enkelt og morsomt! Jeg hekler i et veldig tykt garn så det blir store lapper. Teppet skal bli 140x190 og det er "bare" 35 lapper som skal til. Til nå har jeg heklet fem lyserosa og fem lilla lapper (mangler en av hver farge nå). I tillegg skal jeg ha fire lysegrå (har kjøpt garn til de i dag) og så skal det være femten hvite lapper. Til de hvite lappene har jeg ikke kjøpt garn enda. Jeg hekler med Hubro fra Dalegarn, et garn som er ganske dyrt og det blir bare litt over tre lapper av to nøster. Dersom noen vet et billigere garn som ligner og som jeg kan bruke til hvite lappene - ROP UT! Til info gir 100 gram Hubrogarn ca 66 meter. Dama på heklebutikken mente at jeg kanskje kunne bruke Eskimogarn, men at de lappene ville bli spinklere enn de av Hubro, og jeg vil jo at lappene skal være nokså like. Det er kanskje like greit å hekle alle av samme garn eller hva sier dere hekleeksperter ute i blogglandia?

I dag tidlig fikk jeg en koselig overraskelse siden Veronika med bloggen Livet i stall og stue hadde trekt meg ut som vinner på bloggen sin. Gjett om jeg gleder meg til gave i posten! På fredagskvelden kommer vi hjem etter to uker i Tromsø så da blir det forhåpentligvis litt oftere blogginnlegg fra meg.

8 kommentarer:

Jannike sa...

Tror nok du bør holde deg til samme garnet nå - men neste gang kan du jo bruke f.eks. eskimo! Fint blir det i hvertfall :-D
Grattis med gevinst også!!

Bringen Blomster sa...

Wow, e e imponert! :) Kjenn til at hubrogarnet ikkje strekk så langt til. Har brukt det i et baby teppe e har strikka og jammen gikk det mange nøsta på det litte teppet! Men det e jo et nydelig mykt og godt garn. Og det va flotte farge du har valgt deg ut! Kos deg i Tromsø!
-synnøve-

Vibeke / Mammas Hus sa...

Flinkisen!! :))))

Jeg fant ikke stemmesiden sist jeg, men nå skal jeg stemme! ;)

Ingunn sa...

Æ vesste ikkje at det gikk an å stemme kvær dag, men nu e æ på saken ;)

Hulda sa...

Så koselig å se enda en nordlending på blogg! :) Masse fint hos deg. -Hulda, Husfruas Memoarer-

tinemari sa...

Hei å hopp! Nydelig teppe i fine farger! Har du lyst til å dele mønsteret? Virker jo overkommelig siden det ikke blir så mange ruter og feste sammen etterpå! Jeg har bestemorruter i alle tenkelige garntyper og størrelser.. Alle skulle de bli til pledd, men ble snart offer for min manglende tolmodighet. Heldigvis er det meste i ull, så da blir de snart varme tovede sitteunderlag istedet :)

Anonym sa...

Se her ja du kan hekle! Du burde absolutt holde deg til samme garntype. Lappene kan bli veldig ulike i størrelsen hvis du bytter garn.
Lykke til videre.
Klem Igi

Ella sa...

Hei hei og så fint teppe du hekler :) Jobber støtt og stadig på mitt, men det går seint gitt!!! Neste gang skal jeg ha større ruter og tykkere garn!! :)
Så morsomt det var å lese om deg i Boligpluss!! :) Fikk følelsen av: åh hun kjenner jeg jo, litt stolt liksom, siden din blogg er en av mine "første"! Så flink du er :)
Håper dere har hatt det bra i Tromsø!
Klem klem