fredag, september 24, 2010

Fredagskveld i stua

Her kommer noen bilder fra sofakroken på en fredagskveld. Lurer du på hvorfor jeg ikke har duk på bordet? Det gjør egentlig jeg også, men det er nå engang slik det er... Som dere ser har pleddet fått innpass i sofaen og det passet vel egentlig greit der, eller?


Som dere ser er det enda det gamle salongbordet som står her. Jeg må pusse litt på toppen av det "nye" bordet og så må jeg male det med malesprøyta for å få det perfekt! Her er det et spørsmål om lokalisasjon for å få det malt nå når vinteren straks banker på døra og jeg ikke kan stå ute... Kanskje jeg bør investere i et partytelt og en terassevarmer! *kniiiiiis* Eventulet, Sjøoffiser B, kan vi vel sette opp en garasje og så kan jeg male litt der før vi flytter inn biler, plentraktor og scooter? For joda, jeg har litt småtteri gjemt i kjelleren som jeg ikke har rukket å male før høsten plutselig var her - i tillegg til salongbordet som helst skulle vært ferdig i går... 


Her er sofakroken sett fra andre siden. Nå MÅ jeg få met et par Årstidlamper til vinduene her (eller tror dere de er for store?) Vi har tykke tømmervegger (derav navnet Godt Isolert) og derfor dype vindusposter så jeg tror det skal gå...



Lysestakene er kjøpt på Loppis for 10 kroner per stykk. De har fått seg en runde (eller fire) med hvit spraylakk og er blitt så fine. Lysene er ikke like fine; gulskjær og de renner, men, men... Skåla med sjokolade er også fra Loppis og kostet også 10 kroner. Sjokoladen er altså ikke fra Loppis selv om det kanskje kunne høres sånn ut i forrige setning.

Håper alle har en flott fredag og at alle får ei fin helg.

7 kommentarer:

Ella sa...

Hei hei!
Så koselig, og teppet ditt ble kjempefint! Driver ennå på med å heklesammen alle mine lapper, og gruer meg intens til å feste alle trådene!!!
Ha en fin kveld og helg!
Klem klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg har ikke malt ute nå, og her er et KALDT for tiden, så det blir nok dessverre pensel på benken min. *blæh*

PS: Jeg skal på Ikea i neste uke - noe jeg skal ta med i kofferten nordover? ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Jeg får ha med 20 kg, og VET jeg skal handle litt i nord, så den har plass til noe hvertfall. ;)

Hasigamas mamma sa...

KOSELIG fredag i NUDELIG stue ;) Det teppet ditt er bare så lekkert -imponert!
Ha en herlig helg! Håper det blir MYE maling :)
Klem
Lise

Anonym sa...

Så koselig stuekrok!
Teppet passet perfekt inn.
KLem IGI

Tussi sa...

Så koselig - det teppet er nydelig!
Du viser et godt eksempel på hva litt spraylakk kan gjøre med loppefunn. Gjenbruk på sitt beste...
Ha ei fin helg :)

Randi sa...

Så nydeleg teppe vart! Er utruleg imponert.... Har du vekeleg ikkje hekla før...? No fekk eg jammen lyst til å prøve å lera meg litt hekling eg også, for er jo så flotte ting ein kan laga... Teppe passa supert der på sofaen!
Ha ei fin fin helg!
Klems