lørdag, september 18, 2010

Ny seng til "storebror" og et litt pinlig spørsmål

I sommer begynte Benjamin å klatre ut av reisesenga si, og det har vært kjempestas å klatre over kanten og komme løpende ut til oss når vi har vært på tur. I formiddag da jeg skulle legge guttene til en liten formiddagsblund klatret han like godt over kanten på sprinkelsenga også, og den er en god del høyere enn den på reisesenga. Siden han nå kom seg ut av sprinkelsenga fant vi ut at han like godt kunne flytte over til storguttsenga som jeg malte i sommer. Han er jo tross alt storebroren og er hele to minutt eldre enn lillebror Nikolai så da er det vel på sin plass å flytte over i storseng først.


"Nysenga" har vært lillesøstra mi si, og den var i ubehandlet furu. Siden det ikke akkurat er min favoritt ble den malt hvit i sommer med god hjelp fra malesprøyta mi fra Bosch. Som dere ser er det ei skyveseng, og det er jo så søtt synes jeg.


På hodegavlen er det plassert et veggord med navnet hans på, og det er bestilt fra Lekestue. Sengeteppet fant jeg i ei eske i kjelleren i sommer. Bblåfargen i teppet er nesten identisk med blåfargen på veggen så det passer perfekt på rommet hans. Jeg må vurdere ei lita ommøblering på rommet hans i morgen for jeg vil helst ikke ha senga plassert rett under vinduet. Flere bildet kommer når det er gjort.


Benjamin var stolt og fornøyd med nysenga, men vi måtte gå tilbake med han i senga et par (!!!) gang før han sovnet, men jeg håper det skal gå bedre etterhvert. Dersom noen lurer på hvorfor han ikke har putetrekk på puta si så er det rett og slett for at både han og Nikolai nekter å ha trekk på. Tidligere la jeg trekket på hver gang de skulle legge seg, men i det siste har jeg gitt det opp. I stedet er putene i vaskemaskinen med jevne mellomrom. Kjempelettvint ja...

Til sist et litt pinlig spørsmål: dere som har lest de siste innleggene mine har nok fått med dere at jeg er begynt å hekle et lappeteppe og her kommer enda litt mere mas om akkurat det. Kan noen vennligst fortelle meg hva som skal være forsiden og hva som skal være baksiden av lappene på bildene under?


Til mitt forsvar har jeg aldri heklet før så jeg håper noen der ute kan svare meg på akkurat det...

15 kommentarer:

Lille Liljehvit sa...

Hei hei :)

Superfin seng! Alt blir så mye finere når det blir hvitt ;o)

Hmmm.... Det øverste bilde av heklelappen din er litt mørkt, men det ser ut som det nederste bilde er riktig vei, altså opp. Det øverste bildet er bak :) Hvis jeg klarer å se det riktig på disse bildene da :)

Lykke til videre med heklingen!! Det er kjempegøy når man blir ferdig :)

LiljeHvit

Lille Liljehvit sa...

Oops :) glemte 'oppskriften' på halsen :)

Jeg strikker med de største rundpinnene fra Drops design ( tror det er nr 18 eller 20). Jeg bruker Polaris-garn fra Drops design også. Jeg legger opp 39 masker ( det MÅ være oddetall masker) og strikker annehver rett og vrang. På den måten kommer rett på vrang, og vrang på rett når du fortsetter dundt og rundt. Altså Perlestrikk. Så strikker du bare slik, rundt og rundt, til du er fornøyd med størrelsen. Jeg bruker som regel 2,5 til 3 nøster med Polaris :)

Lykke til!! :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Koseleg seng☺ Og han ser ganske fornøgd ut ja!!☺

Eg har ALDRI verken hekla eller strikka so for meg var det eit heilt normalt spørsmål som eg IKKJE kan svare på!!☺

Håpe du får ein super søndag☺

Klem M♥

Hasigamas mamma sa...

Så stolt storebror i ny SUPERFIN seng! Jeg har aldri heklet, men for mitt utrente øye ser lapp på bilde nr to ut som den som skal opp... men, som sagt, har aldri heklet :)
ha ei super helg!
klem
Lise

Hulda sa...

Så flott seng! Artig med navnet på også. :) Skjønner godt at gutten er fornøyd! -Hulda, Husfruas Memoarer-

Havets Datter sa...

Heia..

Det nederste bildet er rettsiden ;)
Asora vil heller ikke ha trekk på puta! Hun drar det av HVER gang jeg legger det på...mon tro hvorfor??

Lykke til med heklingen, og ha en fin søndag!

Unknown sa...

Så søtt rom til storebror;)) Tenker det er stas med stor gutt-seng;)
Det nederste bildet er rettsiden;)
Har du noen tips om hvordan man monterer lappene sammen tas de imot med takk;) Jeg har prøvd og prøvd, men det nytter altså ikke....;)
Pssst: godt å ha deg "hjemme" igjen;)

Klem.

Hasigamas mamma sa...

Så kjekt at du ville være med på give away hos meg!
Ha en fortsatt fin kveld og ei herlig ny uke!
Klem
Lise

Fru Andersen sa...

Så koselig liten seng, minstejenten vår har også begynt å hoppe ut av grindsengen, så må vel bli et litte sengebytte her også snart!

Søte vimpler i vinduet og lekkert med navnet på sengen:-)

Det sengeteppet jeg har på den gamle sengen i gangen er fra Ikea, det kostet 149 kroner. Kjempefint! Og det er litt sånn krøllete men kan dras ut til å bli ganske stort;-) Det var egentlig en tilfeldighet at jeg kjøpte det, men glad det havnet i handlekurven!

Ha en fin kveld og en god ny uke!

No.15 sa...

Så fint, og så søt gutt, og så flink du er! :-D

Takk for at du er med på giveawayen min. Artig!

Håper du har en flott søndag.

Goklæm hærifra :)

-Kamilla- sa...

Så koslig med vimpler og fin seng :0) Han er blitt stor gutt i ordentlig seng, det er en milepæl det ;0) He..he...he..Så sjarmerende at de ikke vil ha putetrekk. Mine jenter tok ikke av putetrekket, de vranget av seg klærne ;0) Så snart de kom innenfor døren så begynte de å kle av seg og sprang rundt i bare trusa. He..he..he... Det hadde jeg jammen glemt, men kom på det når jeg leste innlegget ditt ;0) Men det rettet seg heldigvis når de var rundt 4 år gamle :0) Tusen takk for tilbudet ang lakken, jeg skal prøve å høre litt rundt om det er noen som skal dit. Hvis ikke melder jeg deg :0)
*Klem*
-Kamilla-

Hege sa...

Så flott seng til lille-store gutten! :) Hekling er jeg heeelt ute på, så der må du nok slå din lit til de andre gode hjelperne her inne :)

Ha ei super uke :) Klem

Marit sa...

Fant nylig den flotte bloggen din, og kan nok hente inspirasjon her :)
Flott storgutteseng, og litt snedig at guttene ikke vil ha trekk på puten sin.
Det nederste bildet er av framsiden på heklelappen, og jeg hekler lappene til mitt teppe sammen med kjedemasker!
Ha en fin dag!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Såååå liten den sengen ser ut :)))) Fiiiiin!!

-Kamilla- sa...

Hei igjen!
Stikker innom for å fortelle at jeg har fått tak i lakk :0)
*Klem*
-Kamilla-