lørdag, september 11, 2010

Ukas blogger og Tromsøoppdatering

Denne uka ble Godt Isolert registerert på Boligpluss, og da det var gjort fikk jeg mail om at de ønsket å presentere bloggen som ukas blogg. Artikkelen kan dere lese her. Etter å ha lest artikkelen presiserte Sjøoffiseren at huset ikke ble like dyrt som et nytt hus, og han har nok (litt) rett i det. Det ble noe billigere og vi fikk ei stor tomt med "i pakken". På Boligpluss kan man også stemme på hvilken blogg man liker best og det er veldig koselig om dere stemmer på Godt Isolert hvis dere liker den.

Vi er, som jeg allerede har skrevet i tidligere innlegg, i Tromsø for tiden. Det har vært travle dager, men jeg har fått tid til bittelitt shopping.


Disse to skiltene klarte jeg ikke å unngå å kjøpe på Britts Boutiqe da jeg var innom der på torsdag. Nå er det vel strengt tatt ikke slik at jeg trenger flere skilt, men jeg bare måtte ha disse. Jeg lurer på om guttene skal få ha de på rommene sine eller om det blir for lite guttete. Hvis det blir slik skal Benjamin få det øverste og Nikolai få det nederste. Vi får se hva det blir til når vi kommer hjem.

I går formiddag var jeg og Benjamin i byen sammen med lillesøstra mi og ei venninne av henne. Da vi gikk forbi "Heklekroken" i gågata oppdaget jeg et nydelig heklet teppe i vinduet. Teppet var heklet av tykt garn på heklekrok nummer 10 og jeg tenkte at dette måtte være hekleprosjektet for meg. Jeg har lenge hatt lyst til å hekle et pledd, men jeg har nok ikke tålmodighet til å hekle en million lapper av tynt garn. Dermed gikk vi inn og jeg kjøpte garn, heklekrok og oppskrift. Vel ute igjen kom jeg på at jeg kan jo ikke hekle, jeg har faktisk aldri holdt i en heklekrok før. Dermed måtte lillesøstra mi ha litt basic hekleundervisning med meg i parken utenfor kirka midt i byen. Da jeg kom tilbake i leiligheta vi bor i prøvde jeg meg, men det ble ikke helt slik som på bildet kan man si.


I går ettermiddag var vi på grilltur i Finnvika. Vi var sammen med et vennepar av oss og deres barn og to vennepar av de igjen. Venninna mi har heklet en del og de to andre jentene/damene som var med kunne også hekle så da fikk jeg eksperthjelp. I løpet av kvelden i går ble det produsert to lapper noe jeg er veldig fornøyd med!


Nå gjenstår "bare" 33 lapper så dette prosjektet skal jeg (forhåpentligvis) klare å fullføre innen rimelig tid. Håper alle har en super lørdag. Vi skal i bursdag nå i formiddag, men etter det har vi foreløpig ingen planer. Kanskje vi tar en tur på Polaria eller Fjellheisen.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Så artig at du er ukas blogger!!! Grattis, jeg skal stemme på deg;))

Skiltene var herlige, syns ikke de var for lite guttete jeg, kommer til å passe fint på rommene deres:)
Fine lapper da, mamma skulle lære meg å hekle ivår, men det viste seg at hun bare TRODDE hun kunne å hekle, så vi ble sittene på YouTube en hel kveld for å lære, vi fikk det til tilslutt....:) Men som forventet heklet jeg 22 lapper før jeg ble drittlei, og nå mangler det tja....ca 6 lapper?! Jaddaaaaa.....

Ha en flott helg i Tromsø, du er savnet!!

Klem:)

Unknown sa...

ca 60 mente jeg.....høhø:)

Anonym sa...

Hei.
Den øverste lappen ser ikke helt riktig ut i øverste høyre hjørne. Enten har du heklet halvstaver, eller så har du stramma tråden mer enn på det øvrige. Du kunne faktisk nevnt at du gså fikk telefonsupport:) Kos dokker i dag enten det blir Polaria eller noe annet. Klem fra Mamma

Hasigamas mamma sa...

Mamma kan visst hekle ;) Fine lapper, jeg er imponert! Gratulerer som ukas blogger, det var kult! Jeg skal gå inn og stemme på deg :)
ha ei deilig helg!
Klem
Lise

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så flott da, da kan du lære meg å hekle! :))))

Så moro at du er ukas blogger ♥

Håper dere har gode dager.

*klemmepå*

HusmorDronninga sa...

Jeg er imponert!
Alle som kan hekle, imponerer meg..
Kanskje det bare er fordi jeg er missunnelig!?
..fordi jeg ikke helt klarer å lære heklekunsten selv?!
Lykke til!
Gleder meg til å se resultatet!

Randi sa...

Så gøy at du vart vekas blogg i Boligpluss! Gratulerer. Må inn å lese artikkelen etterpå, og sjølvklart eg stemmer på deg... :-D
Har alltid vore misunneleg på dei som kan hekle... Er så masse fint de kan lage... Burde kanskje prøvd å lera meg det ein gang...
Ha ei strålande helg vidare.
Klems

-Kamilla- sa...

Gratulere så masse som ukens blogger!! Så artig at du holder på å lære deg å hekle :0) Jeg hekler i vei på mitt pledd, det blir en rute nå og da. Mangler nå ca 100 før jeg kan si meg fornøyd ;0) Kos dere så masse i Tromsø, nå stikker jeg inn til boligpluss og stemmer på deg :0)*Klem*

Tove sa...

Hei hei
Tenkte jeg fikk ta en titt inne hos deg da. Fant deg på blogg listen til Boligpluss. Du har det riktig så koselig så jeg tar nok en tur innom igjen.
Ha en fin kveld
Klem Tove

Drømmeskyen sa...

Så moro at bloggen din på ukens hos boligpluss. Grattis:) Kjempefine bilder som ble presentert der:)

Klem fra meg

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gratulerer som ukas blogg, så morsomt!

Veronika sa...

Takk for at du deltok i bursdagsfeiringen min, nå kan du igjen ta en titt innom bloggen min;)

Ha en fin dag! Klem fra Veronika