tirsdag, november 30, 2010

Adventskalender: CHECK

Da var adventskalender på plass (minus gaver til fire dager som ikke er pakket inn siden Greys begynte),og jeg skjønner hvorfor jeg aldri har fått gavekalender for å si det sånn. Sjokoladekalender er nok litt enklere ja...


Jeg hadde egentlig ikke planlagt at guttene skulle få adventskalender i år, men så tok samvittigheten meg. Nå er iallefall kalenderen kommet opp, men gavene henger hverken på hjemmebrodert eller hjemmesydd kalender. Gavene henger på en stålwire som er festet med to kroker i dørkarmene på verandadøra, noe som kanskje kan anses som verdens enkleste gavekalenderoppheng. Uansett; guttene får kalender, mammaen sin samvittighet er god og Anna-Mor er nok fornøyd med at vi har startet med tradisjoner her i huset. Nå skal jeg følge med på Greys!

11 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

*liker* :))))

HusmorDronninga sa...

Hjemmelaget eller ei! Superlurt oppheng, og ganske så dekorativt også! :)

Alhana sa...

Jeg synes kalenderen ble kjempe flott og guttene dine kommer til å elske den.
Vi kjører samme oppheng hos oss, pakkene henger på en hyssingsnor som er bundet fra den ene til den andre enden på en kjøkkenvegg og pakkene er innpakket i innkjøpte kalenderposer :-D

Marianne sa...

Blir stas for gutta med kalender!
Her var det vill jubel da Andreas fikk pakke opp en av gavene han har siklet på et par dager nå. Og begeistringen var stoor da han pakket opp to ballonger, en til han selv og en til lillebror.

Små barn -store gleder:)

Ha en fin 1.desember

Klem fra Marianne

Marit ♥♥♥ sa...

Det er jo et av de beste og sterkeste barndomsminnene jeg selv har - spenningen ved kalenderen :) Koselig å kunne føre det videre. Baksiden er jo at når du først har begynt så kan du ikke slutte før de flytter hjemmefra ;)

Kos dere og nyt dagen :)
Klem Marit :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Koseleg kalendar det der☺
Eg kjøpte ein gammal sink balje å la dei fint innpakka gåvene oppi-kjempefornøgd!!☺ Men so kom prinsessa heim og lurte på om pakkane skulle ligge der???!!! Eh ja... sa eg.. Koffor skal dei ikkje henge på det teppet som dei har hengt på før då?? Eh...fordi eg syns det var fint å ha dei i baljen...sa eg. Vil du heller ha dei på teppet?...spurde eg. Eg kan ikkje sei det mamma, for då bli du skuffa....sa prinsessa. Neida....sa eg(men litt skuffa kjende eg at eg var...☺) So etter litt att og fram-fordi prinsessa ikkje ville skuffe meg-vart vi einege om å henge dei på det teppet som dei har hengt på i alle år-som eg ikkje syns er so veeeeeldig fint... Men er jo glad ho er opptatt av tradisjonar om ikkje anna☺
Skal nok finne på nåke anna til sinkbaljen☺

Håpe du har ein fin 1 desember☺

Klem M♥

Jannie sa...

fint og søtt og guttan blir sekkert t å synes at det e kjempespennandes :)

Unknown sa...

Herlig!
Håper de har fått tannbørstene sine, så Mor slipper å få så mange av dem;) hihihii;)

Carina Dale sa...

Jeg syns nå det ble superfint ;-)

Jeg har forresten også en GIVE AWAY x 3, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

Hilsen Carina

Knutine sa...

Den adventskalnderen er tøff...Jeg også ønsker meg adventskalender,tror ikke jeg får noen,så jeg har lurekjøpt en Flax kalender til meg selv:-)
Ha en fin førjulsdag:-)9

mvh Wenche

Ingvild sa...

Hei Victoria.
Tuuuusen takk for koselig kommentar hos meg.
Det er veldig enkelt å få til det samme - på stoff og stil har de et brett med bokstav og tall stempler til en rimelig penge... De har også stoff maling og "stempelsvamp". (vet ikke om det heter det ;o) )Det er pittelitt plukk å plassere bokstavene fint på platen som hører med - men det går bra hvis man er litt tålmodig!
Man stempler så teksten man har skrevet på stoffet - fixerer med strykejernet og voila...


Knusestilig adventskalender forresten! Har sans for slike enkle med effektfulle løsninger!

Ha en fin dag,
klem,I