torsdag, desember 02, 2010

Sandkakeformer og en adventskalenderhistorie

Da Vibeke og jeg var på bloggcamp hos Monica i oktober var vi innom bruktbutikken i Svolvær på tur til Henningsvær. Jeg regner med at det kom som en stor overraskelse ja? *ler* Det eneste jeg kjøpte der var en stor stabel med gamle sandkakeformer. Jeg hadde ikke noen plan for hva jeg skulle bruke dem til og da jeg spurte mamma om tips svarte hun: "Ka me å bak sandkake i de?" For det første, kjempekreativt og for det andre er det en grunn til at sandkaker har fått det navnet de har; det minner meg nemlig mye om da jeg gikk i barnehage og sand var en viktig del av kostholdet. Her om dagen vasket jeg ei av lyslyktene mine og da slo det meg at det kanskje hadde vært fint med noen sandkakeformer i bunn. Denne gangen var det ikke langt mellom tanke og handling, og jeg er ganske så fornøyd med resultatet. Siden jeg er inne i en stilmessig konflikt med meg selv tenker jeg veldig på å knyte et blondebånd rundt, men jeg vet ikke om det er helt meg. Store problemer her i heimen med andre ord...


Et annet problem her i huset er adventskalenderen. Jeg var fornøyd med å ha alt klart til 1.desember og man kan trygt si at jeg var spent på guttenes reaksjon. Jeg hadde sett for meg mange mulige senarioer, men jeg var likevel helt uforberedt på det som faktisk skjedde. Før vi dro i barnehagen viste jeg stolt frem alle gavene som hang i verandadøra og var klar til å fortelle om at det bare skulle åpnes en hver dag da en liten stemme sa: "Se mamma, alle julegavan! Vi ska gje de tell mor".  "Ja, tell mor", sa nestemann. Jeg ble stille (det skjer ikke ofte) og måtte tenke meg litt om før jeg prøvde å forklare at det var deres gaver og at vi skulle åpne en hver dag og at når alle var åpnet var det blitt jul. "Nei, vi gje de tell mor", var svaret. Vi måtte dra i barnehagen og på jobb med uforettet sak, og da vi kom hjem på ettermiddagen var de like bestemte på at dette var gaver til mor. Jeg klipte likevel ned de første gavene og det var to litt misfornøyde gutter som pakket ut. Heldigvis var de kjempefornøyd med de nye tannbørstene og jeg trodde at nå var det greit med kalendergaver. I dag da vi skulle åpne dagens gave ble de litt misfornøyd med at de fikk puslespill og ikke enda en ny tannbørste... Jaja, jeg skal huske dette til neste år så da blir det enten gavekalender til mor eller 48 tannbørster her i huset!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Beautiful images, very romantic look!!!
Kisses and nice weekend.

Vibeke / Mammas Hus sa...

*fniiiiiise* Du har SNILLE gutter da ;)

Kult med formene i lykta - mine 3 er i bruk, så takk for de. :D

Bdicte sa...

Hehe, så skjønn dem e:))

Æ e veldig glad i blondeband, men syns denne va stiligst uten. Knallstilige kontraster!

Klem!

Jannie sa...

haha, hælledussan så søt å go di e!

-Kamilla- sa...

He..he..he... Herlige gutter du har!! *Smile* De venner seg fort til en pakke hver dag frem til jul... Om et par år er det vell et krav... *Ler* Og når de er atten og ikke får mer adventskalender så er det ett savn.
Fine pepperkakeformer, syns det ble fint uten bånd rundt ;0)
Kos deg så masse!
*Klem*
-Kamilla-

Unknown sa...

Heheeeeee, de er så søte! morro å møte dem "live" idag;) Sjarmtroll <3

Lykta var rå stilig! Jeg har nå dillet og dallet med alt jeg kjøpte i Harstad (jaaa, det ble en del), blogges i morra;)

Anonym sa...

He, he :-)SØte gutter du har. Omtenksomme og gavemilde!!