søndag, desember 12, 2010

Amerikakista

Husker dere denne kista?


Etter som ukene og månedene har gått etter at denne kom i hus, har det blitt værre og værre å ta en avgjørelse på hva jeg skal gjøre med den. I det siste har jeg søkt litt på nett etter inspirasjon og for å se hvordan andre har pusset opp sine kister. Til slutt fant jeg et bilde jeg falt pladask for og da var det bare å brette opp armene og sette i gang.  Bildet jeg fant kan dere se under her:


Bildet er lånt herfra
Da kista kom i hus var det slik jeg hadde tenkt å male den, men jeg var usikker på om det kom til å blir for "hardt", men etter å ha sett dette bildet var jeg sikker i min sak. Dessuten har jeg en del annet sort og hvitt, for eksempel stolene i forrige innlegg. Da jeg begynte å grunne kista fant jeg ut at jeg måtte sjekke hvordan den ble i helhvit før jeg eventuelt malte beslagene sorte, og siden jeg ikke hadde sort bengalakk på lager er kista fortsatt helhvit nå, og nei, jeg hadde ikke tid til å vente med å vise dere til den har fått sorte detaljer.


Nå er jeg så fornøyd med kista slik den er per nå at jeg er usikker på om jeg orker pirkarbeidet med å male sorte detaljer. Jeg heller mere mot å spørre noen (jada, det er deg Monica) om å kanskje skrive noe på den mot en liten godtgjørelse. Hva synes dere?

Jeg er tydeligvis i malemodus for tiden, selv om loftstua ikke er høyt prioritert, og har hentet et nattbord fra kjelleren nå i formiddag. Det skal skrubbes og klargjøres for maling, og dersom jeg får tak i grunning på søndagsåpent i dag er det mulig det blir grunnet allerede i kveld. Håper dere alle har en fin tredje søndag i advent. Her er ribba kommet i ovnen og jeg venter på at guttene skaø komme hjem fra hytta!

13 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Lekker!☺
Kjempefin slik som det!☺

Heldig som er i malemodus☺
Det skulle eg og ha vore-men den gang ei! Er i sofa modus for tida-kor kan eg kjøpe energi???

Ha ein fin 3 søndag i advent☺
Kos dåke med ribbe☺

Klem M♥

Ps...såg du etterlyset sandkakeformer hos Monica..eg kjøpte på finn.no..kjapt å sende i posten viss du finn no☺

Unknown sa...

Jeg tar av meg hatten for deg asså, frøken ültraeffektiv!!
Jeg syns kista var lekker slik den er nå, og jeg skriver mer enn gjerne noe på den for deg - på en betingelse: INGEN godtgjørelse, kun ditt hyggelige selskap:))

Sandkakeformene har jeg rett og slett kjøpt på Nille, det samme med pynten jeg har limt på:) Mine former er helt blanke, men hvis du vil ha litt patina på dem kan du legge dem i saltvann, evnt saltsyre for rask prosess:)
Hyssing=Rema 1000:)

Jammen må den døra ha vært våt, det er jo leeeenge sida du satte den til tørk! Kanskje lurt å vnte til det blir vår/sommer. Når du maler den vil du evnt stenge fuktigheten inne om det skulle være igjen noe, og da vil du ikke få noen deilig duft på soverommet akkurat;)
Vannbasert går helt fint på olje.
Søndagsåpent på sentrene idag?

Unknown sa...

Jepp;) Ikke noe mer hokuspokus enn Nille og Rema;)

Klart jeg kan skrive på den, da har jeg jo enda en god grunn til å besøke deg;) Det begynner å bli mange av dem, så må prøve å få til en tur snart, regner med at det haster litt med skrift?? ;P

Jeg har ihvertfall ikke hatt problemer med vann på olje, men for å være sikker kan du jo bruke sperregrunning, så er du i tillegg sikker på at det gule ikke kommer igjennom igjen senere...

Hadde ikke tenkt meg dit egentlig, kontoen er bortimot tom, og jeg trenger ingenting(!!)
Tenkte jeg skulle stikke på Rema en tur og se etter noen nøtter..og kanskje lage en krans;)

Unknown sa...

Jooooo, det er klart det haster!! ;)

Kanskje jeg kan kjøpe en pakke vinger av deg?
Jeg så kransen hos Livs Lyst, jeg prøvde å forklare Rune over tlf i går hva slags nøtter jeg skulle ha. Han skjønte jo ikke hva pokker jeg skulle med dem siden jeg er hyperallergisk. hehe...Og jeg syns det er bare koselig om du vil herme! Hvis jeg får det til i det hele tatt da...det er ikke sikkert;P

Vibeke / Mammas Hus sa...

Fine kista! :))) Og fine stolene! :)))

Du er så effektiv! Djises ♥

Kan'ke du komme snart og male her? *fnise*


PS: Koksspann er i hus - skal du ha i kofferten når du kommer på besøk - eller skal jeg sende deg? (Skal ta bilder til deg jeg, når jeg har bestemt meg for hvilken jeg vil beholde ;P)

Anonym sa...

Synes den ble kjempe fin i hel hvit drakt jeg!
Førjulsklem fra Igi

Randi sa...

Så stilig den kista di! Berre litt missunneleg liksom... ;-) Var litt stilig det bilete du hadde funne med svarte detalja då... Men, dersom du får noko svart skrift på den så kanskje det holder... Og vart råflotte dei stolane i forrige innlegg!
Ha ei flotte ny veke!
Klems

Tussi sa...

Kista ble råstilig i hvitt.
Jeg hadde droppet det sorte, men litt dekor blir sikkert fint.
Ha ei fin, ny uke :)

Unknown sa...

Hehe, ja det var nok forhåndspublisert ja;))

Anonym sa...

Kjempefin hvit,synes det holder med litt skrift-lekkert:)Blir så imponert over alle prosjektene dine,og at tiden strekker til med 2 små:)Sortlandsfru

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Hei Sortlandsfru!

Koselig at du likte kista. Jeg synes også den ble fin i hvit og det blir ikke noe sortmaling med det første, men litt skrift skal det bli så får vi se etterhvert! :)

Jeg er heldigvis mamma til to små som synes soving er helt topp og da får man en del kveldstid til maling og andre småprosjekter! ;)

Hasigamas mamma sa...

Så heldig du er som er i malemodus... jeg har masse som skulle vært malt, men jeg er VELDIG,VELDIG sjelden i malemodus... må bearbeide mannen...og det tar litt tid! Latskapen lenge leve... huffameg!
kista ble kjempefin i alle fall! Du kan jo heller male svarte detaljer på den ved en senere anledning -hvis du får lyst!
Ha ei forsatt fin førjulstid!
klem
Lise

Fru Gullhår sa...

kista blei kjempe fin :)
eg leiter etter ideer til ka eg skal gjøre med mi kiste.. og detta blei jo kjempe bra! http://drommenomhushage.blogspot.com/2011/06/noe-gamle-ting-som-flger-med-huset-tik.html

Har du gjort noe inni? såg at du lurte på å ha tapet inni :)