lørdag, november 20, 2010

Prosjekter

Lurer dere på hva jeg har drevet med denne uka? På mandag kjøpte jeg garn til et pledd som skulle være julegave. Jeg tenkte det var lurt å begynne slik at jeg slapp å stresse. Av en eller annen grunn har jeg heklet som om det stod om liv, og i dag var pleddet ferdig. Det gjenstår å dampe det, men ellers er det fiks ferdig.


Pleddet er heklet i Eskimo fra Drops som er et litt tynnere garn enn Hubrogarnet jeg brukte på pleddet jeg heklet til meg selv. Dette gjør at dette pleddet er litt mindre enn mitt, men egentlig tror jeg størrelsen på dette nye er bedre til sofabruk! Og forresten: jeg anbefaler ikke å hekle så mye som jeg har gjort denne uka for handleddet og skuldra mi verker som fy nå...

Siden jeg nå er ferdig med hekleprosjektet kunne jeg kanskje lagt meg på sofaen for å nye helga til fulle, men det står selvfølgelig mange andre prosjekter i kø, for eksempel dette:


Mulig jeg har satset litt høyt her, men planen er at dette skal bli bukser og bodyer/gensere til Benjamin og Nikolai. Lurer dere på hvor mye jeg har sydd før? Svaret på det er ikke mye så dette kan bli spennende. En annen spennende ting er at jeg ikke har prøvd den nye symaskinen min heller...

Til slutt et bilde av guttene mine som forteller meg at de snart har bursdag og at de da blir 3 år! Morsomme bursdagskaketips og bursdagspynttips mottas med stor takk!


Ønsker dere alle en flott lørdagskveld!

9 kommentarer:

Susanne sa...

Så utrolig nydelig pledd! Æ bøye mæ i støve for dæ, æ e mektig imponert!!! Å syprsjektene dine blir å bli veldig bra, gleder mæ te å se resultatene. En ting som æ lærte meg etter en del sying e at det e veldig viktig å stryke sømmen etterhvært som man syr for å få et fint resultat.
Løkke te og ha en superduper lørdag.
pinjata te bursdagen??mulig dæm e litt små,men falt veldig i smak her i huse te elstemann.
klæm

Veronika sa...

Du e nu flink! Gleda mæ til å se resultatet av syinga! Har du sett boka barnetøy du selv kan sy 0-4 år forresten? Der er det mange fine mønstre.

Ballonger må du jo ha masse av i 3-årsdag! Togkaka er jo enkel og populær blant ungene. Lag sjokoladekake i 2 brødformer (eller flere om du vil ha flere vogner), del den ene i to like store deler. Dette blir to vogner. Del den andre kaka i to men den ene delen er ca 1/3 del. Den lille delen plasseres oppå den store og du har lokomotiv. Hele kaka dekkes med sjokoladekrem. Finn passende godteri til skorstein og lys. Ballerinakjeks blir perfekte hjul. Lag en liten fordypning i vognene og fyll med nonstop el. Togbanene lager du lett med lakrissnøre.

Fine gutter på bildene:-)

klem

Jeg lagde også en suksessterte formet som et 3-tall, og en langpannekake pyntet som racerbilbane.

Stor klem

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Kjempefint teppe-flinka☺
Sikker på at du klare bukse prosjektet heilt fint☺

Klem M♥

mimmi-leone sa...

For et nydelig teppe du har lagret!

hilsen fra Mimmi-Leone

Anonym sa...

Oj saa flink og rask du har blitt med heklenaalen!
EN flott gave aa gi bort.
Klem Igi

Unknown sa...

Du ass........skjønner ikke at du rekker det jeg!! Sååå fine farger du har brukt da:) Heldig den som får dette!

Klem!

Heimekjær sa...

åå guri for et nydelig teppe:) har ikkje tolmodighet eg..har sjøl begynt på et som eg strikka da..lappeteppe..men er et sånt evighetsprosjekt:)

RamLa sa...

Førr et flott teppe!!! Et sånnt et ønska e me og :-) ka slags oppskrift har du brukt?
Dette ga me et spark i baken!!
E vil bjynn no, MEN har hverken oppskrift eller garn..Åsså e d jo søndag :-/
Kanskje e kan bjynn imårra vess du gjer me et lite hint om oppskrifta :-)
Flott blogg du har, førræstn :-)
Ha en fin fin dag!

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Heisann!
Takk for koselig kommentar.
I dette innlegget mitt finner du oppskrift på lappene: http://godtisolert.blogspot.com/2010/09/pleddet.html

Til det pleddet brukte jeg Hubro-garn og heklekrok 10, men da ble pleddet veldig dyrt (ca 1500 kroner i garn), mens jeg i de andre jeg har laget har brukt Easy-garn og heklekrok 8. Det med Hubro ble litt kraftigere, men de andre ble absolutt fine de også. :)

Klem