søndag, november 14, 2010

Hjemmelaget julepynt og litt julegaver ♥♥♥

Fredags formiddag sendte nabovenninna mi meg bilde av ei juletrepyntstjerne (litt hjemmelagede ord også i dette innlegget...) hun hadde laget. Flaks for meg at jeg satt i bilen på tur til Sortland da meldinga tikket inn - jeg falt nemlig pladask for stjernene. Panduro ble avlagt et besøk og på fredagskvelden hadde vi juleverksted hos meg. Seks stjerner ble produsert, og i går ble de siste seks ferdige. Jeg er så fornøyd! Litt pirk var det, men når jeg ser resultatet var det vel verdt det.

  

Etter å ha sett de fine juletrekulene som Jannike har laget sammen med sønnen sin trengte jeg ikke lang tid på å bestemme meg for at slike skulle jeg og guttene også lage. I går lagde vi 12 kuler, Benjamin og Nikolai lagde 6 kuler hver. Vi brukte en litt annen fremgangsmåte enn Jannike, men resultatet ble bra likevel. Guttene fikk dyppe fingertuppen i hvit hobbylakk og så fikk de trykke fingertuppen tre ganger nedover slik at kroppen til snømannen tok form. Da det hvite var tørket hjalp jeg til med nese, hatt, armer og øyne og guttene syntes det var stor stas å se på resultatet av malejobben. "Det bi mainn, mamma"!



Vi skal kjøpe flere kuler og male enda noen snømenn. Jeg tipper disse blir å finne under noen juletre i år. Til hvem røpes ikke enda, men den som venter får se...

Ha en flott søndag!

8 kommentarer:

Barbro sa...

Kjempefine julepynt du har laget!!

Anonym sa...

Så gode ideer! Tenker det er mange som blir glade for gavenene fra guttene dine.
Klem Igi

Alhana sa...

Så flotte stjerner og julekuler :-)

Tenker at det var stas for guttene å lage egne snømannkuler.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Tassar förbi o tipsar om en tävling hos mig som jag tror passar dig..

http://uj76.blogspot.com/2010/11/tant-lottar-ut-valfri-produkt.html

..där du har chansen att vinna en VALFRI produkt från en UNDERBAR inredningsbutik =)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Skjønner at du aldri blir ferdig til å sy ;P
Fiiiiiine! :D


Hotel-skiltet; Don't know! Men skal si fra til (og Monica - bombe!) om jeg finner!


Miss u......... ♥

Marit ♥♥♥ sa...

Tusen takk for koselige kommentarer! Jobber sykt mye for tiden så det blir lite tid til blogglandia, men skal få lest meg nedover i bloggen din snart :)

superflott julepynt iallfall. Gøy med hjemmelagde gaver :)

Frihet sa...

Så flotte!!! De stjernene var jo nydelige!!
Koselig å produsere sammen, kvaletets tid!!

Irene sa...

Så herlige julekuler!!