mandag, mars 26, 2012

Utfordring: OLD CHIC

Galleri Bo har en utfordring gående der man skal vise hvordan man kombinerer noe gammelt med noe nytt. Til akkurat denne utfordringa kunne jeg nesten tatt bilde av hva som helst i Godt Isolert-huset, for her er det ei salig blanding av gammelt og nytt. *smile* 

 

Jeg har valgt å vise frem den gamle kommoden som dukket opp i kjelleren og som har fått nye knotter og noen strøk med hvitmaling. På kommoden har jeg plassert en ny lampe som jeg har fått hos supersøstrene mine, to fine hvite betonglysestaker, den gamle Singeren som ble funnet på loftet, lysestaker fra Lene Bjerre og klokke og sopp fra Kremmerhuset. Kofferten som står ved siden av kommoden ble kjøpt på Loppis for snart to år siden og inneholder guttene sine DVD'er. På hylla over kommoden står det sinkhus som det flittig tennes lys i, traktorsparebøssene til guttene og en grønnplante som har overlevd overraskende mange år her i huset. *ler*


'Some people-bildet' er fra Kremmerhuset og det kjøpte jeg i Bodø i sommer. Da jeg var innom Kremmerhuset på Sortland i helga la jeg merke til at de har fått disse inn igjen, så her er det mulighet for å sikre seg et slikt dersom man skulle ønske det. 

Jeg bare digger den gamle symaskinen sammen med den nye plastlampa (som ikke er Kartell, men en mindre utgave av den sikkert nå velkjente Borugielampa) og det andre nye nipset på kommoden. Jeg skal være enig med Galleri Bo at kombinasjonen gammelt og nytt skaper en personlighet og stemning som er helt unik. ♥



Her har mandagen gått unna i et forrykende tempo, og dersom resten av uka går like fort er det straks tid for helg igjen - og deretter påskeferie. Det skal bli herlig med noen fridager - selv om det foreløpig ikke foreligger noen store planer for hvordan de skal tilbringes. ♥

6 kommentarer:

Lene sa...

Så koselig at du deltar i utfordringen min. Herlig bidrag :)

Klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Liker gammelt mot nytt. :D Og liker kommoden din ♥

Liker deg også, bare så du vet det. ;)

Kremfaret sa...

Kjempefine bilder, en herlig blanding :-) Jeg har selv det skiltet og elsker det. Lykke til i konkurransen :)

Fruehuset sa...

Hei:)
Takk for helsing hos meg!
Kjekt med litt kontraster i interiøret ja:)

Men sukk... kvitt er jo så lekkert!
Nydelige bilder.. Liker også kjempe godt kombinasjonen av nytt og gammalt.

God vekestart til deg:)

Unknown sa...

Liker liker liker! Elsker blandingen av gammel og nytt, digger lampa - digger Singeren og digger DEG!! ;))

MISSYOUBIGTIME!!

Anonym sa...

Å så fint,liker stilen din,fint skilt og så den gamle fine symaskinen:)
Ha ein fin dag!