torsdag, mars 29, 2012

♥ Vårtegn ♥

I dag tidlig var det sludd i luften og lite vitnet om at våren venter like rundt hjørnet. Utover dagen ble været gradvis bedre og på formiddagen var det plutselig sol, blå himmel og vindstille. *herlig* Det var ikke fritt for at vårfølelsen kom snikende da jeg sto inne på kontoret mitt og så ut på det herlige været. 


Da jeg var ferdig på jobb hadde Tante Ellinor hentet guttene i barnehagen og vi dro på en aldri så liten shoppingtur med innlagt pizzapause. En herlig ettermiddag til tross for at det ikke ble shoppet så veldig mye. *smile*  

Da vi skulle kjøre hjem oppdaget jeg årets første iallefall for meg hestehov utenfor en restaurant. Tante Ellinor ble umiddelbart jaget ut av bilen for å plukke noen slik at jeg kunne få litt vårstemning med meg hjem. Vel hjemme fant jeg frem den fantastiske lille vasen min som er kjøpt på Engelskmannsbrygga i Henningsvær. Den er i keramikk og har mange små hull til å stikke blomster i. Perfekt til å sette TanteEllinor-plukkede eller barneplukkede blomster i. ♥ 


Nå står den på spisebordet sammen med lysfatet mitt og de herlige påskeliljene fra Rema. Jeg er så naiv at jeg tenker at nå - NÅ er det vår, selv om jeg vet at det er meldt mer snø i uka som kommer. Uansett er det herlig at dagene er lysere og lengre. Det hjelper på humøret altså! ♥

5 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Den vasen er SÅ fin!!! :D

Her smelter snøen som bare det, ikke sol om dagen, men varmegrader. Har ikke helt trua på at det ikke blir nytt snøfall her heller, men... ;)

Og jeg lurer litt på headeren jeg har nå, synes det ble så lite med bare to bilder. ;P 3-5-7-9 vet du... *ler*

Signe sa...

nei nå ER det vår nå!
basta!

men har ikke sett snurten av hestehov enda, men det er jo ikke så rart om du rasker de med deg hjem ;)

Fargeheimen sa...

Oi, har du sett hestehoven, ja då er det vår, ingen tvil. :)

Den var kjempeflott den vasen du hadde til dei.

Ha ei fin påske.

Fruehuset sa...

hestehov?? wow!
Ja, no er våren her:)

(sjølv om det har snødd i Bergen i dag)

Ha ein kjempe fin kveld:)

MissMette sa...

Hei Victoria :)
Titter innom for å ønske deg en riktig God Påske ღ Herlige bilder og innlegg du deler med oss... Kjøpte en slik påskelilje på Rema jeg også. Syns de var så skjønne i den hvite kassa :) Flott innlegg i utfordringen Old Chic - mange fine ting du har og veldig flott satt sammen ღ Ønsker deg en fortsatt God Påske, kos deg videre... Stor klem fra Mette