lørdag, juli 18, 2009

Trappa

Samboeren min jobber på båt og er borte fire uker, for så å være hjemme fire. Sist han var hjemme mente han at vi skulle "ta oss på tak" og få malt trappa. Jeg, derimot, mente at det ikke hadde noen hast. Rart i grunnen, for vanligvis er det helt motsatt her i huset. Uansett, det hele endte med at jeg sa at jeg skulle male trappa neste jobbperiode. I kveld kommer han hjem og han har ikke spurt en eneste gang om jeg har malt. Jeg regner med at han ser på det som usannsynlig at den faktisk er malt når han kommer hjem, og derfor regner jeg med at han for seg en liten overraskelse i kveld!


Her ser dere nemlig hvordan trappa ser ut i dag. Jeg har sparklet og pusset og tre strøk maling er kommet på vangen og undersiden av trappa. Inni selve trappa er det fortsatt ikke malt, men det er det en god grunn til. Nå skal vi ringe snekkeren som skal lage gelender, og jeg håper at han har tid i nær framtid til å lage det, og komme hit og skru det opp. Når han er ferdig med det skal jeg male inni trappa. Jeg er så redd for at han skal gå inn i sko og at trappa skal bli stygg mens han holder på med monteringa, derfor synes jeg det er like greit å vente med den delen. Gelenderet skal festet på yttersiden av vangen så derfor var vi nødt til å male før vi kunne sette i gang med prosjekt gelender.

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal male selve trinnene (den delen man tråkker på) grå, slik som flisene på gulvet, eller om de skal være hvite slik som resten av trappa. Noen gode forslag?

2 kommentarer:

*sne* sa...

Hei og takk for koselig kommentar på bloggen min som gjorde at jeg også oppdaget bloggen din! Så spennende med trappeprosjektet. Regner med at mannen din blir rimelig overrasket og glad! Kommer garantert innom deg igjen! God søndag :D
Klem, Christine

Englefryd sa...

Wow så flink du har vært da. Nå blir nok mannen imponert ja!!!
Jeg ville malt hele trappa hvit. Utrolig delikat og lekkert.

Klem