tirsdag, august 25, 2009

Plenklipping

Jeg var ikke over meg av begeistring da mannen i huset kom hjem med plentraktor. Ikke fordi jeg ikke ville at vi skulle ha plentraktor, for med 1,5 mål plen tenkte jeg at det ville bli nødvendig, men fordi dette skjedde før vi hadde sådd. Uteområdet hos oss så vel noe slikt som dette ut da plentraktoren plutselig sto på gårdsplassen...

Dere skjønner kanskje at jeg ikke så det helt store behovet for plentraktor på det daværende tidspunkt. Jeg var faktisk heller ikke sikker på at det kom til å bli plen i år, så jeg tenkte vi kunne vente og se om behovet meldte seg, og heller handle traktor etterhvert...

Uansett, plenen kom overraskende fort! Samboeren min jobber fire uker og har fire uker fri. De fire ukene han var på jobb, som var rett etter vi hadde sådd, ble det grønt utenfor. De neste fire ukene ville han gjerne lære meg å bruke denne herligheten som klipte plenen på rekordtid, men jeg fant aldri tid. Formiddagen da han skulle reise ble jeg med ut på et lynkurs, men etter det har jeg ikke beveget meg i nærheten av klipperen - før i dag! Jeg husket selvfølgelig ikke helt hvordan det skulle gjøres, så jeg måtte ringe for et lite repetisjonskurs. Jeg fikk start, og det gikk som en lek. Hele plenen var klippet på en halv time, noe som er mindre tid enn det tok å klippe den gamle hageflekken vår med den gamle plenklipperen. Så hvis noen lurer: ja, jeg er superfornøyd med traktoren!!

3 kommentarer:

Ellinor sa...

ser førr mæ dæ jumpanes på enn sånn en... haha ;)

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Du får komme på besøk så kan du få prøve! :)

Lotta sa...

Hohoho..skal jammen si dere har stor hage/tomt!Så herlig:) Klem til deg